czerwony czujnik w RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

czerwony czujnik w RP

Post autor: guti » pn gru 29, 2008 12:38

troche na ten temat juz znalazlem, ale mam kilka szybkihc pytan.
czy na zimnym ma byc opór na tym termowłaczniku czy nie ? ( podpinam miernik na zimnym i zero reakcji)
czy mozna podpiac niebieski czujnik i wtedy bedzie sie zmieniac liniowo opór ?
jak sprawdzic przekaznik od tegoz czerwonego ustrojstwa ?
jakie napiecie ma byc we wtyczce na zapłonie ?



po odpaleniu po okolo 15-20 sekundach auto zaczyna gubic obroty , spadaja , zaczyna przerywac, pluc beznyna z rury , smierdzi , czarno itd :)
na ciepłym sie tak nie dzieje , i to tylko sie dzieje na PB , na zimnym jak odpale na LPG ( wiem ze ryzykowne) to pracuje rowno i bez problemów, wiec podejrzewam podgrzewanie jeza, jeszcze musze sprawdzic czy jez jest sprawny , wydaje mi sie ze podpiecie na krotko 12V wyjasniłoby sprawe prawda ?

Opór na zimnym miedzy stykiem jeza a masa ma byc ok 0,25-0,50 Ohma, napiecie powinno byc 12V , tyle teorii :) dzieki za pomoc :)


a i skoro ten termowłacznik pracuje 1 lub 0 , to czy mostek albo przelacznik we wtyczce miałby szanse zeby dzialało ? w sensie ze samemu mozna sobie regulowac kiedy ma grzac jeza kiedy nie ? czy ten czerwony ma jakis opór przy danej temp ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pn gru 29, 2008 13:28

guti pisze:czy na zimnym ma byc opór na tym termowłaczniku czy nie ? ( podpinam miernik na zimnym i zero reakcji)
Do 55 stopni Celsjusza powinno być w granicach 0,25 - 0,50 Ohma. Powyżej 65 stopni powinien wskazywać nieskończoność. Ale można podpiąć żarówkę np od świateł mijania i śledzić jej świecenie. Najpóźniej po 65 powinna zgasnąć.
guti pisze:czy mozna podpiac niebieski czujnik i wtedy bedzie sie zmieniac liniowo opór ?
Szczerze mówiąc to nie jestem pewien czy dałby sobie radę - tam płynie jednak prąd to spirali grzewczej. A przecież to tylko czujnik. Niemniej spróbować możesz :bigok:
guti pisze:jakie napiecie ma byc we wtyczce na zapłonie ?
Równe napięciu akumulatora, jednak ważne by nie spadło poniżej 8-9 V oznacza to zwarcie.
guti pisze:a i skoro ten termowłacznik pracuje 1 lub 0 , to czy mostek albo przelacznik we wtyczce miałby szanse zeby dzialało ? w sensie ze samemu mozna sobie regulowac kiedy ma grzac jeza kiedy nie ?
Dlaczego nie. Pamiętaj jednak, że kolektor podgrzewany jest powyżej tych 65 stopni przez ciecz chłodzącą omywającą kolektor ssący. Musiałbyś śledzić temperaturę silnika by nie przedobrzyć z ilością ciepla. Zresztą są inne odbiorniki, na które można zużyć prąd albo ładować akumulator.


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw sty 01, 2009 23:37

dzieki za odpowiedz ,

teraz juz zglupialem, wymienilem czerwony czujnik (40 zł za jakas włoszczyzne) , resecik oczywiscie był na wszelki wypadek , załozylem wezyk od podcisnienia z puszki ( szczelny , nowe gumki itd, zeby chwytał cieple powietrze ) niestety nie posiadam jeszcze rury od puszki do tej blachy na kolektorze ( jej tez nie posiadam :P) no i teraz ostatnia szansa jest ta rura, jak ja zanabede i jakos umiejscowie nad kolektorem zeby w jakiejs czesci lapało ciepłe( klapka w puszcze dziala poprawnie ) to myslicie ze sie poprawi cos ? pozostało mi sprawdzenie jeszcze samego jeza, bo do wtyczki na łaczeniu 12 V dochodzi , z tego co wyczytalem to te jeze sie nie psuja, predzej czujnik lub przekaznik ( cyka , dziala )
Nie wiem co mam sadzic o tym, to sie dzieje tylko na PB, jak zimny to jest tragediaa!! w sumie wykluczyłbym jeza , bo troszke sie poprawiło po wymianie czujnika, juz nie wali dymem z rury czarnym, teraz przeplata na zimnym , pozniej jak sie nagrzeje to jest ok i to tylko na PB, a na LPG od zimnego pracuje poprawnie.
zaloze jeszcze ta rure , moooze pomoze , a jak nie to juz nie mam pomysłów, to sie stało nagle , nigdy nie mialem problemów z odpaleniem w zime. z dnia na dzien powiedzial ze on nie lubi beznyny zimnej i tyle :)
dzieki za rady , kazda podpowiedz bedzie mile widziana ;)

[ Dodano: Czw Sty 01, 2009 10:55 pm ]
to sie dzieje po powiedzmy 20 sekundach od odpalenia na PB, odpali pochodzi troszke na 1200 obrotów i zaczynaja spadac stopniowo , pomalutku , jest 1000 , pozniej troszke ponizej i zaczyna sie przeplatanka . Ssanie podejrzewam dziala ok, bo jak odpale na LPG to ma 1200, pozniej ok 1000 i jest rowno juz . To tak mi sie przypomniało :)

[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 11:04 pm ]
nowe fakty :
jez działa, bo zostawilem na zapłonie i reke mozna było sobie podgrzac po paru minutkach na mrozie :)
nie wiem co jest z klapk , ciagnac ustami :P , klapka dziala , na odpalonym silniku ciagnie zimne powietrze , a to ciepłe , albo bardzo delikanie , albo wogóle ( włozylem łape i tak mi sie zdawało :) , ale jak zatkalem zimne to silnik pracował wiec podejrzewam ze jakos to dziala :)
kolejna sprawa to odkrylem ze po odpieciu sondy na tej przeplatance silnik odzyskał rowną prace, aaaaaleee po przełaczeniu na LPG zaczela sie przeplatanka dopoki nie podlaczyłem sondy :)

Gazownicy mowili ze sonda nie zyje , znaczy probuje dzialac , ale jej nie wychodzi , byc moze to jej wina ? wczesniej poprzednia nie sprawiala takich problemów, rece i nogi mi opadły.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

muzykant

Post autor: muzykant » pt sty 09, 2009 01:21

Heh guti mam to samo co Ty, tylko że u mnie wygląda to tak, iż nie za każdym razem po odpaleniu mi silnik tak chodzi. Nieraz zapalę i jest wszystko ok, innym razem zapalę wyjadę z garażu, zamykam drzwi i słyszę z tłumika jak silnik chodzi- nie ma równej pracy jakby jeden gar przestał pracować ale nie wpływa to na obroty i zaraz przestaje. Lecz nieraz jak odpalę auto to porażka, też zaczyna wariować, trzeba mu kilka razy dobrze przygazować żeby się opamiętał ;)

Co ja robiłem?

1. Czujnik temperatury - sprawdzony, odczyty ma ok, mam drugi czujnik i na nim się to samo dzieje
2. Kable WN, i kopułka z palcem nowe, może z 1500 km na nich zrobione
3. Świece 3 elektrodowe NGK, mam też Iskry 3 elektrodowe, na nich to samo
4. Filtra paliwa nowy, zresztą stary nie był znów tak zasyfiony
5. Założony przekaźnik od resetu ECU po jeździe na gazie
6. Nowy filtr powietrza

Tylko u mnie pucha filtra powietrza ma zablokowaną klapkę na ciepłe powietrze gdyż były problemu podczas jazdy na lpg, wrzucałem luz i dmuchało w puchę i obroty spadały do bardzo niskich. Po tym jak ma obroty wzięte z tyłu na lpg już ok.

U mnie tej rury też nie ma, stara zsypała się z e starości. Tej blachy też nie mam, skorodowała i zaczęła wydawać bardzo nieprzyjemne odgłosy podczas jazdy, trzeba było odkręcić.

Sonda lambda mierzona no i coś się tam odczyty zmieniają, jeszcze na ciepłym silniku popatrzę jak to wygląda.

Zresztą miałem już kilka razy takie dziwne zdarzenie podczas jazdy na benzynie, że jechałem sobie spokojnie i gazuję aż tu nagle auto nie reaguje wcale na gaz, wciskam a ono jedzie tak samo. Po wciśnięciu sprzęgła, puszczeniu gazu już wszystko ok.

Zastanawia mnie jeszcze czy na to całe pajacowanie po odpaleniu nie ma wpływu ten reset ECU i że za każdym razem startuje bez ustawień. Może spróbuję zatankować więcej benzyny, wymontować ten przekaźnik i popróbować jazdy na samej benzynie. Może wyjaśni się, że to dokładnie to?

Zresztą to lpg w aucie moim zdaniem to jest porażka straszna. Powoduje problemy, u mnie nawet nie ma zakładu aby mieli interface do autornic-a 700, przeglądy, chodzi to jako tako, tankowanie co ponad 300km a jeżdżę niezbyt dużo.

Może wywalić to coś i o połowę mniej problemów. ;)

[ Dodano: 09 Sty 2009 00:36 ]
A propos, ten wężyk idący do puszki od wtrysku sterujący klapką- jak go nie mam to zaślepić otwór we wtryskiwaczu? Czy po prostu założyć taki wężyk?

[ Dodano: 09 Sty 2009 00:38 ]
O jeszcze ten czerwony czujnik muszę sprawdzić ;)
Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2009 01:38 przez muzykant, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
To_masz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 13:14
Lokalizacja: WL

Post autor: To_masz » sob lut 14, 2009 09:13

guti, rozwiązałeś problem z tym dławieniem na benzynie? mam identycznie, pozdrawiam



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob lut 14, 2009 10:33

To_masz pisze:guti, rozwiązałeś problem z tym dławieniem na benzynie? mam identycznie, pozdrawiam
tak , wymienillem czerwony a pozniej sonde i przeszło mu :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
To_masz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 13:14
Lokalizacja: WL

Post autor: To_masz » ndz lut 15, 2009 18:02

dzięki za odpowiedz, sondę wymieniałem niedawno, zostaje czerwony czujnik, oby to był on



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » pn cze 01, 2009 17:12

jak sprawdzic czerwony czujnik?



muzykant

Post autor: muzykant » pn cze 01, 2009 18:04

krxychu pisze:jak sprawdzic czerwony czujnik?
Poniżej 60 stopni przewodzi prąd, powyżej już nie.



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » wt cze 02, 2009 16:24

przewodzi tz.... badam wszystko miernikiem wiec co ma pokazać mi pokazyło raz 0 raz 1 czyli sprawny :>



muzykant

Post autor: muzykant » śr cze 03, 2009 00:45

krxychu pisze:przewodzi tz.... badam wszystko miernikiem wiec co ma pokazać mi pokazyło raz 0 raz 1 czyli sprawny :>
0 - brak przepływu prądu
1 - jest przepływ

Teraz każdy miernik prosty ma funkcję sprawdzania obwodu elektrycznego.



Awatar użytkownika
lukis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn cze 22, 2009 11:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lukis » wt kwie 20, 2010 13:13

Ludzie musze odgrzac ten temat
Mam pytanie odnosnie czerwonego czujnika i przekaznika od niego,mianowicie wszystko cacy na zimnym ssanie jest itd.ale czy przekaznik ma pstryknac gdy temeratura na wskazniku przekracza dokladnie poczatek bialego pola?(mam tez drugi czujnik i przy nim przekaznik cyknie gdy temp. jest na koncu bialego pola) mi pstryka za kazdym razem gdy sie silnik nagrzewa(pojedyncze pstrykniecie i wiecej juz nie pstryka)
Czy to pstrykniecie oznacza wylaczenie podgrzewania jeza?wam tez pstryknie przy rozgrzewaniu,a moze wlacza ponownie podgrzewanie co nie byloby dobre.
Kur...13:13
Aha pisze bo przeczytalem wyzej,ze jez bierze duzo pradu a mi po nagrzaniu silnik ma lekko nizsze obroty,moze to dlatego,no i to co mnie wkurza najbardziej gdy zgasze rozgrzany silnik i odpale po paru sek.jest ok,ale jak poczekam 10 min to trzeba krecic i dodac gazu zeby odpalil-ma wtedy niskie obroty ok.600 dopiero jak przygazuje ma juz wyzsze,dodam ze mam czerwony i szary czujnik na kroccu(szary jest wymieniony na ori z aso)
W wiekszosci przypadkach na forum polecaja wymienic niebieski czujnik,ktory steruje mieszanka,a ja nie mam niebieskiego tylko szary no i nie mam kompa bo mam rf-a(patrz opis)
Prosze o odp.
Ostatnio zmieniony wt kwie 20, 2010 13:25 przez lukis, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt kwie 20, 2010 13:17

lukis, tak , pierwszy raz pojedyncze cyknięcie jest podczas odpalenia.. pozniej jak sie silnik nagrzeje to słychac kolejny raz cyk... rozłącza obwód i prąd do jeza nie płynie :) a co do pokazywania , to w okolicach białego pola jest ok :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
lukis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn cze 22, 2009 11:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lukis » wt kwie 20, 2010 13:27

AA czyli czujnik i przekaznik jest ok hmm w takim razie co moze byc przyczyna ciezkiego palenia na cieplym



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości