RP na zimno kuleje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

RP na zimno kuleje

Post autor: zajac » wt gru 23, 2008 21:29

witam

takie pytanko co moze byc nie halo jak odpale auto na zimno to kuleje i smierdzi paliwem jak sie chwile zagrzeje to ustepuje ten objaw.

Myslalem ze to przez bledy z LPG ale zalozylem reset ecu i dalej to samo.

Co to moze byc bo nie lubie jak cos nie hula w aucie

dodam ze auto zapala od strzala


jesli byl temat to sorry ale kazde sformulowanie w szukajce jakie wpisuje nie pokazuje podobnego tematu
Ostatnio zmieniony wt gru 23, 2008 21:31 przez zajac, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt gru 23, 2008 21:40

proponuje tradycyjnie zacząc od czujnika temperatury jak się nie myle w rp- ku są dwa na króccu w głowicy chyba ten niebieski
odłącz go po odpaleniu na zimnym jezeli nic się nie zmieni w pracy silnika to juz wiesz ze to on



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » wt gru 23, 2008 21:40

Może wtryskiwacz rozruchowy się nie wyłącza? Lub robi to zbyt późno? Nie zauważyłeś wzrostu zużycia paliwa?


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » śr gru 24, 2008 00:43

sprawdze ten czujnik

Buli w rp nie ma wtryskiwacza rozruchowego


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
blazejm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 21:16
Lokalizacja: Dobrzyca
Kontakt:

Post autor: blazejm » śr gru 24, 2008 14:22

a może to sonda lambda? Kabelek może nie łączyć albo po prosty się schrzaniła, lub też komp od instalacji LPG źle ją emuluje i ECU źle dobiera dawkę paliwa.


[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]

Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » śr gru 24, 2008 14:34

zajac pisze:sprawdze ten czujnik

Buli w rp nie ma wtryskiwacza rozruchowego
Mój błąd - myślałem, że jest tam K-Jetronic a jest Mono-Jetronic.
A jak wygląda zasilanie i działanie podgrzewacza kolektora ssącego czyli słynnego "jeża"?

W fazie nagrzewania silnika ogranicza on zjawisko skrapalania się paliwa na ściankach kolektora ssącego. Z kolei po osiągnięciu przez silnik pewnej temperatury jego rolę przejmuje ciecz chłodząca przepływająca przez kolektor. Może to nie to ale na pierdołach świat jest zbudowany:)
Ostatnio zmieniony śr gru 24, 2008 14:38 przez Buli fan VW, łącznie zmieniany 1 raz.


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
krzysio1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: krzysio1985 » śr gru 24, 2008 14:38

Buli fan VW pisze:A jak wygląda zasilanie i działanie podgrzewacza kolektora ssącego czyli słynnego "jeża"?
czerwony czujnik temp a w sumie to bardziej termostycznik??hehe jakas chyba nowa nazwe wymyslilem:DD



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » czw gru 25, 2008 16:01

Buli fan VW pisze: jak wygląda zasilanie i działanie podgrzewacza kolektora ssącego czyli słynnego "jeża"?
a jak sprawdzic czy grzeje??

a no i sprawdzilem niebieski czujnik po odpieciu spadaja obroty
sonda nie wiem ale w czerwcu zalozylem nową wiec ona raczej powinna dzialac, jak dorwe miernik to ja sprawdze profilaktycznie

denerwuje mnie to bo strasznie wali wydechu jak z syrenki :grrr:


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » czw gru 25, 2008 17:27

zajac pisze:a jak sprawdzic czy grzeje??
Odpinasz wtyczkę zasilającą "jeża", następnie przykładasz miernik między złącze jeża a masę i odczytujesz wynik - wartość prawidłowa 0,25-0,50 Oma

Sprawdzasz z kolei zasilanie jeża, badając napięcie między wtyczką zasilającą 'jeża" a masą: przy zimnym silniku (do 55 stopni) i włączonym zapłonie powinno pojawić się napięcie akumulatora jeżeli jest niższe niż ok. 9V gdzieś jest zwarcie, jeżeli nie ma napięcia to albo przewód padł albo termowyłącznik.

Termowyłącznik "jeża" umieszczony jest obok czujnika temperatury silnika. Oryginalnie jest koloru czerwonego i występuje w autach od lipca 1988.
Sprawdzanie jeża odbywa się następująco: sprawdzamy opór elektryczny lub po prostu przepływ prądu w okreslonej temperaturze. Warunek: wyłącznik musi zasilać "jeża" poniżej 55 stopni i najpóźniej przy 65 stopniach rzeczonego "jeża" wyłączać.

Poniżej rysunek:
Jeż - 22
Terwowyłącznik wersja I - 20
Termowyłącznik wersja II - 17

Obrazek


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw gru 25, 2008 20:30

u mnie wykazuje 1.3 Oma czy to znaczy że nie działa :)??



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pt gru 26, 2008 11:11

u mnie wykazuje 1.3 Oma czy to znaczy że nie działa :) ??
Działa, jednak pytanie czy to właściwy typ. Termowyłącznik "jeża" ma dwa stany pracy zasila i nie zasila.
Jeżeli jest tam wkręcony czujnik np. temperatury silnika to napięcie podawane jest zawsze, różna będzie jednak wartość oporu. I będzie ona zmieniać się liniowo zależnie od temperatury cieczy.

Natomiast jeżeli poniżej 55 stopni Celsjusza termowyłącznik ma opór większy od normalnego o 0,8 Ohma to jest to za dużo i grzałka nie osiąga wystarczającej temeperatury.

Sprawdź jednak czy aby na pewno jest tam termowyłącznik a nie czujnik temperatury.


PozdraVWiam!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości