Węzyk od kolektora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pawello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 14:03
Lokalizacja: Lubuskie

Węzyk od kolektora

Post autor: Pawello » wt gru 23, 2008 18:03

Witam mam pytanie. Rozebrałem dzisiaj wąż z filtra powietrza do przepustncy. Na środku tego węża odchodzi cieńki wężyk od kolektora do tego głównego.

Obrazek

Obrazek

I mam pytanie mam dwa takie wężyki jeden jest w środku pusty a drugi zablokowany przez jakomś metalową kuleczke. Który z nich powinien znaleść się w aucie i do czego jest ten wężyk?


Jest to benzyna 1.6 SR
Ostatnio zmieniony wt gru 23, 2008 18:43 przez Pawello, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt gru 23, 2008 19:14

Coś mi się wydaje że ten wąż ma coś wspólnego z zaworem EGR recyrkulacji spalin .
I mała uwaga nie ma takiego silnika SR jest to błędne zazwyczaj to silnik AKL 1,6/8V a znaczek SR to nawet serwis nie wie co to!!!!!!



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » wt gru 23, 2008 22:13

Mnie on wygląda to na przewód od odpowietrzania skrzyni korbowej.

Są obrazki, może Kolega rozpozna na nich swój przewód:) Na pierwszym układ przewodów od filtra z węglem aktywnym na drugim części kolektora ssącego.
Obrazek Obrazek


PozdraVWiam!

Pawello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 14:03
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pawello » śr gru 24, 2008 10:18

coś mi sie wydaje ze to ten wężyk koło nr. 5.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr gru 24, 2008 12:34

Czyli tzw. odma



Pawello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 14:03
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pawello » czw gru 25, 2008 14:16

a do czego służy ta odma i jakie ma zastosowanie??



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw gru 25, 2008 14:24

Głównie ekologia , ma za zadanie odprowadzenie gazów ciśnieniowych które wytwarzają się w skrzyni korbowej ( w wyniku ruchu obrotowego wału ruchu posuwistego tłoków ) do filtra celem doprowadzenia ich do cylindrów aby opary oleju które im towarzyszą były poddane spaleniu To ta rurka performowana.
Atobie chodzi chyba jednak o tą poniżej jej zdj. nr 1

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw gru 25, 2008 14:35 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.



Pawello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 14:03
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pawello » pt gru 26, 2008 17:00

na 2 zdjęciu Buli fan VW jest ta rurka pod nr. 5, tylko ze mam jeden wężyk zablokowany w srodku przez jakiś zaworek (kulka) a drugi jest nie zablokowany. Który powinien znajdować się w silniku i czym to sie objawia?



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pt gru 26, 2008 17:11

Węże dochodzące do zespołu kolektora ssącego i przepustnicy są na rysunku, zatem wiemy, że producent nie przewiduje ich więcej ale jedna uwaga.

Swego czasu Volkswagen miał problemy z odmą czyli przewietrzaniem skrzyni korbowej, pojawiał się problem zamarzających skroplin w przewodzie odmy, tworzył się lodowy korek i silnik wyrzucał olej.

Rozwiązaniem było stosowanie różnych podgrzewaczy lub drugiego przewodu, który odciążał odmę. Robiły to ASO ale też mechanicy lub wtajemniczeni właściciele. Może to tłumaczy te węże.


PozdraVWiam!

Zane
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 30, 2008 21:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Zane » pt gru 26, 2008 17:36

to jest chyba podciśnienie.

A SR znaczy Saug-Rohr Czyli specyficzny kolektor dolotowy



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt gru 26, 2008 18:03

Odma. Chodzi o wyrównanie ciśnien w skrzyni korbowej z cisnieniem atmosferycznym panującym poza nią. (czesto odpwietrza sie tylko glowice bo jest polaczona kanałami ze skrzynią korbową)
Gdyby odmy nie było to silnik miałby tendencję do przedmuchów na uszczelnianiach oraz miałby dodatkową siłę "ciągnącą" tłok nie w tę stronę co potrzeba przy suwie spreżania oraz stawiąjąc mu dodatkowy opór w suwie opróżniania cylindra
Zadaniem odmy jest odpwietrzenie silnika a dopiero sam fakt podpięcia jej spowrotem do dolotu można wiązać z ekologią a nie samo jej wystepowanie. Skutkiem ubocznym wlasnie układu odmy byłoby zanieczysczanie srodowiska i zeby temu zapobiec wprowadzono jej wylot spowrotem w dolot. Ten kto pisze ze odma jest ze względów ekologicznych nie wie po co ona jest. To błędne uproszczenie. Ideą odmy jest odpwietrzanie silnika a nie ochrona środowiska.

[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 17:05 ]
Zane pisze:SR znaczy Saug-Rohr Czyli specyficzny kolektor dolotowy
zdaje się że saug rohr z niemieckiego to nic innego jak "kanał dolotowy" a nie jakiś specyficzny kolektor

[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 17:13 ]
pszczyna pisze:ma za zadanie odprowadzenie gazów ciśnieniowych które wytwarzają się w skrzyni korbowej
no wlasnie czyli odpowietrzenie a ze tym gazom towaryszą niedopalone pary paliw i oleju (efekt uboczny) to z tego wlasnie wzgledu sie je wprowadza spowrotem w dolot. Celem odmy zatem jest odpowietrzenie a skutkiem tego odpowietrzenia mogloby byc zanieczyszczenie srodowiska gdyby nie sprytne podpiecie jej spowrotem w dolot. Cele zastosowania odmy sa chyba jasne. Przeciez gdyby jej nie bylo to srodowisko wcale nie bylo by zanieczyszane tylko silnik mialby mnijesza sprawnosc bo niebylby odpowietrzony.
Generalnie wszystko sie zgadza w tym co piszesz ale odma nie jest po to zeby chronic srodkowisko :chytry: Nie podobało mi się tylko to stwierdzenie "głównie ekologia" bo odma ani nie jest stosowana ze wględu na srodowisko ani nie powoduje obniżenia emisji jakichś tam związków szkodliwych. Za to jesli jest nieszczelna to moze powodować zanieczysczenie srodowiska i tak sie dzieje np jak odmę się wsadza w tuningowe tzw catchtanki albo w ogole spuszcza na glebe pod auto.
Ostatnio zmieniony pt gru 26, 2008 18:26 przez sas_gti, łącznie zmieniany 4 razy.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pt gru 26, 2008 18:18

sas_gti pisze:Zane napisał/a:
SR znaczy Saug-Rohr Czyli specyficzny kolektor dolotowy
zdaje się że saug rohr z niemieckiego to nic innego jak "kanał dolotowy" a nie jakiś specyficzny kolektor
Saugrohr to po prostu kolektor ssący. Dosłownie z niemieckiego rura zasysająca :P

Koledzy czy podzielacie moją opinię o tej drugim przewodzie jako o zabezpieczeniu przed zamarzaniem? Kolega Pawello, ma problem i spróbujmy go rozwiązać.


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt gru 26, 2008 18:21

Buli fan VW pisze:Saugrohr to po prostu kolektor ssący
masz racje



marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » pt gru 26, 2008 22:13

Nie wiem czy coś przeoczyłem, ale mam taki sam silnik i u mnie jest tylko jedna taka rurka. Faktycznie łączy kolektor z rurą filtr powietrza_przepustnica przy zapalonym silniku jak zatyka się ją palcem to czuć jak zasysa powietrze tzn. nie jest niczym zatkana.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 268 gości