Pasek klinowy, piski

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marcinicho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt maja 23, 2008 12:25
Lokalizacja: Trójmiasto

Pasek klinowy, piski

Post autor: marcinicho » śr gru 31, 2008 12:39

Pasek klinowy napędu alternatora popiskuje przez kilka minut po odpaleniu auta.

1. Po odłączeniu przewodów alternatora piski się nie zmieniły.
2. Po spryskaniu paska sprayem do likwidacji pisków, piski momentalnie ustały. Niestety na drugi dzień znowu było jak dawniej.
3. Pasek ma ok 6miesięcy, 4000 km
4. Nie jest to pasek marki gates. Niestety nie sprawdziłem jaka to marka.
5. Naciągałem pasek już wielokrotnie. Może sprężyna napinająca jest za słaba? Jak obiektywnie sprawdzić siłę naciągu paska? Bo tak 'na oko i palec' pasek jest naciągnięty, ale skąd mam wiedzieć czy siła naciągu jest odpowiednia?


Z góry dzięki za pomoc.


Panie Boże, lubiłem dżem truskawkowy
I ciemną słodycz kobiecego ciała.
Jak też wódkę mrożoną…

leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » śr gru 31, 2008 12:42

moze masz zly pasek

zeby sprawdzic naciag w najdluzszym miejscu musisz nacisnac powinien sie ugiac o okolo centymetr wtedy bedzie dobrze nie mniej nie wiecej



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr gru 31, 2008 12:49

Wpierw sprawdź czy pasek jest założony w dobrym kierunku , potem czy siedzi równo w rowkach , czy czasami nie jest zbutwiały leżał na magazynie latami , zdarza się że nowy pasek jest ciut dłuższy i go nie naciągniesz odpowiednio



marcinicho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt maja 23, 2008 12:25
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: marcinicho » czw sty 01, 2009 21:11

pszczyna pisze:Wpierw sprawdź czy pasek jest założony w dobrym kierunku , potem czy siedzi równo w rowkach , czy czasami nie jest zbutwiały leżał na magazynie latami , zdarza się że nowy pasek jest ciut dłuższy i go nie naciągniesz odpowiednio
Jak sprawdzić prawidłowy kierunek paska? Na samym pasku nie zauważyłem żadnego napisu wskazującego kierunek obrotu.

[ Dodano: 01 Sty 2009 20:12 ]
leoncio pisze:moze masz zly pasek

zeby sprawdzic naciag w najdluzszym miejscu musisz nacisnac powinien sie ugiac o okolo centymetr wtedy bedzie dobrze nie mniej nie wiecej
Pytanie brzmi, jak mocno należy nacisnąć ten pasek podczas sprawdzania naciągu?


Panie Boże, lubiłem dżem truskawkowy
I ciemną słodycz kobiecego ciała.
Jak też wódkę mrożoną…

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw sty 01, 2009 21:59

Niektóre mają oznaczenia , a nacisk to ok. 0,5 kg



marcinicho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt maja 23, 2008 12:25
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: marcinicho » pt sty 02, 2009 17:34

pszczyna pisze:Niektóre mają oznaczenia , a nacisk to ok. 0,5 kg
dzięki.


Panie Boże, lubiłem dżem truskawkowy
I ciemną słodycz kobiecego ciała.
Jak też wódkę mrożoną…

marezk1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr sty 25, 2006 12:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: marezk1 » pt sty 02, 2009 18:49

ja zalozylem nowy i pomoglo na kilka dni, mysle ze kolo pasowe alternatora jest wyrobione, widac to po tym ze pasek gleboko wchodzi w rowek kola pasowego lub po zdjeciu paska wewnatrz rowka jest wyslizgane jakies 2mm od dna rowka i wtedy zmniejsza sie powierzchnia oparcia i dlatego piszczy. CZy ktos wie czy mozna dokupic samo kolo pasowe alternatora i czy sam bede w stanie to wymienic???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 134 gości