dostawalem sporadyczny blad czujnika abs lewego od strony kierowcy. Dzisiaj postanowilem ustrojstwo przeczyscic. Pociagajac za wtyczke, ktora tam dochodzi wyskoczyly mi 2 kabelki i wtyczka zostala w czujniku. Jak sie okazalo gdy porownalem ja z tym z drugiego kola jest nie kompletna - nie ma tej zewnetrzej czarnej obudowy. I kabelki sa prowizorycznie wlozone do wtyczki. W VW dowiadywalem to samej wtyczki nie ma, jedynie caly kabel za 140 zl:D. A teraz moje pytanie.
Czy kolejnosc wtykow ma znaczenie? Sa tam 2 kabelki bodajze brazowy i szary. Czy po prostu zamykam nimi i czujnikiem obwod. Bo jak wyciagnalem to juz kolejnosci nie moglem odtowrzyc, prowizorycznie to zlapalem i lutnalem. Teraz po kasowaniu bledu natychmiast dostaje blad o uszkodzonym obowodzie lub uszkodzenie mechaniczne. Ew czy sa gdzies dostepne podobne wtyczki?:)
Jutro biore miernik i robie kolejne podejscie.
Czujnik tak zapieczony ze nie mozna wyciagnac, udalo sie tylko srube odkrecic. Macie jakis sposob zeby go wydrzec? Psikalem cx80 i nic ani rusz. Troche mi go nawet peklo przy srubie.
Dobre rady mile widziane
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dzieki!
[ Dodano: 30 Gru 2008 19:49 ]
Znazlem info ze sa 2 rodzaje czujnikow abs. Aktywne i pasywne.
"Czujniki ABS w tej chwili dzielimy na pasywne i aktywne.
Zasadę działania pasywnych znasz i nie sa one raczej u ciebie, bo nie generowały napięcia.
Aktywne czujniki to po prostu czujniki Halla najczęściej. Masa brana jest z obudowy, jeden kabel to zasilanie, a drugi to sygnał.
Teraz już chyba wiesz jak sprawdzić prawidłowość działania tych czujników. "
Orientuje sie ktos jaki rodzaj jest w MK4? Bo jesli aktywny to zdecydowanie kolejnosc przeowod ma znaczenie ;/