MK3 1,4 Benzyna

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jendrej83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw gru 25, 2008 15:03
Lokalizacja: .....

MK3 1,4 Benzyna

Post autor: jendrej83 » czw gru 25, 2008 17:17

[quote][youtube]witam kupilem golfa 3 1,4 benzyne srednie spalanie wyszlo mi okolo 15L na 100km.Dosyc duzo kopci na zimnym silniku oraz troche silnik kuleje czuc bardzo benzyne w spalinach a takze pluje benzyna,dosyc mocno okopcona koncowka tlumika(sportowy wydech)nie czuje w spalinach zapachu oleju ani nie zalwazylem by bral olej, problem z kopceniem znika po nagrzaniu sie silnika tak kolo 80 stopni.Przy wymianie swiec stare swiece byly dosyc mocno okopcone wymienilem na nowe swiece zrobilem kontrole po 2-tyg i to samo(okopcone)moja wizyta u elektromechanika skonczyla sie tym ze na kompie wyszło(ZWARCIE MASY SONDY LAMBDA)czy to jest powod?Prosze pomozcie jakos



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » czw gru 25, 2008 17:39

Jeśli urządzenie sterujące zapisało taki błąd i ciągle on występuje to masz już raczej zawężone pole do manewru.

Urządzenie sterujące korzysta z sondy lambda jako czujnika tlenu w spalinach - dzięki temu skład mieszanki może być jak najbliższy stechiometrycznemu. Mieszanka bogata - mało tlenu , mieszanka uboga - za dużo.

Aby jednak Twój samochód nie zatrzymał się na drodze z powodu awarii jakiegoś czujnika (z wyjątkiem tych najważniejszych oczywiście) istnieje tryb pracy awaryjny. Jednostka sterująca przyjmuje dla uszkodzonego czujnika sygnał zastępczy i umożliwia pracę silnika. Ponieważ bardziej niebezpieczna dla silnika jest mieszanka uboga, która spala się wywołując więcej ciepła grożąc jego uszkodzeniem silnik korzysta z zastepczego sygnału - mieszanka bogata. Dzięki temu wyższe zużycie paliwa ma skłonić kierowcę do sprawdzenia silnika.

Często jednak błąd wywołuje nie sam czujnik a uszkodzone przewody, wtyczki, skorodowane złącza masowe itp. Także każdy elektromechanik sprawdzi Ci sondę. Dopiero gdy to ona naprawdę będzie winna pozostaje Ci wymiana.


PozdraVWiam!

jendrej83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw gru 25, 2008 15:03
Lokalizacja: .....

MK3 1,4 Benzyna nadmierne spalanie

Post autor: jendrej83 » czw gru 25, 2008 17:52

czyli wymienic SONDE LAMBDA?



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » czw gru 25, 2008 17:57

Przeczytaj co Ci napisałem. Jeśli nie masz co zrobić z nadmiarem kasy to jak najbardziej. Ale może się okazać, że poprzedni właściciel popelnił jakieś druciarstwo, albo skorodował przewód i wymiana sondy nic nie da.


PozdraVWiam!

jendrej83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw gru 25, 2008 15:03
Lokalizacja: .....

MK3 1,4 Benzyna nadmierne spalanie

Post autor: jendrej83 » czw gru 25, 2008 18:14

Sprawdzilem cala sonde okazalo sie ze koncowka sondy nie (wtyczka)jest przyspawana do katalizatora,jakis idiota uszkodzil gwint w katalizatorze i ja przyspawal
Ostatnio zmieniony czw gru 25, 2008 18:15 przez jendrej83, łącznie zmieniany 1 raz.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » czw gru 25, 2008 18:22

No to pewnie przegrzał ją albo przeciążył elektrycznie. Jak widać druciarstwo i rzeźba rządzą:/


PozdraVWiam!

jendrej83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw gru 25, 2008 15:03
Lokalizacja: .....

MK3 1,4 Benzyna nadmierne spalanie

Post autor: jendrej83 » czw gru 25, 2008 18:28

Dzieki za rade.Dobrze sa jeszcze tacy ludzie jak ty :bigok:



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » czw gru 25, 2008 18:31

Nie ma sprawy, życzę Ci powodzenia!

Ale na wszelki wypadek poproś mechanika żeby sprawdził Ci sondę tak dla całkowitej pewności.


PozdraVWiam!

jendrej83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw gru 25, 2008 15:03
Lokalizacja: .....

MK3 1,4 Benzyna nadmierne spalanie

Post autor: jendrej83 » czw gru 25, 2008 18:32

mam jeszcze jedno pytanko do ciebie.Czy warto kupic zamiennik sondy lambdy?Bo paczylem na allegro na orginal BOSCHA koszt kolo 220zł a zamiennika kolo 125zł warto?



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » czw gru 25, 2008 18:40

Wiesz z tym jak z resztą części. Ja osobiście uwazam, że jeśli dana firma dostarcza lub dostarczała daną część na pierwszy montaż i ona do dziś działała to masz prawo oczekiwać że nowa tego producenta wytrzyma tyle samo. Natomiast jeśli nie cierpisz na nadmiar gotówki a autem nie chcesz jeździć 10 lat to możesz kupić zamiennik.


PozdraVWiam!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 415 gości