Dziwnie świecące kontrolki w samochodzie SEAT Ibiza GT
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Dziwnie świecące kontrolki w samochodzie SEAT Ibiza GT
W posiadaniu mojego kolegi jest samochód SEAT Ibiza GT, model 1998, silnik wyskoprężny 1.9 TDI o oznaczeniu AHU
Auto cierpi na normalne w tym wieku drobne usterki. Staramy się je z kolegą usuwać na bieżąco jednak ten problem trapi nas a zwłaszcza mnie bo nie wiem jak to zjeść.
Ale do rzeczy. Kontrolki na tablicy zegarów w dolnym pasku żyją własnym życiem. Tylko kontrolki od ciśnienia oleju, ładowania akumulatora i rezerwy świecą normalnie. Kontrolka włączonych świateł zewnętrznych świeci jak chce czyli zazwyczaj wcale. Kontrolka od ABS zamilkła ostatnio na amen. Za to kontrolka od hamulców świeci się prawie ciągle.
Zbadałem już czujnik przy dźwigni ręcznego i czujnik płynu. Bez skutku. Nawet operacja polegająca na otwarciu obydwu obwodów nie przyniosła efektu. Ewidentnie coś tkwi pod tablicą przyrządów. Pytanie tylko co...
Liczę, że komuś też zdarzyło się coś podobnego lub chociaż ktoś z Was zna się na elektrotechnice i elektronice i oświeci mnie wytrwałego samouka choćby jakąś sugestią. Generalnie wszelkie podpowiedzi mile widziane.
Ja ze swej strony obiecuję punkty za poradę, która okaże się skuteczna.
Auto cierpi na normalne w tym wieku drobne usterki. Staramy się je z kolegą usuwać na bieżąco jednak ten problem trapi nas a zwłaszcza mnie bo nie wiem jak to zjeść.
Ale do rzeczy. Kontrolki na tablicy zegarów w dolnym pasku żyją własnym życiem. Tylko kontrolki od ciśnienia oleju, ładowania akumulatora i rezerwy świecą normalnie. Kontrolka włączonych świateł zewnętrznych świeci jak chce czyli zazwyczaj wcale. Kontrolka od ABS zamilkła ostatnio na amen. Za to kontrolka od hamulców świeci się prawie ciągle.
Zbadałem już czujnik przy dźwigni ręcznego i czujnik płynu. Bez skutku. Nawet operacja polegająca na otwarciu obydwu obwodów nie przyniosła efektu. Ewidentnie coś tkwi pod tablicą przyrządów. Pytanie tylko co...
Liczę, że komuś też zdarzyło się coś podobnego lub chociaż ktoś z Was zna się na elektrotechnice i elektronice i oświeci mnie wytrwałego samouka choćby jakąś sugestią. Generalnie wszelkie podpowiedzi mile widziane.
Ja ze swej strony obiecuję punkty za poradę, która okaże się skuteczna.
PozdraVWiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Rozumiem. Wezmę to pod uwagę tylko jakoś nie mogę zrozumieć dlaczego niektóre kontrolki świecą normalnie, niektóre wcale a ta od hamulca szaleje. Wtedy zrozumiałbym, ze nie świecą solidarnie wszystkie.greg pisze:problem z zasilaniem lub masą zegarów
Zapomniałem dodać, że po postoju zachowuje się prawidłowo. Reaguje na zwolnienie i zaciągnięcie hamulca. Jednak już po kilkunastu metrach jazdy zapala sie ponownie. I tak znowu do kolejnego wyłączenia silnika.
PozdraVWiam!
- Christopherek
- Forum Killer
- Posty: 812
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Audi a4 b6 cabrio
- Silnik: Bfb
- Kontakt:
ja ostatnio miałem tak że zakupiłem nowy aku do terrano i myslałemże auto odpali a tymczasem kontrolki paliły się jedne mocniej ,drugie słabiej i auto w ogóle nie gadało.okazalo się że nowy aku niby światełko miał zielone i powienien być dobry po sprawdzeniu okazał się złomem i wymieniłem.może wasz aku też już umiera i tak to się obiawia?
Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
No cóż od października Ibiza ma nowy akumulator. Stan obecny przedstawia się pod względem zasilania całkiem dobrze. Alternator pracuje wyśmienicie, regulator utrzymuje napięcie 14,5 V. Zaś sam akumulator radzi sobie doskonale nie tylko z rozrusznikiem ale też ze świecami żarowymi. Ponadto pomiar pojemności wykazuje 75...80% więc raczej jego możemy wykluczyć.Christopherek pisze:może wasz aku też już umiera i tak to się obiawia?
Niemniej dzięki za sugestię Kolego Christopherek,
PozdraVWiam!
- Władca_asfaltu
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: sob sty 03, 2009 16:38
- Lokalizacja: Wielkie Księstwo Bydgoskie
Witam,
Zarejestrowałem się tutaj idąc za radą kolegi, który bardzo sobie chwalił to forum. Pomimo mojej niewielkiej znajomości w porównaniu z większością zgromadzonych tutaj golfomaniaków, ten temat (a raczej problem w nim przedstawiony), wydaje mi się znajomy. Otóż kolego Buli fan VW, podobna usterka zdarzyła się w moim Golfie i kontrolki również wariowały w sposób niespotykany. Długo nad tym siedziałem, aż w końcu wpadłem na "banalny" pomysł i...zresetowałem komputer. Co ciekawe, w pełni to wystarczyło i właśnie takie rozwiązanie mogę również zaproponować Ibizie Twojego kolegi.
PozdraVWiam!
Zarejestrowałem się tutaj idąc za radą kolegi, który bardzo sobie chwalił to forum. Pomimo mojej niewielkiej znajomości w porównaniu z większością zgromadzonych tutaj golfomaniaków, ten temat (a raczej problem w nim przedstawiony), wydaje mi się znajomy. Otóż kolego Buli fan VW, podobna usterka zdarzyła się w moim Golfie i kontrolki również wariowały w sposób niespotykany. Długo nad tym siedziałem, aż w końcu wpadłem na "banalny" pomysł i...zresetowałem komputer. Co ciekawe, w pełni to wystarczyło i właśnie takie rozwiązanie mogę również zaproponować Ibizie Twojego kolegi.
PozdraVWiam!
Zawisza Bydgoszcz bogiem, Golf nałogiem, Imprezy podstawą, Obwodnica dobrą zabawą!
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Zdaje się, że od czasu zamontowania nowego akumulatora, to jest od października akumulator nie był odłączany. Zaś kontrolka ręcznego szaleje od początku grudnia. Spróbuję i z pewnością dam znać.Władca_asfaltu pisze:Długo nad tym siedziałem, aż w końcu wpadłem na "banalny" pomysł i...zresetowałem komputer. Co ciekawe, w pełni to wystarczyło i właśnie takie rozwiązanie mogę również zaproponować Ibizie Twojego kolegi.
[ Dodano: 03 Mar 2009 10:41 ]
No to Koledzy odświeżam temat. Okazało się bowiem, że przyczyna była prozaiczna.
Otóż jak już pisałem kontrolka od ABS nie świeci się. Padła w jakiś tam dziwny sposób i kolega przeszedł nad tym do porządku dziennego. Niemniej podczas jednej z jazd zwróciłem mu uwagę, że ABS nie działa. Po prostu auto przy hamowaniu na śniegu zachowuje się jak moje Polo - koła się blokują.
Zabraliśmy się za kontrolę i okazało się, że przewód czujnika obrotów przedniego prawego koła był uszkodzony. Pamiętam, że w materiałach szkoleniowych od VW Polo 6N czerwona kontrolka hamulca świeci się także podczas awarii systemu ABS. No i potem było już z górki. Naprawa przewodu sprawiła, że ABS znowu działa a kontrolka świeci się teraz tylko gdy zaciągnięty jest ręczny hamulec.
Dzięki wszystkim za sugestie. Myślę, że można zamknąć temat, o co proszę administrację forum.
PozdraVWiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości