Bi-xenon

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Bi-xenon

Post autor: Tomek_Golf_V » pt sty 02, 2009 20:50

Witam, mam golfa V zakupiłem do niego Bi-xenony. Moje pytanie jest proste ponieważ zawsze myślałem że bi-xenon różnił się od zwykłego xenonu tym że posiadał światła długie/drogowe także xenonowe. No i okazuje się że nie ponieważ światła długie to zwykła żarówka. Kupują w salonie golfa wybieramy opcje bi-xenon a tak na prawdę dostajemy zwykły xenon?? Proszę o pomoc i wyjaśnienie co to jest bi-xenon?? i czym się różni od zwykłego xen. Widziałem kiedyś bmw x5 i jak mrygnął mi długimi to były to ewidetnie xenony więc jak to jest z lampami w VW golf 5? na allegro pełno jest sprzedawców i wystawiają bi-xenony a przecież światła długie są zwykłe więc co? oszukują? proszę o pomoc bo już mnie denerwuje ta niewiedz i nie wiem jak to powinno wyglądać. Pozdrawiam kolegów forumowiczów



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » pt sty 02, 2009 21:06

w etce jest dzwinie opisane ale wnioskuję, że były xenony i bi-xenony. Przy zwkłym xenonie drugi reflektor to drogowe H7, a przy bi-xenonie druga lampa do dzienne 21W


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pt sty 02, 2009 22:00

Obrazek

A tu masz foty.
1. BI KSENON od passata B6

Obrazek

Ramka czerwona i zielona to żarówka ksenonowa emitująca światło mijania i drogowe w zależności od położenia przesłony.
ramka niebieska to żarówka doświetlania pobocza w czasie skrętu. H1 21W
ramka żółta to żarówka światła postojowego.5 W

2. zwykła lampa ksenonowa Golf V

Obrazek

ramka czerwona żarówka ksenonowa tylko świateł mijania
ramka zielona żarówka H7 55W świateł drogowych, zintegrowana z lampą postojową 5W
Ostatnio zmieniony pt sty 02, 2009 22:52 przez mariusz75, łącznie zmieniany 3 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » sob sty 03, 2009 00:15

no tak czyli wnioskuje że w golfie bi-xenon polegałby na tym że na normalnym xenonie jest ta przesłona i jak włącze światła długie to poporstu te przesłona zadziała i są długie xenonowe. Tylko że znajomy kupił golfa 5 w salonie razem z bi-xenonem i poprosiłem go żeby pokazał mi jak wygląda to światło długie/drogowe gdy je włączył normalnie zapaliła się h7 a z xenonem nic się nie działo nie działał wcale mocniej nie było widać reakcji przesłony czy jak to się nazywa... czyli co nie ma bi-xenona w golfie a salon oszukuje podając że to jest bixenon? No bo nie było na xenonie żadnej różnicy i normalnie zapliła się h7 jak włączył długie... a tak jak napisałem wcześniej zapłacił w salonie za bi-xenon.

[ Dodano: 02 Sty 2009 23:19 ]
mariusz75 widze że znasz się na rzeczy. To powiedz mi bo dałeś foto xenona do golfa V. Czy istnieje bi-xenon do golfa 5? czy zamawiając w salonie faktycznie mam bi-xenon bo tak jak mówie ja mam xenon dołożony niefabryczny i dlatego sobie tłumacze że długie mi nie działają i świeci się tylko h7 ale znajomy ma fabryczne i tak samo nie widac u niego różnicy jak włączy długie tylko zapala się h7 jak w zwykłej lampie

[ Dodano: 02 Sty 2009 23:21 ]
i ewentualnie czy mogę coś zrobić żeby mi działały te długie xen? czyli żeby ta przesłona działała? no bo Pan który mi sprzedawał zapewniał mnie że są to bi-xenony a długie światło nie działa dlatego bo nie miałem fabrycznie xenonów i coś tam instalacja inna czy coś takiego



Awatar użytkownika
marcin.w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: pn lip 28, 2008 21:40
Lokalizacja: Łódź/Monachium

Post autor: marcin.w » sob sty 03, 2009 09:16

Tomek_Golf_V
Jak sprawdzaliście ten bi-xenon?Pociągaliście manetke tylko do siebie tak jak byście chcieli komuś mrugnąć czy normalnie włączaliście na stałe?Nie wiem jak w VW ale w bmw jak chciałeś komuś mrugnąć to błyskało tylko H7 czyli sama żarówka,natomiast jak włączałeś normalnie to widać było mocniejsze światło i słychać było stuknięcie elektromagnesu od przesłony.



Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » sob sty 03, 2009 16:38

na stałe również włączaliśmy i nic. No mnie sę wydaje że u mnie to poprostu wina tego że fabrycznie nie miałem xenonów no ale dlaczego u znajomego jest to samo? on miał fabrycznie a włącza długie to h7 a z xenonem nic się nie dzieje;/



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pn sty 05, 2009 18:24

Tomek_Golf_V pisze:na stałe również włączaliśmy i nic. No mnie sę wydaje że u mnie to poprostu wina tego że fabrycznie nie miałem xenonów no ale dlaczego u znajomego jest to samo? on miał fabrycznie a włącza długie to h7 a z xenonem nic się nie dzieje;/
Mieliśmy dziś na warsztacie MK V GTI z bi-ksenonem i dokładnie go przetestowałem :bigok: Sama lampa z zewnątrz wygląda dokładnie tak samo jak zwykły ksenon.

A więc twk.
1. jak przy wyłączonej stacyjce chcesz zrobić błysk i pociągniesz manetke to zapalają się tylko żarówki H7.
2. jak zapalisz światła mijania to zapala się tylko ksenon
3. jak robisz zmiane z mijania na długie drogowe to zapala się żarówka H7 i dodatkowo w ksenonie słychać (z bliska, siedząc za kierownicą tedo nie słychać) wyraźny trzask przesłony która się podnosi i zwiększa strumień emitowanego światła.
4. sprawdzając strumień swiatła na ścianie
- przy włączonych światłach mijania było widać wyraźną granice światła jaką dawał ksenon
- przy włączonych światłach drogowych nie było tej granicy (podniesiona przesłona w ksenonie) plus dodatkowo światło z żarówki H7

A więc jeśli jest bi-ksenon w MK V to w czasie zmiany musi być słychać wyraźny trzask podnoszenia sie przesłony a emitowany struień światła musi sie wyrażnie zwiększać.
W innym razie coś jest uszkodzone lub ktoś kogś wkręcił :jezor:
Ostatnio zmieniony pn sty 05, 2009 18:32 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » wt sty 06, 2009 13:47

dzięki wielkie za pomoc. O to mi właśnie chodziło:)



artur rutkowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 26, 2009 00:40
Lokalizacja: wieliszew

Post autor: artur rutkowski » czw mar 26, 2009 11:26

witam mam golfa V i chcę załozyc do niego orginalne lampy xenonowe słyszałem że trzeba coś przerobić w kostkach czy wie ktoś coś na ten temat i może macie jakieś schematy przerobienia tych kostek ? pozdrawiam



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw mar 26, 2009 21:55

Tu masz najlepszy opis jak zdłożyć ksenony w MK V jaki kiedyklowiek znalazłem w necie :bigok:

http://furmanka.blogspot.com/2007/12/mk ... aniem.html


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 399 gości