Temperatura cieczy chlodzacej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Re: hmm...
Jetta 1.6?dominik7 pisze:Moze i macie racje z tym termostatem.Ale...wymontowac go juz nie jest tak prosto.Chodzi mi o to ze sruby od pompy wody nie sa niezniszczalne...Mam podobny problem co w temacie.Chodzi o moja jette 1,6 benzyna;gdy ktoras z srub by sie urwala najprosciej byloby wymienic cala pompe.A wtedy jak wiadomo trzeba tez w tym przypadku regulowac rozrzad.Ma ktos pomysl jak odkrecic te sruby bez uszcerbku dla pompy?
Wydaje mi się, że nie chyba nie trzeba ruszać paska.
Jeśli koło pasowe wału korbowego jest przykręcane tylko na 4 śruby 8ki z łebkiem na imbus i nie trzeba odkręcać centralnej dużej nakrętki koła pasowego, to m.zd. nie ma niebezpieczeństwa dla rozrządu. Zdejmuje się wtedy najwyżej tylko koło pasowe, koło napędzające pasek rozrządu zostaje na miejscu (jest cały czas przykręcone centralną nakrętką) i ewentualnie trzeba poluzować lub zdjąć dolną obudowę rozrządu. Pompa wodna w tym silniku jest mocowana do bloku śrubami 10tkami, od przodu silnika. Celowo piszę o pompie jako całości, na udaną wymianę samej główki (do tego konieczne jest zdjęcie obudowy rozrządu) nie liczyłbym. Któraś ze śrub 6tek na pewno się oberwie.
Looknij, czy ta duża śruba mocująca koło pasowe wału korbowego ma pod łebkiem kołnierz, który trzyma koło pasowe. Wtedy ma ona łepek zwykłej 6-wierzchołkowej nakrętki. Jeśli na łepek śruby ma 12 wierzchołków, to z reguły wystarczy odkręcić 4 imbusy i koło pasowe napędzające pasek alternatora schodzi.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
termostat
No widzisz..TYlko problem w tym ze u mnie cienko ze zdolnosciami manualnymi.Teoria tak-gorzej z praktyka...Ograniczam sie max. do wymiany oleju w silniku.Akurat rozrzad to dla mnie za duze ryzyko ze cos schrzanie.
[ Dodano: Sro Lis 30, 2005 13:03 ]
to bylo do czysia
[ Dodano: Sro Lis 30, 2005 13:03 ]
to bylo do czysia
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
ZAKŁADAŁEM TEN TEMAT WIĘC CZYJE SIE DO TEGO ABY SKOMENTOWAĆ.DZISIAJ WYMIENIŁEM TERMOSTAT ICO ...NO WŁAŚNIE PORADY BYŁY JAK NAJBARDZIEJ TRAFNE.PO PRZEJECHANIU 4-5 KM TEMPERATURA OSCYLUJE W GRANICACH 80 STOPNI NA POSTOJU 90 KILKA STOPNI I WŁĄCZA SIĘ WENTYTLATOR.JEST KSIĄŻKOWO.PRZYPOMINAM ŻE DZIENNIE ROBIŁEM 30 KM I NIE UROSŁA WIĘCEJ JAK 50 STOPNI.DLA TYCH CO MAJĄ TEN PROBLEM POLECAM WYMIANE TERMOSTATU.32 ZŁ TERMOSTAT WAHLER,20 MINUT ROBOTY A POTEM DUŻO RADOŚCI.DLA TYCH CO UDZIELALI POMOCY DZIĘKI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
temperatura cieczy
tak...tylko jak odkrecic sruby od pompy wody zeby ich nie pourywac?Mam ten sam problem i jak widac w opisie jette 1,6 benzyna.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie wiem jak to w 1,6 chyba to samo co 1,8. Bo ja w swojej Jettcie 1,8 nie odkręcałem pompy wody bo poco jak sprawna tylko 2 śróbki 10-ki od pokrywy zaworu. Tak samo jest w dwulitrówkach z MK3dominik7 pisze:ak odkrecic sruby od pompy wody
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
temperatura cieczy
wlasnie o te srubki mi chodzi.U mnie byly zapieczone,wiec balem sie ze mogabyc zapieczone.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Mogą być jak każde. Ale robiłem termostaty już w trzech vw i nigdy mi sie nie zdarzyło mieć problemów z odkręceniem. Orginalna śróba ma swoją wytrzymałość.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 245 gości