Problem z wycieraczkami i spryskiwaczem :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

IGI84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 14:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: IGI84 » pt lis 21, 2008 22:20

a wlasnie musze posprawdzac klakson chyba dziala ale sprawdze, jest dokladnie tak jak to zinterpretowales heh dziw ze potrafisz cos z tego zrozumiec hehe ;p masz racje wyglada na brak masy badz slaba bo w sumie to masa jest sterowana tylna wycieraczka jak i spryskiwacz



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt lis 21, 2008 23:38

IGI84 pisze:bo w sumie to masa jest sterowana tylna wycieraczka jak i spryskiwacz
Tu popełniasz błąd w rozumowaniu. Przekaźniki przedniej i tylnej wycieraczki są sterowane plusem, który pojawia się raz na przewodzie X a raz na Y ze schematu w zależności jak ruszysz manetką i ten plus uruchamia raz jeden raz drugi przekaźnik. I teraz jak na X jest plus to na Y minus i odwrotnie co powoduje,że pompka obraca się raz w jedną, a raz w drugą stronę co znowu powoduję,że płyn jest podawany na przód lub na tył.


JaroW

IGI84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 14:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: IGI84 » ndz gru 28, 2008 17:25

Tak wiec problem z niedzialajaca wycieraczka zalatwiony dziala jak mozna bylo sie domyslec to byl przewod w gumowej oslonie przy klapie :/ lecz pozostal problem doyczacy spryskiwacza czyli gdy jest normalnie podlaczona pompka spryskiwacza to niezaleznie czy wlacze tylna wycieraczke ze spryskiwaniem, czy spryskiwanie przedniej szyby tak czy inaczej obie wlaczaja sie jednoczesnie a pompka milczy i niemoge do tego dojsc :x



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn gru 29, 2008 22:51

Jak znasz kogoś z Pruszcza z garażem, to załatw garaż na wieczór, podjedź do Pruszcza, to mogę coś tam pogrzebać - myśle, że jakoś rozwiążemy ten problem.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

czajski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 15, 2008 20:01
Lokalizacja: Zdolny Sląsk

Post autor: czajski » śr mar 25, 2009 16:00

Pozwolę sobie podłączyć się do tematu.
Od wczorajszego dnia mam identyczne objawy - nie działa mi spryskiwacz przedniej ani tylnej szyby a gdy włączam manetką spryskiwanie (przedniej bądź tylnej) to włączają mi się równocześnie obydwie wycieraczki a spryskiwacz milczy. Silniczek spryskiwacza sprawdzałem podłączając na krótko - kręci w obie strony i elegancko podaje płyn więc raczej na pewno jest sprawny. Styki blaszkowe w manetce wyczyściłem, od kolegi pożyczyłem na 100% sprawny przekaźnik 19, który był głównym podejrzanym - po wymianie spryskiwacz nadal nie działa. Prześledziłem wypowiedzi w tym temacie i mam wielką nadzieję, że IGI84 rozwiązał ten problem, tylko on chyba od grudnia już się nie pojawia na tym forum :(. A Lipek81 też się nic nie chwali, czy doszło do spotkania i usunięcia usterki. Proszę więc o pomocne rady mogące pomóc w rozwiązaniu problemu ze spryskiwaczem.



IGI84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 14:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: IGI84 » śr mar 25, 2009 17:54

wiesz odlaczylem narazie jeden z przewodow i podlaczylemn go bezposrednio do masy i mam narazie tylko na przod spryskiwacz niemam jakos czasu by nad tym przysiasc planuje to obejsc czyli podlaczyc drugi zdiornik i pompke tylko na tyl tak jak jest zrobione w golfie 1. Ja rowniez wymienilem przekaznik ale tak jak u Ciebie to nic niedalo pozdro



czajski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 15, 2008 20:01
Lokalizacja: Zdolny Sląsk

Post autor: czajski » śr mar 25, 2009 20:28

Dzięki za odpowiedź.
Ja właśnie sobie na spokojnie rozrysowałem układ połączeń między stykami manetki w kierownicy, zaciskami cewek przekaźników i zaciskami silniczka spryskiwacza i teraz jestem pewny na 99%, że mój problem tkwi w braku masy z przełącznika w kierownicy. Tak jak napisał Jarowo przez pompkę zamyka się obwód dla przekaźnika tylnego przy załączeniu spryskiwacza przód (i odwrotnie). Ze zlokalizowaniem i usunięciem usterki poczekam jednak na troszkę cieplejsze dni - bo dzisiaj to mi place skostniały już od samego grzebania w przekaźnikach i bezpiecznikach.
thx & pzdr



IGI84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 14:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: IGI84 » śr mar 25, 2009 22:10

a jesli mozesz to podaj kolorystyke przewodu ktory moglby byc powodem takowej usterki :)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr mar 25, 2009 22:55

IGI84 pisze:wiesz odlaczylem narazie jeden z przewodow i podlaczylemn go bezposrednio do masy i mam narazie tylko na przod spryskiwacz niemam jakos czasu by nad tym przysiasc planuje to obejsc czyli podlaczyc drugi zdiornik i pompke tylko na tyl tak jak jest zrobione w golfie 1. Ja rowniez wymienilem przekaznik ale tak jak u Ciebie to nic niedalo pozdro
- daj spokój z takim kombinowaniem - pracuję w gdyni, więc jak chcesz, to możemy się jakoś spotkac i popatrzeć co tam nie działa. odezwij się w razie czego na priv.

czajski, zdejmij obudowę stacyjki, wypnij wtyczkę od manetki i teraz tak - podaj +12V na przewód zielono-biały - powinna machnąc tylna wycieraczka. Potem podaj +12V na przewód zielono-czerwony - powinny machnąc przednie wycieraczki, tak, jakbyś właczył spryskiwacz. Jeżeli tak nędzie to przekaźniki masz dobre. Teraz zrób to samo, ale jak podajesz na jeden z tych przewodów +12V to na drugi podaj masę i potem na odwrót - powinno wszystko zadzialać, jak należy - czyli przednie wysieraczki ze sprzyskiwaczem, a po zamianie tylne ze sprzyskiwaczem.

Jak wszystko zadzxiała, to masz maetke do zrobinienia. Jak nie - to wypnij przewody z pompki spryskiwacza, przekręc zapłon, i do jednego z nich podaj +12V - powinna ruszczyć jedna wycieracza, potem podaj do drugiwego +12V - powinna ruszyć druga. Przed tym eksperymentem sprawdx na wszelki wypadek, czy na którymś z tych przewodów, odłaczonych od pompki nie ma przypadkiem zwarcia do masy, lub podanego +12V - być może manetka ma zwarcie i wtedy mogłoby tak być - i móglbyś zrobić zwarcie. Ogólnie przyczyna takiego stanu rzeczy najczęściej jest manetka.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

czajski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 15, 2008 20:01
Lokalizacja: Zdolny Sląsk

Post autor: czajski » wt kwie 07, 2009 20:50

Dzięki za wszelkie porady. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami skoro się tylko ociepliło zabrałem się za ten nieszczęsny spryskiwacz. Okazało się, że nie wytrzymały styki w manetce kolejnych prostowań i przegięć. Kilka dni po ostatnim prostowaniu jeden ze styków (odpowiedzialny za przełączanie masy) po prostu się urwał.
Obrazek Obrazek Obrazek
Kupiłem dzisiaj nową manetkę (niestety - o wiele niższa klasa niż oryginał) i teraz wszystko działa jak należy. Demontaż starej z ponownym montażem nowej to dosłownie dziesięć minut
Dzięki wszystkim za porady.



IGI84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 14:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: IGI84 » wt maja 05, 2009 19:14

Moj problem okazal sie taki sam jak kolegi bynajmiej odkryty przy okazji wymiany kostki stacyjki, czyli urwany styk spryskiwania z tym ze ja jednak niekupilem manetki lecz naprawilem :p

[ Dodano: 05 Maj 2009 19:19 ]

[ Dodano: 05 Maj 2009 19:26 ]
Aha i rowniez wycieraczki zaczely normalnie dzialac :grin:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



czajski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 15, 2008 20:01
Lokalizacja: Zdolny Sląsk

Post autor: czajski » wt maja 05, 2009 19:27

Twój styk IGI84 wygląda na urwany dokładnie w tym samym miejscu co u mnie. Nich Ci działa jak najdłużej po tej naprawie. Moja nowa manetka początkowo była strasznie twarda ale już się wyrobiła. Rozważałem nawet możliwość przełożenia nowego styku do starej manetki ale chwilowo nie ma takiej potrzeby bo się wszystko dość ładnie dotarło.



IGI84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 14:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: IGI84 » wt maja 05, 2009 19:50

no mam nadzieje w sumie mowia ze prowizorka trzyma najdluzej hehe :)

[ Dodano: 05 Maj 2009 19:51 ]
i to w sumie jest chyba taka przypadlosc tych stykow ze po okolo 20 latach sie lamie heh ;D



Awatar użytkownika
Jeżu
VW Baron
VW Baron
Posty: 3396
Rejestracja: wt sie 05, 2008 14:35
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Auto: VW Golf mk1 cabrio 91
Silnik: 2H

Post autor: Jeżu » pn gru 21, 2009 16:35

Koledzy mam pytanie mam tyly zbiorniczke ten do bagażniak na 1,6 L i nie mam pojecia gdzie wpiac tego + z tej pompki bo mase jest pod lampa i z prawej strony bagażniak,
jakos z manetki nie wiem jak :crazy:


Był vw golf Mk2 1,3 GT
Był JazzBlue 1,6 SR mk4 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=437292" onclick="window.open(this.href);return false;
Był Passat 3BG Black Magic 1,9 TDi
Był vw Golf mk4 cabrio 1.8 GT
Był Audi A6 c5 1.9 Tdi AVG
Był a4 b6 cabrio 1.8T BFB
Jest vw tiguan 2.0 tdi 140 4 motion
Jest vw Golf mk1 cabrio 91
Był vw sirocco mk2 White scala 87 JH
Jest VW Scirocco mk2 1.600 GTI 1981
Jest new beetle 1.9 TDI 99

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 212 gości