Naprawa 1 i 2 biegu w dmuchawie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

aroarus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 20:56
Lokalizacja: Łańcut(Kosina)

Naprawa 1 i 2 biegu w dmuchawie

Post autor: aroarus » pn gru 29, 2008 14:28

Witam, przed chwila korzystając z jednej z porad zmieniałem bezpiecznik termiczny w dmuchawie aby działał 1 i 2 bieg tam jest taki na 184 stopnie ale że w sklepie oczywiście nie było wziąłem 192 chyba nie weilka różnica, zmontowałem zakładając na stary bo czytałem zeby nie lutować bo można spalic, poskładałem itd. włączam na 1 bieg nic na 2 nic na 3 i bylo tylko słychac przepalony bezpiecznik w skrzynce.
Czy to wina za duzego bezpiecznika 192 st.?? ale na 1i2biegu nic sie nie działo wiec chyba niee
Czy źle założonego bo stary mu coś szkodzi
A może pomyliłem kable od tej płytki chociaż to najmniej mozliwe bo je sobie oznaczyłem, ale zawsze ryzyko istnieje.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 2009 22:43 przez aroarus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn gru 29, 2008 14:37

Bezpiecznik termiczny może być. Raczej cos pokreciłes z przewodami lub gdzies jest zwarcie.
Najlepiej zaraz jak założysz jeszcze sprawdzic czy działa.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn gru 29, 2008 18:07

albo wiatrak całkiem stanął, moze ujarało uzwojenia i jest jakies zwarcie. Ale to być chyba sie zorientował że jest za duzy opór.
Termik mozna z powodzeniem wlutować , ja tak robiełm i sie nie zjarał :)

[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 17:40 ]
aroarus pisze:zmontowałem zakładając na stary bo czytałem zeby nie lutować bo można spalic
to jak go włączyłeś w insalację? Mysle ze tam po prostu nie ma przejscia.
Poza tym jelsi teraz nie dziala zaden bieg to srpawdz bezpiecznik o moze przepaliles



aroarus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 20:56
Lokalizacja: Łańcut(Kosina)

Post autor: aroarus » pn gru 29, 2008 22:18

sas_gti pisze:Termik mozna z powodzeniem wlutować , ja tak robiełm i sie nie zjarał :)
w takim razie spróbuję go wlutować
a nadmuch teraz nie dziala bo oczywiscie spalilem bezpiecznik przy 1 podejściu co napisalem wcześniej



Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » pn gru 29, 2008 22:30

sas_gti pisze:Termik mozna z powodzeniem wlutować , ja tak robiełm i sie nie zjarał
Teoretycznie nie można sama nazwa bezpiecznika wskazuje że jest termicznym bezpiecznikiem cyna topi się powyżej 200 stopni także można w łatwy sposób zjarać bezpiecznik termiczny. Osobiście byłem u elektronika z tym który oczywiście lutował bo to jest jak najbardziej pewny sposób (jeżeli nie chcesz oczywiście wymienić całego modułu) ale miał potem urządzenia w postaci mierników którymi sprawdził bezpiecznik czy przeżył operację czy nie.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt gru 30, 2008 01:41

sew1 pisze:ale miał potem urządzenia w postaci mierników którymi sprawdził bezpiecznik czy przeżył operację czy nie.
urządzenie w postaci miernika kosztuje 15 złw markecie. Wystarczy zmierzyć przejście. Jak jest to się nie zjarał, jak nie ma to ujarany. Proste dosyć. Z tego co pamiętam seryjnie jest on również lutowany
Poza tym ja Ci mówię że wlutowałem sam, i się nie zjarał, czego efektem jest działajaca dmuchawa. Jeśli się dobrze poszuka to znajdziesz mojego posta sprzed paru lat w którym własnie pisałem o tym ze lutownica 8W dała sobie spokonie radę z temperaturą topnienia cyny, i lutując 1 cm od termika nie zjarała termika.
Nie widzę sensu w teoretycznym rozważaniu sprawy lutowania termika skoro pratycznie jest udowodnione że się da.
Ostatnio zmieniony wt gru 30, 2008 01:45 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



aroarus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 20:56
Lokalizacja: Łańcut(Kosina)

Post autor: aroarus » wt gru 30, 2008 10:37

w taki razie ok zaraz biore się za naprawe i napise jakie sa efekty



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt gru 30, 2008 10:48

Można lutować, ale trzeba to robić umiejętnie, czyli lutownica o możliwie małej mocy i metalowe szczypce do odbierania ciepła.
Ostatnio zmieniony wt gru 30, 2008 10:49 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

aroarus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 20:56
Lokalizacja: Łańcut(Kosina)

Post autor: aroarus » czw sty 01, 2009 22:42

teraz wystąpił jeszcze większy problem, otóż nie miałem kiedy przylutować tego bezpiecznika to postanowiłem zamontować dmuchawę na starej "zasadzie" i co się okazało nic sie nie dzieje nawet na 3 biegu nie wiem o co chodzi, wydaje mi sie powinno chodzić bez problemu po staremu a tutaj nic, POMÓŻCIE bo autko potrzebna a jeździć się nie da bo szyby w środku zamarzają



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 283 gości