napęd 4motion w golfie MK4
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
napęd 4motion w golfie MK4
witam
mam zamiar kupić golfika mk4 z napędem 4motion... mieszkam w górach i jest dla mnie bardzo ważna trakcja szczególnie w zimę. głównie chodzi mi o to czy jest możliwość ominięcia elektroniki i zrobienie jakiegoś przełącznika żeby Haldex był włączony non stop i przełączany na klasyczny 4motion. w górach bardzo ważne jest w zimie żeby nie było żadnego uślizgu kół a wiem że napęd 4motion działa na zasadzie że kiedy przód zacznie się ślizgać to się włącza tył. wiec moje pytanie czy jest taka możliwość żeby tył był stałym napedem??
mam zamiar kupić golfika mk4 z napędem 4motion... mieszkam w górach i jest dla mnie bardzo ważna trakcja szczególnie w zimę. głównie chodzi mi o to czy jest możliwość ominięcia elektroniki i zrobienie jakiegoś przełącznika żeby Haldex był włączony non stop i przełączany na klasyczny 4motion. w górach bardzo ważne jest w zimie żeby nie było żadnego uślizgu kół a wiem że napęd 4motion działa na zasadzie że kiedy przód zacznie się ślizgać to się włącza tył. wiec moje pytanie czy jest taka możliwość żeby tył był stałym napedem??
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: napęd 4motion w golfie MK4
poczytaj to http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=943
moze rozjaśni ci zasadę dzialania napędu i moze znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytania
moze rozjaśni ci zasadę dzialania napędu i moze znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytania
GMS, haldex to nie szpera... nie blokuje mechanizmu różnicowego a tylko powoduje dołaczenie tylnej osi gdzie takze znajduje sie mechanizm róznicowy wiec nie ma mowy o braku skretu... a gdy przednia oś sie ślizga to własnie jest możliwośc że na tył pójdzie nawet 100% mocy czyli całkowita blokada Haldex. dla mnie ważne jest czy da sie obejśc komputer i podac sygnał do sterownika sprzeęgła przez przełacznik
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 2009 02:45 przez Złoty01, łącznie zmieniany 1 raz.
kup jakieś audi w quattro:)
Avant S4-line + in progress....
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
wiem ze Haldex to nie szpera ale nie wiesz co mówisz jezeli uważasz ze sie bedzie dało skrecac perzeciez przednia i tylna os na zakręcie nie jedzie tym samym sladem wiec suma obrotów na przedniej i tylnej osi jest inna i nie mozna poloczyc ich sztywnym walem pozatym mam opcje na sztywno u siebie i wiem co mówie auto dziwnie sie zachowuje na zakrętach na sliskiej nawiarzchni
myślałem właśnie nad kupnem A3 quattro ale ten sam rocznik silnik i podobne wyposażenie i audi jest o ok. 5-6tys droższe... pyzatym golf jest tańszy w eksploatacji.C4_KAWON pisze:kup jakieś audi w quattro:)
co do dziwnego zachowania się samochodu z dołączonym na sztywno tyłem to masz racje... ale mi chodzi o przełączenie w ekstremalnych warunkach, kiedy 4motion nie daje sobie rady to połączyć tył na sztywno i po przejechaniu trudnego odcinka znowu przełączyć na 4motion
ale w a3 qattro tez jest Haldex tak jak golf 4 wszedzie gdzie jest silnik poprzeczny jest haldex
z vw tylko passat B5 ma klasyczne rozwiązanie na torsenie prawdziwe qattro wiecej aut ma audi z takim rozwiązaniem
co do blokowania Haldexa na sztywno to nie da sie zrobic tego w ten sposób abys mógl robic to chwilowo z guzika a jednoczesnie po rozłączeniu sterowała tym orginalna elektronika nikt jeszcze takiego urzadzenia nie wymyślił jest to bardzo trudne takie urzadzenie musialo by wysyłac informacje po przez linie CAN do sterownika o potrzebie spięcia tyłu na 100%
zreszta na mój gust jest ci to niepotrzebne orginalna elektronika robi to bardzo dobrze spinanie tyłu na 100% odbywa sie w bardzo kródkim czasie
dodatkowo masz system EDS tylko nie wiem czy w karzdej wersji wyposarzenia to jest elektroniczna szpera
taki golf 4MOTION przejedzie po wszystkim zabawa sie konczy jak sie zawiesisz wtedy nawet naped na kolo zapasowe niepomoze
z vw tylko passat B5 ma klasyczne rozwiązanie na torsenie prawdziwe qattro wiecej aut ma audi z takim rozwiązaniem
co do blokowania Haldexa na sztywno to nie da sie zrobic tego w ten sposób abys mógl robic to chwilowo z guzika a jednoczesnie po rozłączeniu sterowała tym orginalna elektronika nikt jeszcze takiego urzadzenia nie wymyślił jest to bardzo trudne takie urzadzenie musialo by wysyłac informacje po przez linie CAN do sterownika o potrzebie spięcia tyłu na 100%
zreszta na mój gust jest ci to niepotrzebne orginalna elektronika robi to bardzo dobrze spinanie tyłu na 100% odbywa sie w bardzo kródkim czasie
dodatkowo masz system EDS tylko nie wiem czy w karzdej wersji wyposarzenia to jest elektroniczna szpera
taki golf 4MOTION przejedzie po wszystkim zabawa sie konczy jak sie zawiesisz wtedy nawet naped na kolo zapasowe niepomoze
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 2009 17:23 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.
dobrze ci tłumaczą to koniecznie chcesz zrobić z malucha terenówkę...kup jakieś audi w quattro
[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 11:31 przez djtom, łącznie zmieniany 1 raz.
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
jak już wyżej pisałem to audi jest droższe w zakupie jak i w eksploatacji od golfa. po drugie na filmiku pokazany jest golf bez EDS (widać na innych ich filmikach lepiej) i audi na torsenie... jeżeli bym miał kupić audi to tylko A3, a trójka ma quatro na Haldexie czyli to samo co golf IV wiec po co przepłacać?? ;Pdjtom pisze:dobrze ci tłumaczą to koniecznie chcesz zrobić z malucha terenówkę...kup jakieś audi w quattro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 422 gości