Golf Mk2 slabo grzeje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

djnox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 17:47
Lokalizacja: Koło

Golf Mk2 slabo grzeje

Post autor: djnox » ndz sty 04, 2009 17:51

Niewiem co jest ale moj golf slabo sie rozgrzewa i ogolnie temp. nigdy nie jest za wysoka a a w chwili obecnej troszke zimno jest na dworze niewiem od czego zaczac i co mam sprawdzic



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz sty 04, 2009 17:54

przede wszstykim to zoabcz jak auto zachowuje sie na postoju
Jesli po kilku minutach postoju na wskazniku masz temperature 90 stopni lub nieco więcej a chiwlę później włącza się wiatrak, po kilkudziesięciu sekundach lub kilku minutach chodzenia wiatrak zgasnie a temperatura na wskanziku nieznacznie odpadnie to znaczy ze uklad chlodzenia masz sprawny. Pozostaje jedynie termostat.
Rusz autem na trasę wtedy kiedy na desce masz pokazane 90 stopni. Jesli po przejechaniu kiluset metrów temepratura zacznie szybko spadać to do wymiany termostat. Bedzie to mozna zaobserwowac patrząć na wskazowke. (nie zamyka się i nie odcina obiegu na chłodnicę)
Sprawny układ nawet w trasie powiinien trzymać około 90 stopni.

Sprawdz tez poziom płyny bo jak za niski to nie bedzie grzało
Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 17:56 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



nietoper1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 17:51
Lokalizacja: poland

Post autor: nietoper1 » ndz sty 04, 2009 18:03

witam
ja mam podobny problemy tyle że temperatura silnika jest ok. 90 stopni i przy niskich obrotach ogrzewanie nie grzeje dopiero jak mam około 4000 obr/min zaczyna cos mocniej grzac :( Czy to wina nagrzewnicy czy jest walnieta uszczelka pod głowica dodam ze termostat jest ok i stan plynu tez jest ok
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz sty 04, 2009 18:08

do nietoper1
jesli stan płynu jest na pewno ok to
albo zapachana nagrzewnica
albo pompa wody ma słabą wydajność (np połamane łopatki)

[ Dodano: Nie Sty 04, 2009 17:09 ]
mimo ze piszesz o tym to dodam ze jednak najczesciej to wina zbyt niskiego poziomu płyny :P



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz sty 04, 2009 18:22

sas_gti pisze:Jesli po kilku minutach postoju na wskazniku masz temperature 90 stopni lub nieco więcej a chiwlę później włącza się wiatrak, po kilkudziesięciu sekundach lub kilku minutach chodzenia wiatrak zgasnie a temperatura na wskanziku nieznacznie odpadnie to znaczy ze uklad chlodzenia masz sprawny.
Kilku minutach??Chyba po kilkudziesięciu lub lepiej :bajer:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz sty 04, 2009 18:30

bongo pisze:Kilku minutach??Chyba po kilkudziesięciu lub lepiej
napisałem ze po kilku miunutach postoju. A zeby byl postoj to najpier musi byc podróż prawda?
Jasne jest dla mnie ze rozpatrujemy sytację gdy po prostu kolega juz nie moze bardziej dogrzac auta i ma z tego powodu problem z ogrzewaniem.
W takiej sytacji postój kilkuminutowy powinien spokojnie doprowadzic do załączenia wiatraka. Na pewno nie potrzeba do tego kulkudziesięciu minut ani więcej jak sugerujesz. Zresztą odpalony totalnie zimny golf na postoju grzeje się około 15 moze 20 minut do załączenia wiatraka.



nietoper1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 17:51
Lokalizacja: poland

Post autor: nietoper1 » ndz sty 04, 2009 18:50

jutro popatrze do pompy jak by bylo cosnie tak to podmienie bo mam, ale najbardziej prawdopodobne to uszczelka pod glowica lub nagrzewnica
thx za odp.



djnox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 17:47
Lokalizacja: Koło

Post autor: djnox » ndz sty 04, 2009 19:25

jeszcze jest taki problem ze jak zakupilem auto to bylo ono zalane woda
i brat zmienial mi na plyn odlanczajac przy tym czujnik temp i problem w tym ze sa tam 3 wsowki i ktore podlaczyc bo temp albo podnosi sie bardzo wolno lub wogole



Awatar użytkownika
rakczek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob cze 03, 2006 04:02
Lokalizacja: Leicester(UK)

Post autor: rakczek » ndz sty 04, 2009 23:06

Panowie...

Zamieszczone zdjecie przedstawia jakis zaworek na dolnym wezu od nagrzewnicy (nr2)

Obrazek

Nie wiem za co on odpowiada ale czasem jest przyczyna niedogrzewania srodka (blokuje sie)

Latwo to stwierdzic dotykajac na rozgrzanym silniku weza nr1 to jest za zaworkiem i nr 3 przed nim. jesli jest roznica w temp odpowiedz jest jasna :)

Moich 2 kolegow mailo taki wlasnie problem. Obaj wywalili ten zawor....

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz sty 04, 2009 23:21

rakczek pisze:Nie wiem za co on odpowiada ale czasem jest przyczyna niedogrzewania srodka (blokuje sie)
Zgadza się,to jest termostat który blokuje dopływ cieczy chłodzącej do nagrzewnicy przed osiągnięciem danej temperatury,jakiej dokładnie nie pamietam :crazy:
Ale +-34-40st.Przy problemach z ogrzewaniem może być winny,jedna przy problemie z temperaturą silnika raczej nie.
sas_gti pisze:Zresztą odpalony totalnie zimny golf na postoju grzeje się około 15 moze 20 minut do załączenia wiatraka.
Nie zgadzam się z tym, na podstawie swoich doświadczeń z moimi dwoma golfami,lecz nie o to chodzi w temacie.



Awatar użytkownika
kraja87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 547
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 18:00
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: kraja87 » wt sty 06, 2009 17:04

Panowie te 90 stopni jest pewnie mniej więcej w połowie zakresu?

Mój golfik jak było ciepło dogrzewał się mniej więcej do 1/3. Teraz gdy są mrozy ledwo przekracza (albo i nie) 1/4.

Termostat padł?


Golf sprzedany, ale w planie powrót do VW :) Chwilowo Mondeo kombi w dieselku :)

bucieryszczan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 18:11
Lokalizacja: wisła

Post autor: bucieryszczan » wt sty 06, 2009 17:18

witam mam problem z ogrzewaniem a mianowicie na 1 biegu leci letnie na 2 letnie ale mniej niz na 1 a na 3 wieje zimne 3 tygodnie temu wymienilem nagrzewnice na nowa 2 tygodnie temu wymienilem termostat oraz pompe wona i pasek ze wspomagania a tydzien temu wymienilem uszczelke pod glowica splanowalem glowice nowy rozrzad i napinacz Po tych zabiegac ogrzwanie bylo ok tylko od jakichs 4 - 5 dni jest takie slabe waz blizej akumulatora jest tak samo goracy jak oba od chodnicy a waz blizej silnika letni teperatura ciagle sie trzyma na 90-95C pomocy bo marzne co mam zrobic plynu jest wszedzie ok


bucieryszczan

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 110 gości