Golf II 88' 1.3 gaźnik- problem z temperaturą, ogrzewaniem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Golf II 88' 1.3 gaźnik- problem z temperaturą, ogrzewaniem
też mam golfa 88' 1.3 na gaźniku.
1.
Do tej pory jedynym mankamentem którego nie naprawiłem było to że strasznie wolno się nagrzewał, ale jak juz pochodzil z 20 min to mial równo 90 i tak trzymał, ale z kolei włączam w aucie ciepło na max i dmuchawę to tylko chwile leci ciepłe powietrze i później juz zimne. Ciepłe powietrze jedynie czuję kiedy samochód jedzie i też nie jest takie gorące jak u znajomego.
Co może być przyczyną? jak usunąć usterkę?
Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o naprawy jakiekolwiek mechaniczne, ale potrafię zrobić wszystko jesli wiem jak i co;) dlatego proszę Państwa o pomoc.
2.
Wracałem na wigilie i po drodze wskaźnik temperatury zaczął spadać i do tej pory wyglada to tak że wskaźnik tylko lekko się odchyla i silnik si nie nagrzewa.
Czy to termostat?? jak w tym wypadku jet z wymianą ? koszty itd?
z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
1.
Do tej pory jedynym mankamentem którego nie naprawiłem było to że strasznie wolno się nagrzewał, ale jak juz pochodzil z 20 min to mial równo 90 i tak trzymał, ale z kolei włączam w aucie ciepło na max i dmuchawę to tylko chwile leci ciepłe powietrze i później juz zimne. Ciepłe powietrze jedynie czuję kiedy samochód jedzie i też nie jest takie gorące jak u znajomego.
Co może być przyczyną? jak usunąć usterkę?
Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o naprawy jakiekolwiek mechaniczne, ale potrafię zrobić wszystko jesli wiem jak i co;) dlatego proszę Państwa o pomoc.
2.
Wracałem na wigilie i po drodze wskaźnik temperatury zaczął spadać i do tej pory wyglada to tak że wskaźnik tylko lekko się odchyla i silnik si nie nagrzewa.
Czy to termostat?? jak w tym wypadku jet z wymianą ? koszty itd?
z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
VW Golf II 88' 1,3 gaźnik + LPG
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
koszt ok 30zł, jak dobrze pamiętam to spuszczasz płyn ściągając dolny wąż od chłodnicy i później odkręcach kolanko wychodzące z silnika takie plastikowe chyba na 2 śrubki na klucz 10 i tam jest termostat. wymieniasz i pamiętaj o gumowym oringu. skręcasz i zalewasz płynem chłodniczym i po sprawie
Sebastian
wiec jeden z problemów jest już załatwiony - grzanie w środku auta. tzn
wymieniłem termostat zalałem płyny przy otwartym układzie chłodzenia troche ogazowałem i prawdowpodobnie sie odpowietrzyl i stad juz mam ciepło w samochodzie..
Okazuje sie ze problemem nie był termostat. gazuje do na postoju po czasie oba weże od chłownicy ciepłe wiec termostat puszcza, przy jakies 110 stopniach stabdardowo załacza sie wentylator. No ciesze sie ze ładnie trzyma 90 stopnie.
Wsiadam jade i na chwile temperaura w gó i znowu wisi na pierwszej kresce..
Chłodnice mam juz prawei całą zakrytą żeby sie szybiej nagrzewał - ale i tak dośc długo sie nagrzewa..
Mysle sobie, może to czujnik?? ale z drugiej strony termostat otwiera prawidłowo, wentylator załacza prawidłowo, tylko podczas jazdy sie chłiodzi za bardzo.
jakies sugestie??
wymieniłem termostat zalałem płyny przy otwartym układzie chłodzenia troche ogazowałem i prawdowpodobnie sie odpowietrzyl i stad juz mam ciepło w samochodzie..
Okazuje sie ze problemem nie był termostat. gazuje do na postoju po czasie oba weże od chłownicy ciepłe wiec termostat puszcza, przy jakies 110 stopniach stabdardowo załacza sie wentylator. No ciesze sie ze ładnie trzyma 90 stopnie.
Wsiadam jade i na chwile temperaura w gó i znowu wisi na pierwszej kresce..
Chłodnice mam juz prawei całą zakrytą żeby sie szybiej nagrzewał - ale i tak dośc długo sie nagrzewa..
Mysle sobie, może to czujnik?? ale z drugiej strony termostat otwiera prawidłowo, wentylator załacza prawidłowo, tylko podczas jazdy sie chłiodzi za bardzo.
jakies sugestie??
VW Golf II 88' 1,3 gaźnik + LPG
hmm, coś mi się to 110 stopni, przy których wentylator się załącza wydaje podejrzane...
to powyżej temperatury wrzenia wody, więc jeżeli miałbyś w układzie samą wodę (a przecież możesz tak mieć, to prędzej by się wszystko wygotowało, zanim wentylator by się włączył).
z tego, co się orientuję, powinno być tak, że termostat puszcza na duży obieg przy temperaturze 83-87 stopni. mniej więcej.
czujnik wentylatora powinien puścić mu sygnał do załączenia przy bardzo niewiele wyższej temperaturze.
możesz mieć ten czujnik uszkodzony. może załączać w miarę prawidłowo ale np rozłączać zbyt późno, dlatego po schłodzeniu wentylatorem temperatura znacząco Ci spada.
w następnej kolejności sprawdziłbym ten właśnie element.
to powyżej temperatury wrzenia wody, więc jeżeli miałbyś w układzie samą wodę (a przecież możesz tak mieć, to prędzej by się wszystko wygotowało, zanim wentylator by się włączył).
z tego, co się orientuję, powinno być tak, że termostat puszcza na duży obieg przy temperaturze 83-87 stopni. mniej więcej.
czujnik wentylatora powinien puścić mu sygnał do załączenia przy bardzo niewiele wyższej temperaturze.
możesz mieć ten czujnik uszkodzony. może załączać w miarę prawidłowo ale np rozłączać zbyt późno, dlatego po schłodzeniu wentylatorem temperatura znacząco Ci spada.
w następnej kolejności sprawdziłbym ten właśnie element.
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
w każdym badz razie ja wykonałem test z nagrzaniem do właczenia wentylatora żeby wykluczyc czujnik jakby ;/ hmm
termostat działa bo po paru minutach jak wskazowka temt rusza to wąż od ochłodnicy robi sie ciepły czyli puszcza.
W czasie jazdy jest porażka, przejechałem 100km a wskazowka na 1 kresce przy zakrytej chlodnicy.
Który czyjnik jets odpowiedzielany na załączenie chlodzenia bo mam niebieski i czarny?
termostat działa bo po paru minutach jak wskazowka temt rusza to wąż od ochłodnicy robi sie ciepły czyli puszcza.
W czasie jazdy jest porażka, przejechałem 100km a wskazowka na 1 kresce przy zakrytej chlodnicy.
Który czyjnik jets odpowiedzielany na załączenie chlodzenia bo mam niebieski i czarny?
VW Golf II 88' 1,3 gaźnik + LPG
z problemem 1. sie uporalem, juz w aucie cieło choć nie gorąco ale to już podejrzewam nagrzewnica - za dużo grzebania jak na zime
Caly czas jednak mysle co moze byc z tym układem chlodzenia. Na postoju ładnie sie nagrzewa, termostat puszcza, przy ok 100 stopniach jest wentylator - wydaje sie byc super.
Podczas jazdy natomiast nie ma szans na nagrzanie. Wskazówka max na pierwszej kresce.
najprosciej byloby wymienić oczywiście wszystko ale może najdzie sie ktoś kto wpadnie na jakąś sensowną teorię co tu jest grane
[ Dodano: 28 Gru 2008 15:14 ]
robię moim golfikiem mnóstwo kilometrów a też sie boje że może mu to nie wyjść na zdrowie takie niedogrzanie;/
Caly czas jednak mysle co moze byc z tym układem chlodzenia. Na postoju ładnie sie nagrzewa, termostat puszcza, przy ok 100 stopniach jest wentylator - wydaje sie byc super.
Podczas jazdy natomiast nie ma szans na nagrzanie. Wskazówka max na pierwszej kresce.
najprosciej byloby wymienić oczywiście wszystko ale może najdzie sie ktoś kto wpadnie na jakąś sensowną teorię co tu jest grane
[ Dodano: 28 Gru 2008 15:14 ]
robię moim golfikiem mnóstwo kilometrów a też sie boje że może mu to nie wyjść na zdrowie takie niedogrzanie;/
VW Golf II 88' 1,3 gaźnik + LPG
- dogu18
- Gadatliwa bestia
- Posty: 673
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
- Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
- Kontakt:
koledzy mam podobny problem z moim NZ na postoju sie fajnie nagrzewa ale jak jade to lipa strzałka sie podnosi jak na zdjeciu max:/
czy to bedzie wina termostatu czy cos innego??
czy to bedzie wina termostatu czy cos innego??
Ostatnio zmieniony wt gru 30, 2008 19:32 przez dogu18, łącznie zmieniany 1 raz.
jeśli uda Ci sie coś z tym zrobić to napisz tu na forum. Jedyną rada narazie jest termostat ale cholera wymieniałem i identyczny rezultat. Wsadziłem oryginales od golfa niemiecki. WIem zdarzają sie wadliwe ale .. ech sam nie wiem
[ Dodano: 09 Sty 2009 17:56 ]
jak nie było odpowiedzi tak nie ma
Jutro odbieram kolejny termostat, tym razem innej firmy, napiszę o efektach wymiany, może ktoś ma podobny problem
[ Dodano: 09 Sty 2009 17:56 ]
jak nie było odpowiedzi tak nie ma
Jutro odbieram kolejny termostat, tym razem innej firmy, napiszę o efektach wymiany, może ktoś ma podobny problem
VW Golf II 88' 1,3 gaźnik + LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 327 gości