Gdzie jest termostat ??? 1,6 ABU

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Gdzie jest termostat ??? 1,6 ABU

Post autor: Radek90 » wt gru 23, 2008 22:49

Jak go wyjąć i gdzie sie znajduje ???



Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » wt gru 23, 2008 22:57

Termostat jest wmontowany w krociec wodny,tu z boku silnika.Musisz rozkrecic krociec,bo termostat jest w srodku.


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Post autor: Radek90 » wt gru 23, 2008 22:59

Czy to ten kruciec gdzie jest czujnik temperatury ??


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » wt gru 23, 2008 23:02

Tak dokladnie,z prawej strony jak stoisz przodem do bryczki.Tylko nie odkrecasz krocca od silnika.Musisz go rozkrecic,bo on sklada sie z 2 czesci.I tam wlasnie jest owy termostat.A jaki masz problem,ze chcesz wymieniac termo?? :chytry:


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Post autor: Radek90 » śr gru 24, 2008 12:39

Wydaje mi się że słabo grzeje i długo się nagrzewa i do tego tmp. nie przekracza mi 60. Teraz wymieniłem czujnik i zobacze czy cos pomoże jak nie to chyba zmienie termostat.


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » śr gru 24, 2008 13:05

Ja mam identycznie w swoim ABU
tylko,ze na wskazniku mam jakies 60 stopni,ale w srodku jest cieplo i wlasnie nie wiem czy to czujnik czy termostat.Jak sie poprawi po zmianie czujnika to daj znac,wtedy bede wiedzial,ze u mnie tez czujnik kleknal :bigok:


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Post autor: Radek90 » czw gru 25, 2008 12:49

Niestety zmiana czujnika nic nie dała.


__________________________________
:bigok:
__________________________________

paulek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: paulek87 » czw gru 25, 2008 13:34

Termostat masz z przodu silnika pod alternatorem, jeśli masz wspomaganie musisz odkręcic pompe wspomagania, jeśli nie to 15min roboty. Na bloku silnika po lewej stronie (stojąc przodem do silnika) przy pompie wody masz plastikowy króciec mocowany na dwie śrubki jest połączony z plastikowym kolankiem i dolnym przewodem ukł. chłodzenia od chłodnicy.



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » czw gru 25, 2008 13:44

Termostat masz z przodu silnika pod alternatorem, jeśli masz wspomaganie musisz odkręcic pompe wspomagania, jeśli nie to 15min roboty. Na bloku silnika po lewej stronie (stojąc przodem do silnika) przy pompie wody masz plastikowy króciec mocowany na dwie śrubki jest połączony z plastikowym kolankiem i dolnym przewodem ukł. chłodzenia od chłodnicy.
Witam koledzy.
:bajer: paulek87, kolego tak jest w KR albo w 1.6 w mk2. Natomiast w ABU czyli 75ps jest tak jak napisal kolega wyzej
Termostat jest w krudzcu ktory przykrecony jest do glowicy od strony skrzyni biegów.
Z chlodnicy idzie wąż do krudzca. Nachodzi on na taki maly krudziec ktory jest przykrecony do glowicy. Musisz odkrecic ten mniejszy od wiekszego i tam znajduje sie termostat.
pozdrowionka i wesolych


BB (borówka, bandit ...)

paulek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: paulek87 » czw gru 25, 2008 13:51

Ooo... przepraszam rzeczywiście pomyliłem się ;) w ABU jest inaczej. Swoją drogą to nie tylko w KR jest termostat na dole, bo np. 1,9 TD, TDI itd.



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » czw gru 25, 2008 13:57

dokladnie 1.8 tez ma term w pompie wodnej, w mk3 tak termostaty byly w 1.4 i 1.6 75ps, nie wiem jak jest 1.6 100ps


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » czw gru 25, 2008 15:05

Radek90 pisze:Jak go wyjąć i gdzie sie znajduje ???
Masac81 pisze:Termostat jest wmontowany w krociec wodny,tu z boku silnika.Musisz rozkrecic krociec,bo termostat jest w srodku.
Termostat wymień na Wahler, inne z reguły źle działają. :bigok:


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Awatar użytkownika
MWSAP
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lip 14, 2008 06:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MWSAP » sob gru 27, 2008 17:46

Jeżdżę ABU trzecią zimę i moja rada jest taka: Zostawcie go w spokoju,szkoda czasu i pieniędzy,wszystko jest OK ! Pewnie ogrzewanie na full,nawiew na 2 albo więcej to tak jakby jechać z włączonym wentylatorem chłodnicy do tego lodowate powietrze owiewa silnik i chłodnicę to ile niby ma być!!! Przyjdzie wiosna będzie 90st. POZDROWINIA i UDANEGO SYLWESTRA!! :bigok:


Jak coś piszę to znaczy,że wiem (albo mi się wydaje)!

Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » sob gru 27, 2008 17:59

:bajer:
MWSAP pisze:Jeżdżę ABU trzecią zimę i moja rada jest taka: Zostawcie go w spokoju,szkoda czasu i pieniędzy,wszystko jest OK ! Pewnie ogrzewanie na full,nawiew na 2 albo więcej to tak jakby jechać z włączonym wentylatorem chłodnicy do tego lodowate powietrze owiewa silnik i chłodnicę to ile niby ma być!!! Przyjdzie wiosna będzie 90st. POZDROWINIA i UDANEGO SYLWESTRA!! :bigok:
z tym napewno sie nie zgodze
co by bylojesli bylby mroz -20 wtedy nie mial by nawet minimalnej temp.
Przy tych temp powietrza temp silnika powinna byc okolo 90 stopni.
Ja jezdze juz 4 vw i nigdy nie spotkalem sie z czyms takim. Nawet w polo coupe gdzie mialem silnik 1.0 45kM a jezdzilem nim jak byly mrozy 20 stopni
pozdro


BB (borówka, bandit ...)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 166 gości