Auto szarpie przy 2tys. obr/min
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Auto szarpie przy 2tys. obr/min
Witam, od jakiegoś czasu nasila mi się pewna przypadłość. Otóż przy przyspieszaniu, na 2 i 3 biegu przy 2tys. obrotów odczuwalne jest szarpanie auta. Jak starałem się utrzymać tę prędkość obrotową, to auto szarpało cały czas. Szarpanie staje się coraz bardziej odczuwalne. Wymieniłem niedawno przewody WN na beru - wcześniej auto szarpało strasznie poniżej 2tys, po wymianie wszystko ok. świece są już stare, ale czy to możliwe że szarpie tylko na 2 i 3 biegu przy tych określonych obrotach? Dzieje się to na benzynie jak i na LPG. Dodatkowo niedawno wymieniany był termostat, ale po jego wymianie szarpanie nie ustało (za to temp. w końcu jest jak powinna i spalanie spadło . Przepustnica czyszczona była rok temu.
Co może powodować wyżej wymienione objawy?
Co może powodować wyżej wymienione objawy?
Witam, ja mam identyczny problem w swoim autku. Sprawdzone były już wszystkie czujniki, czyszczona przepustnica, sprawdzany nastawnik przepustnicy. Wymienna została poduszka pod silnikiem - lewa. Świece są podobno nowe - tak wyszło po ich sprawdzeniu. Rozrząd również jest nowy. Mechanicy szukali cały tydzień i nic nie pomogło. Dodam, że na VAGu nie ma błędów. Auto oddaje teraz do autoryzowanego serwisu, może coś na VAS-ie znajda i pomogą, może jakaś aktualizacja kompa.
Tak poza tym auto mi śmiga bez problemu, spalanie jak na ten silnik bardzo dobre, oleju nie żre. Mułowaty nie jest, tylko to "cholerne" szarpanie na 2 i 3 biegu przy 2000 obrotów.
Tak poza tym auto mi śmiga bez problemu, spalanie jak na ten silnik bardzo dobre, oleju nie żre. Mułowaty nie jest, tylko to "cholerne" szarpanie na 2 i 3 biegu przy 2000 obrotów.
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 15:48 przez ranek, łącznie zmieniany 1 raz.
Aktualnie podpisu brak
Re: Auto szarpie przy 2tys. obr/min
U mnie szarpanie wystepowalo przy ok 1,5 tys obrotow na tzw "przejsciu", tez na 2 i 3 biegu. Wymienilem filtry LPG, fazy cieklej i lotnej. Dodatkowo na kompie "gazowym" wyszlo, ze trzeba zwiekszyc lekko cisnienie gazu na reduktorze. Tak tez zrobili i pomoglo - spalanie sie nie zwiekszylo.Pablitto pisze:Witam, od jakiegoś czasu nasila mi się pewna przypadłość. Otóż przy przyspieszaniu, na 2 i 3 biegu przy 2tys. obrotów odczuwalne jest szarpanie auta. Jak starałem się utrzymać tę prędkość obrotową, to auto szarpało cały czas. Szarpanie staje się coraz bardziej odczuwalne. Wymieniłem niedawno przewody WN na beru - wcześniej auto szarpało strasznie poniżej 2tys, po wymianie wszystko ok. świece są już stare, ale czy to możliwe że szarpie tylko na 2 i 3 biegu przy tych określonych obrotach? Dzieje się to na benzynie jak i na LPG. Dodatkowo niedawno wymieniany był termostat, ale po jego wymianie szarpanie nie ustało (za to temp. w końcu jest jak powinna i spalanie spadło . Przepustnica czyszczona była rok temu.
Co może powodować wyżej wymienione objawy?
Nie piszesz nic o wymianie tych filtrow wiec moze trzeba tam wlasnie szukac...
Ja filtry też mam wszystkie nowe, nawet przeciwpyłowy wymieniłem. Moje głównie podejrzenia kierują się na błędy w ECU, te silniki z kompem wyprodukowanym przed 25.10.2000 miały podobno błąd polegającym na nieprawidłowym odczycie prędkości obrotowej silnika. Druga, rzecz jaka podejrzewam to przemieszczenie silnika, instrukcje serwisowe VW coś o tym wspominają ale podają, że takie rzeczy powstają przy 3000 obr./min. Mam nadzieję, że ASO to sprawdzi i potwierdzi lub wykluczy. Zobaczymy.
Aktualnie podpisu brak
Autko wczoraj oddałem do ASO VW, ale nie wiem czy sobie poradzą, czas pokaże. Jedno co mnie zastanawia to stwierdzenie pana "asystenta serwisowego" na moje pytanie czy mają jakieś wsparcie serwisowe ze strony VW, usłyszałem iż nie ma czegoś takiego, a jak coś jest to tylko po niemiecku. To ja się pytam czym jest autoryzowany serwis? Miejscem najdroższych usług serwisowych i sklepem z oryginalnymi częściami? Sami się pogrążają.
Ale nic dam im jedną szanse zobaczymy czy sobie poradzą z tym problemem.
Ale nic dam im jedną szanse zobaczymy czy sobie poradzą z tym problemem.
Aktualnie podpisu brak
Niestety Panowie rozwiązania nadal brak, jutro autko odbieram z ASO, walczyli równo tydzień i nie mają pomysłu co to. Z ich relacji wynika, że zasięgali rady w dziale technicznym Kulczykowa, dzwonili po innych ASO ale nikt nie podał rozwiązania które by pomogło.
Wczoraj dostali nawet najnowszą płytę z update-ami do sterowników na luty 2009 i nic nie ma podobno do tych wersji.
Tracę nadzieje, że w ogóle uda się to naprawić.
Wczoraj dostali nawet najnowszą płytę z update-ami do sterowników na luty 2009 i nic nie ma podobno do tych wersji.
Tracę nadzieje, że w ogóle uda się to naprawić.
Aktualnie podpisu brak
Re: Auto szarpie przy 2tys. obr/min
ogólnie miałem tak do wymiany czujnika temperatury. Wczesniej czyściłem przepływke i przepustnicę kable wymieniałem razem ze świecami.Pablitto pisze:Witam, od jakiegoś czasu nasila mi się pewna przypadłość. Otóż przy przyspieszaniu, na 2 i 3 biegu przy 2tys. obrotów odczuwalne jest szarpanie auta. Jak starałem się utrzymać tę prędkość obrotową, to auto szarpało cały czas. Szarpanie staje się coraz bardziej odczuwalne. Wymieniłem niedawno przewody WN na beru - wcześniej auto szarpało strasznie poniżej 2tys, po wymianie wszystko ok. świece są już stare, ale czy to możliwe że szarpie tylko na 2 i 3 biegu przy tych określonych obrotach? Dzieje się to na benzynie jak i na LPG. Dodatkowo niedawno wymieniany był termostat, ale po jego wymianie szarpanie nie ustało (za to temp. w końcu jest jak powinna i spalanie spadło . Przepustnica czyszczona była rok temu.
Co może powodować wyżej wymienione objawy?
Sprawdź jeszcze łączenie odmy z przepustnicą czy nie jest przypadkiem dziurawa, a także przewody podciśnienia.
Pozdrawiam.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Uszkodzenie G62 powinien wychwycić komputer, objawem najczęściej jest na rozgrzanym silniku lekkie/chwilowe opadanie wskazówki z 90 stopni tak np. do 50-70 i powrót. Dodatkowo auto pali wiecej, na FIS tak mniej więcej 2-3litry. Jeżeli ten czujnik temperatury ma na myśli kolega. W moim przypadku nie szarpał, ale falował na jałowych i dłużej odpalał na gorącym silniku (kilka obrotów rozrusznika więcej - zauważalnie)
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 11:57 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Nic takiego nie wyskakuje, obroty stoją sztywno, nawet przy szarpaniu idą równo. Czujniki wszystkie podmieniane były i w ASO i w innym warsztacie.
Dodam jeszcze, że na biegu jałowym problem nie występuje, tylko podczas jazdy, szczególnie na 2 i 3 biegu.
[ Dodano: 02 Lut 2009 11:09 ]
Ja rozwiązałem swój problem, i opisałem go tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375619#2375619
Pozdrawiam
Dodam jeszcze, że na biegu jałowym problem nie występuje, tylko podczas jazdy, szczególnie na 2 i 3 biegu.
[ Dodano: 02 Lut 2009 11:09 ]
Ja rozwiązałem swój problem, i opisałem go tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375619#2375619
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 13:00 przez ranek, łącznie zmieniany 1 raz.
Aktualnie podpisu brak
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 349 gości