Węzyk od kolektora
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Węzyk od kolektora
Witam mam pytanie. Rozebrałem dzisiaj wąż z filtra powietrza do przepustncy. Na środku tego węża odchodzi cieńki wężyk od kolektora do tego głównego.
I mam pytanie mam dwa takie wężyki jeden jest w środku pusty a drugi zablokowany przez jakomś metalową kuleczke. Który z nich powinien znaleść się w aucie i do czego jest ten wężyk?
Jest to benzyna 1.6 SR
I mam pytanie mam dwa takie wężyki jeden jest w środku pusty a drugi zablokowany przez jakomś metalową kuleczke. Który z nich powinien znaleść się w aucie i do czego jest ten wężyk?
Jest to benzyna 1.6 SR
Ostatnio zmieniony wt gru 23, 2008 18:43 przez Pawello, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Głównie ekologia , ma za zadanie odprowadzenie gazów ciśnieniowych które wytwarzają się w skrzyni korbowej ( w wyniku ruchu obrotowego wału ruchu posuwistego tłoków ) do filtra celem doprowadzenia ich do cylindrów aby opary oleju które im towarzyszą były poddane spaleniu To ta rurka performowana.
Atobie chodzi chyba jednak o tą poniżej jej zdj. nr 1
Atobie chodzi chyba jednak o tą poniżej jej zdj. nr 1
Ostatnio zmieniony czw gru 25, 2008 14:35 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Węże dochodzące do zespołu kolektora ssącego i przepustnicy są na rysunku, zatem wiemy, że producent nie przewiduje ich więcej ale jedna uwaga.
Swego czasu Volkswagen miał problemy z odmą czyli przewietrzaniem skrzyni korbowej, pojawiał się problem zamarzających skroplin w przewodzie odmy, tworzył się lodowy korek i silnik wyrzucał olej.
Rozwiązaniem było stosowanie różnych podgrzewaczy lub drugiego przewodu, który odciążał odmę. Robiły to ASO ale też mechanicy lub wtajemniczeni właściciele. Może to tłumaczy te węże.
Swego czasu Volkswagen miał problemy z odmą czyli przewietrzaniem skrzyni korbowej, pojawiał się problem zamarzających skroplin w przewodzie odmy, tworzył się lodowy korek i silnik wyrzucał olej.
Rozwiązaniem było stosowanie różnych podgrzewaczy lub drugiego przewodu, który odciążał odmę. Robiły to ASO ale też mechanicy lub wtajemniczeni właściciele. Może to tłumaczy te węże.
PozdraVWiam!
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Odma. Chodzi o wyrównanie ciśnien w skrzyni korbowej z cisnieniem atmosferycznym panującym poza nią. (czesto odpwietrza sie tylko glowice bo jest polaczona kanałami ze skrzynią korbową)
Gdyby odmy nie było to silnik miałby tendencję do przedmuchów na uszczelnianiach oraz miałby dodatkową siłę "ciągnącą" tłok nie w tę stronę co potrzeba przy suwie spreżania oraz stawiąjąc mu dodatkowy opór w suwie opróżniania cylindra
Zadaniem odmy jest odpwietrzenie silnika a dopiero sam fakt podpięcia jej spowrotem do dolotu można wiązać z ekologią a nie samo jej wystepowanie. Skutkiem ubocznym wlasnie układu odmy byłoby zanieczysczanie srodowiska i zeby temu zapobiec wprowadzono jej wylot spowrotem w dolot. Ten kto pisze ze odma jest ze względów ekologicznych nie wie po co ona jest. To błędne uproszczenie. Ideą odmy jest odpwietrzanie silnika a nie ochrona środowiska.
[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 17:05 ]
[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 17:13 ]
Generalnie wszystko sie zgadza w tym co piszesz ale odma nie jest po to zeby chronic srodkowisko Nie podobało mi się tylko to stwierdzenie "głównie ekologia" bo odma ani nie jest stosowana ze wględu na srodowisko ani nie powoduje obniżenia emisji jakichś tam związków szkodliwych. Za to jesli jest nieszczelna to moze powodować zanieczysczenie srodowiska i tak sie dzieje np jak odmę się wsadza w tuningowe tzw catchtanki albo w ogole spuszcza na glebe pod auto.
Gdyby odmy nie było to silnik miałby tendencję do przedmuchów na uszczelnianiach oraz miałby dodatkową siłę "ciągnącą" tłok nie w tę stronę co potrzeba przy suwie spreżania oraz stawiąjąc mu dodatkowy opór w suwie opróżniania cylindra
Zadaniem odmy jest odpwietrzenie silnika a dopiero sam fakt podpięcia jej spowrotem do dolotu można wiązać z ekologią a nie samo jej wystepowanie. Skutkiem ubocznym wlasnie układu odmy byłoby zanieczysczanie srodowiska i zeby temu zapobiec wprowadzono jej wylot spowrotem w dolot. Ten kto pisze ze odma jest ze względów ekologicznych nie wie po co ona jest. To błędne uproszczenie. Ideą odmy jest odpwietrzanie silnika a nie ochrona środowiska.
[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 17:05 ]
zdaje się że saug rohr z niemieckiego to nic innego jak "kanał dolotowy" a nie jakiś specyficzny kolektorZane pisze:SR znaczy Saug-Rohr Czyli specyficzny kolektor dolotowy
[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 17:13 ]
no wlasnie czyli odpowietrzenie a ze tym gazom towaryszą niedopalone pary paliw i oleju (efekt uboczny) to z tego wlasnie wzgledu sie je wprowadza spowrotem w dolot. Celem odmy zatem jest odpowietrzenie a skutkiem tego odpowietrzenia mogloby byc zanieczyszczenie srodowiska gdyby nie sprytne podpiecie jej spowrotem w dolot. Cele zastosowania odmy sa chyba jasne. Przeciez gdyby jej nie bylo to srodowisko wcale nie bylo by zanieczyszane tylko silnik mialby mnijesza sprawnosc bo niebylby odpowietrzony.pszczyna pisze:ma za zadanie odprowadzenie gazów ciśnieniowych które wytwarzają się w skrzyni korbowej
Generalnie wszystko sie zgadza w tym co piszesz ale odma nie jest po to zeby chronic srodkowisko Nie podobało mi się tylko to stwierdzenie "głównie ekologia" bo odma ani nie jest stosowana ze wględu na srodowisko ani nie powoduje obniżenia emisji jakichś tam związków szkodliwych. Za to jesli jest nieszczelna to moze powodować zanieczysczenie srodowiska i tak sie dzieje np jak odmę się wsadza w tuningowe tzw catchtanki albo w ogole spuszcza na glebe pod auto.
Ostatnio zmieniony pt gru 26, 2008 18:26 przez sas_gti, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Saugrohr to po prostu kolektor ssący. Dosłownie z niemieckiego rura zasysającasas_gti pisze:Zane napisał/a:
SR znaczy Saug-Rohr Czyli specyficzny kolektor dolotowy
zdaje się że saug rohr z niemieckiego to nic innego jak "kanał dolotowy" a nie jakiś specyficzny kolektor
Koledzy czy podzielacie moją opinię o tej drugim przewodzie jako o zabezpieczeniu przed zamarzaniem? Kolega Pawello, ma problem i spróbujmy go rozwiązać.
PozdraVWiam!
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
- Lokalizacja: roztocze
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 268 gości