Napięcie akumulatora - pobor pradu - problem z rozruchem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Napięcie akumulatora - pobor pradu - problem z rozruchem

Post autor: kedzior » pt sty 02, 2009 16:10

witam,

auto stało 3 doby na mrozie (mk3 1.8 adz) :crazy:

napięcie akumulatora po takim postoju wyglądało tak:

Obrazek

auto nie odpaliło - rozrusznik leniwie zakręcił, kontrolki przygasły - co mnie zdziwiło skrajne zegary - paliwa i tem oleju się ruszyły - zamknęły się a szyby się opuściły :crazy: - tak jakbym przytrzymał kluczyk w drzwiach - komfort, mam pilot do centralnego zamka z domykaniem

sprawdziłem pobór prądu:

Obrazek

akumulator to BOSCH 55ah w kwietniu będzie miał 2 lata - to już jego koniec?

ma ktoś jakieś pomysły? czy to tylko wina dziadka Mroza? :chytry:



Awatar użytkownika
marbuick
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn cze 23, 2008 11:18
Lokalizacja: Tczew

Post autor: marbuick » pt sty 02, 2009 16:23

yyy nie znam się ale może nie dochodzi prund :) bo są zaśniedziałe kable



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt sty 02, 2009 16:29

pobor powinien byc ok.0,02A ale wylacz alarm i panel radia wyciagnij lub wylacz wtedy mierz.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pt sty 02, 2009 16:29

kedzior pisze:napięcie akumulatora po takim postoju wyglądało tak:
Jeśli pomiar wykonałeś bez obciążenia to jest wyładowany.
kedzior pisze:akumulator to BOSCH 55ah w kwietniu będzie miał 2 lata - to już jego koniec?
Myślę, że jeśli dobrze go naładujesz i nie jest zasiarczony to jeszcze Ci posłuży

Zwracam Twoją uwagę na stan klem. O tej porze roku już powinny się błyszczeć po potraktowaniu szczotką drucianą i być tłuściutkie po wazelinie technicznej lub smarze.
Domyślam się zatem, że pozostałe połączenia a szczególnie te na rozruszniku są już dobrze skorodowane.

Wymontuj więc akumulator, pożycz prostownik, podłącz go na noc i niech nabiera życia. W tym czasie wypieść klemy na błysk, także połączenie z masą nadwozia i na rozruszniku.

Zabieg ten, który robiłem kumplowi w jego Ibizie TDi przyniósł skutek natychmiastowy.

A kiedy już odpalisz swoje auto zmierz koniecznie napięcie ładowania - powinieneś mieć 14,5 V
Ostatnio zmieniony pt sty 02, 2009 16:32 przez Buli fan VW, łącznie zmieniany 1 raz.


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » pt sty 02, 2009 16:37

akumulator juz sie laduje - byl wydojony bo amperomierz na prostowniku skoczyl na 4 (skala do 6) - btw - w nowym prostoniku nie bylo bezpiecznika - zamontowalem 10A bedzie ok?
Buli fan VW pisze:A kiedy już odpalisz swoje auto zmierz koniecznie napięcie ładowania - powinieneś mieć 14,5 V
ładowanie sprawdzałem kilka dni wcześniej - mieści się w przedziale między 14.0-14.4V więc wnioskuje że jest OK

zaraz zabiorę się za czyszczenie klem - połączenie z masą to to na bloku silnika?

pobór prądu pokazany na zdjęciu jest OK?



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pt sty 02, 2009 16:46

kedzior pisze:ładowanie sprawdzałem kilka dni wcześniej - mieści się w przedziale między 14.0-14.4V więc wnioskuje że jest OK
Może być ale skoro masz teraz wyjęty akumulator to bez obaw możesz odkręcić zacisk przy alternatorze i jego także oczyścić - droga między akumulatorem a alternatorem jest długa i zawiła, szkoda żeby tam gubić te dzięsiąte Volta.
kedzior pisze:zaraz zabiorę się za czyszczenie klem - połączenie z masą to to na bloku silnika?
Tak zgadza sie. Odkręć wyczyść skręć i posmaruj. Powinno być też drugie, które z kolei łączy ujemny biegun akumulatora z nadwoziem. Temu także zapewnij opiekę ;)

Z kolei na rozruszniku jest gruby kabel, który łączy się z klemą dodatnią akumulatora i drugim kablem prowadzącym do alternatora. Rozbierz to połączenie ( w 1,8 powinieneś mieć dobry dostęp ) i tak samo oczyść - złóż - posmaruj.


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » pt sty 02, 2009 16:50

wielkie dzieki za pomoc

a te 'wariujące' zegary to normalne?

rozumiem ze jak kolega nic nie wspomina o poborze to ten pokazany jest OK :bigok:



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt sty 02, 2009 16:53

pobor masz za duzy



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pt sty 02, 2009 17:00

kedzior pisze:a te 'wariujące' zegary to normalne?
Każde auto inaczej reaguje na gwałtowny spadek napięcia. W moim Golfie IV dochodziło do istnych przedstawień z cyklu światło i dźwięk kiedy tygodniowa przerwa dawała się we znaki zasiarczonemu akumulatorowi.

O ile tylko objawy znikną po podłączeniu akumulatora i udanym rozruchu to wszystko powinno być dobrze.
kedzior pisze:rozumiem ze jak kolega nic nie wspomina o poborze to ten pokazany jest OK
Przyznaję się bez bicia, że dopiero teraz zobaczyłem :grin:

[ Dodano: 02 Sty 2009 16:04 ]
duber pisze:pobor masz za duzy
Czy podczas pomiaru miałeś zamknięte wszystkie drzwi?


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » pt sty 02, 2009 17:28

tak, drzwi były zamknięte, klapa bagażnika tez, w radiu był zdjęty panel



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pt sty 02, 2009 18:06

kedzior pisze:tak, drzwi były zamknięte, klapa bagażnika tez, w radiu był zdjęty panel
No to jak już akumulator będzie znowu na miejscu, to przed założeniem ujemnej klemy przeprowadź ponownie próbę na wyładowanie.

Po podłączeniu multimetru wyciągaj po kolei bezpieczniki. Jeśli po odłączeniu danego obwodu zauważysz, że prąd wyładowania zmniejszył się gwałtownie możesz być pewien, że to tam tkwi problem. Pamiętaj, że zegar, pamięć licznika oraz urządzenie sterujące silnika są stale zasilane po podłączeniu prądu.

UWAGA! Nie odłączaj zasilania urządzenia sterującego. Nie pamiętam teraz który to bezpiecznik ale na pokrywce będzie oznaczenie.


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » sob sty 03, 2009 15:00

klemy wyczyszczone, wszystkie polaczenia z masa oraz z alternatorem i rozrusznikiem rowniez

akumulator sie naladowal i zakrecil jak trzeba

ladowanie jest na poziomie 14.3-14.14v wiec tez ok

jesli chodzi o pobor pradu to spada z 0.11A na 0.02A po wyjeciu bezpiecznika kolo radia chyba numer 20

gdzie dalej szukac?



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » sob sty 03, 2009 15:45

kedzior pisze:akumulator sie naladowal i zakrecil jak trzeba

ladowanie jest na poziomie 14.3-14.14v wiec tez ok
Gratuluję i cieszę się wraz z Tobą. Czyżby po czyszczeniu złączy zwiększyło się minimalnie napięcie ładowania?
kedzior pisze:jesli chodzi o pobor pradu to spada z 0.11A na 0.02A po wyjeciu bezpiecznika kolo radia chyba numer 20

gdzie dalej szukac?
0,02 A to moim zdaniem prąd akurat na zasilanie urządzenia sterującego, zegara i jego pamięci oraz diody "alarmu". Zatem jeśli po odłączeniu radia pobór wynosi te 0,02 A to ja już nie martwiłbym się instalacją.

A każde radio z podtrzymaniem pamięci troszkę tego prądu pobiera. Możesz zawsze podłączyć zasilanie radia pod samą stacyjkę ale mnie osobiście denerwuje jak radio traci pamięć po wyjęciu kluczyka.


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » sob sty 03, 2009 16:33

kedzior pisze:jesli chodzi o pobor pradu to spada z 0.11A na 0.02A po wyjeciu bezpiecznika kolo radia chyba numer 20
zle sie zrozumielismy

radio ma 21 bezpiecznik - u mni e po wyciagnieciu tego sasiedniego z numerem 20 spada pobor z 0.11 na 0.02A

ide jeszcze popatrzec poki jest w miare jasno :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 344 gości