Który amortyzator wybrać?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mini_me
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn gru 08, 2008 15:06
Lokalizacja: Jaworzno

Który amortyzator wybrać?

Post autor: Mini_me » pn gru 08, 2008 15:10

Witam serdecznie!

Pisze ponieważ jestem na etapie wymiany amortyzatorów tylnych do VW Golfa 4. Zaproponowano mi w sklepie amortyzatory gazowe albo olejowe.

Czy może mi ktoś doradzić, który jest lepszy i dlaczego?

Pozdrawiam!! :D



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pn gru 08, 2008 15:17

Mini_me, jesli chcesz aby auto nie było twarde proponuje olejówki,gazowe sa twardsze,z producentów polecam kayaba



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pn gru 08, 2008 15:24

lepsze sa olejowo-gazowe, potocznie nazywane gazowe, badz gazowki.. po wcisnieciu trzpienia w cylinder trzpien sam pod wplywem cisnienia gazu (substancja scisliwa) wypchnie nam do gory, w przypadku amorka olejowego, trzpien zostanie wypchniety pod wplywem dzialania sprezyny zalozonej na amortyzatorze, trzpien sam z siebie nie pojdzie tak do gory jak w przypadku olejowo-gazowych, tak wiec olejowo gazowe maja wyzsza sprawnosc. W zime po dluzszym postoju nie zastygaja i nie robia sie tak twarde jak olejowki. Polecam kayabe i bilstein b6 ( mam u siebie i jestem zadowolony)



wicekdw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:23
Kontakt:

Post autor: wicekdw » pn gru 08, 2008 16:15

Ja założyłem w swoim Mk3 na przodzie Kayabę Excel-G olejowo-gazowe. I cholera mam mieszane uczucia.... mam wrażenie że auto się bardziej na nich ślizga, w zakręcie wcześniej przód ucieka i przy hamowaniu też się koła wcześniej blokują. Tyłu nie zmianiałem ale to chyba nie powinno mieć związku z tym że auto jest podsterowne. Co jest grane??? Przecież na twardszych amorach powinien się lepiej trzymać a nie gorzej. Chłopaki pomóżcie bo już dziś przez te próby w krawężnik przywaliłem bo mi przód właśnie uciekł.... poszła felga, wahacz, półoś i stabilizator :] Zastanawiam się czy nie zmienić wszystkich na Kayabę ale olejową.



Awatar użytkownika
Mil4n
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob maja 31, 2008 21:41

Post autor: Mil4n » sob gru 20, 2008 14:01

wicekdw pisze:Ja założyłem w swoim Mk3 na przodzie Kayabę Excel-G olejowo-gazowe. I cholera mam mieszane uczucia.... mam wrażenie że auto się bardziej na nich ślizga, w zakręcie wcześniej przód ucieka i przy hamowaniu też się koła wcześniej blokują. Tyłu nie zmianiałem ale to chyba nie powinno mieć związku z tym że auto jest podsterowne. Co jest grane??? Przecież na twardszych amorach powinien się lepiej trzymać a nie gorzej. Chłopaki pomóżcie bo już dziś przez te próby w krawężnik przywaliłem bo mi przód właśnie uciekł.... poszła felga, wahacz, półoś i stabilizator :] Zastanawiam się czy nie zmienić wszystkich na Kayabę ale olejową.
Mam te same amorki co ty na przodzie i na tyle. Po zmianie z monroe(przód),ori( z tyłu) na Kayabę Excel-G autko jest twardsze ,bo to w końcu gazowe amorki,ale za to jest sztywniejsze i mniej się buja.Co do uciekania przodu w twoim przypadku, nic takiego u mnie nie występuje.Ja je sobie chwalę.


VW Daje radę !!!

wicekdw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:23
Kontakt:

Post autor: wicekdw » ndz gru 21, 2008 22:45

Jak zmieniłem tył też i ustawiłem kąty to jest ok. Rzeczywiście czuć trochę pod tyłkiem że są twardsze więc jak ktoś oczekuje komfortu jak w taksówce to niech założy olejówki. Ale auto jest sztywniejsze, bardziej czuć kierownicę, jest trochę bardziej nerwowe, ledwo dotkniesz kierownicę i już reaguje, trzeba się przyzwyczaić i wyczuć granicę przyczepności bo nie przechyla się w zakręcie w związku z tym na początku cięzko ocenić kiedy straci przyczepność. Jak masz twardsze zawieszenie to jak szybko wjedziesz w zakręt to cię przechyla i zwalniasz a tu nie ma tego efektu. Ale w rzeczywistości zakręt można pokonać szybciej i koła nie piszczą, tylko nie wolno przesadzić bo wtedy przód pojedzie na wprost. Zauważyłem też że na początku są twardsze a po kilkuset kilometrach robią się już takie w sam raz, może to też kwestia tego że się przyzwyczaiłem.



Awatar użytkownika
karol83
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 09:03
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: karol83 » pt gru 26, 2008 20:26

polecam monroe
zaleznie kto lubi jaka jazde na olejowych wiekszy konfort jazdy bez waracji, gazowki bardziej sportowe.
jezdzilem na gaz i oil gaz mialem w mk2 i lepiej sie wchodzi w ostre luki w duzych predkosciach . Na oil sie kladzie mam w ventce ale mysle ze sa sprawne na 60%



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 386 gości