SILNIK KROKOWY I SONDA LAMBDA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
EverFrost
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pt paź 28, 2005 15:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

SILNIK KROKOWY I SONDA LAMBDA

Post autor: EverFrost » pt lis 11, 2005 14:12

witam mam pytanie gdzie znajduje sie sonda lambda? chcialbym ją odpiąc bo podobno tak można sprawdzić czy jest z nią coś nie tak(silnik cały czas siedzi na wysokich obrotach), i pytanie drugie czy wymontowanie silnika krokowego wiąże sie z jakimiś problemami dokładnie chodzi mi o to czy bez problemu sam go zdemontuje przeczyszcze i wsadze go z powrotem (czynność pewnie dla większości z was banalna, ale jak widać nie dla wszystkich)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lis 11, 2005 14:38

siema, zeby dostac sie do lambdy musisz wejechac na kanał, jest wkrecona w rure wychechowa w okolicach katalizatora, zwykle przed nim, na oko z metr za silnikiem, dochodzą do niej chyba 2 lub 3 kabelki,
A krokowca sam wyjmiesz bez problemu, wystarczy srubokret zeby poluzowac cybanty na wężach, jak bedziesz czyscil to polecam rozpuszczlnik nitro bo benzynka ekstrakcyjna owszem tez dobra ale za słaba, zostaw na noc najlepiej zalanego nitrem i niech sie wymoczy, uwazaj bo nitro plastiki niszczy, pozdrawiam ajt



Awatar użytkownika
EverFrost
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pt paź 28, 2005 15:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: EverFrost » pt lis 11, 2005 15:25

Dzieki


Nie zbudzę się pewnego ranka, ot, spodziewana niespodzianka.

http://www.mtbmarathon.com

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » pt lis 11, 2005 15:46

STEFAN
A próbowałeś aku najpierw na jakieś pół h rozłączyć ? Jak nie to spróbuj może to pomoże
pzdr f



Awatar użytkownika
EverFrost
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pt paź 28, 2005 15:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: EverFrost » pt lis 11, 2005 16:11

Próbowalem i co dziwne po ponownym podlączeniu niby wszystko jest ok, lecz gdy silnik troche sie już rozgrzeje obroty znowy idą ostro do góry.


Nie zbudzę się pewnego ranka, ot, spodziewana niespodzianka.

http://www.mtbmarathon.com

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » pt lis 11, 2005 16:26

Czyli to nie wina krokowca a raczej sterowania nim .Dostaje taki sygnał z kompa.Szybciej to zdiagnozują ci w warsztacie jakimś bo komp może wysyłać do krokowca taki sygnał na podstawie sygnałów z sondy ,czujników temperatury,czujnika połżenia przepustnicy itp.
Ciężko na odległość coś powiedzieć :grin:
pozdr flat



jusci
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw paź 07, 2004 18:25
Lokalizacja: Zamość LZ
Kontakt:

Post autor: jusci » pt lis 11, 2005 19:54

W RP sonda jest jednoprzewodowa i jest wkręcona do kolektora wylotowego, pod monowtryskiem, od tyłu czyli od strony kabiny samochodu, walec średnicy ok 15mm długości 50-60 mm.
Tego silnika nie da się podłączyć do kompa, możesz jedynie odczytać kody błyskowe. Błąd sondy to kod 2342.
Szukaj, Było o tym dużo na forum.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=540


pozdro!

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » pt lis 11, 2005 20:27

jusci pisze:W RP sonda jest jednoprzewodowa i jest wkręcona do kolektora wylotowego, pod monowtryskiem, od tyłu czyli od strony kabiny samochodu, walec średnicy ok 15mm długości 50-60 mm.
Tego silnika nie da się podłączyć do kompa, możesz jedynie odczytać kody błyskowe. Błąd sondy to kod 2342
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=540
Fakt nie zauważyłem że to RP i poszukaj tabeli kodów błyskowych to sobie inne czujniki sprawdzisz a także z książki najlepiej weż rezystancje czujnków i też możesz je omomierzem posprawdać
flat



martus

porada

Post autor: martus » pt lis 11, 2005 23:14

miałem to samo i dobrym rozwiazaniem okazało sie zastapienie silnika krokowego zwykła sruba chodzi jak zegarek moze tobie terz pomoze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » sob lis 12, 2005 10:14

Ja bym postawił na sygnał z kompa. Diagnoza dużo ci powie i zaoszczędzi pracy.


TUTENHAMON

jusci
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw paź 07, 2004 18:25
Lokalizacja: Zamość LZ
Kontakt:

Post autor: jusci » sob lis 12, 2005 10:59

Czy silnik krokowy i regulator ustawienia przepustnicy to to samo?
Chce u siebie też przeczyścić bp obroty mi falują ale nie wiem gdzie go szukać. Nie chce czegoś sp...
Przejrzałem historię forum i wychodzi mi że to właśnie ten regulator z przodu wtrysku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


pozdro!

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » sob lis 12, 2005 11:24

Dokładnie "regulator biegu jałowego" a uchylanie i zamykanie przepustnicy realizuje silniczek krokowy (ten właśnie z naklejką czerwoną)
flat



Bradock000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw lis 10, 2005 14:26
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bradock000 » ndz gru 04, 2005 13:36

Ja tez wstawiłem śrube w miejsce krokowego, chodzi jak ta lala ale pojawił sie inny problem - spalanie :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 413 gości