Ponoć w silnikach z gaźnikiem na jałowym paliwko podaje jakaś specjalna dysza, gdy przepustnica jest zamknięta. A jak to jest z silnikami z wtryskiem (RP, PF) ? Czy też tam jest specjalna dysza, czy za dawkowanie paliwka na jałowym odpowiedzialny jest w 100 % silniczek krokowy?
Pytam, bom ciekawy
bieg jałowy - wtrysk a gaźnik. różnice
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
bieg jałowy - wtrysk a gaźnik. różnice
Ostatnio zmieniony wt gru 23, 2008 22:22 przez Miqi, łącznie zmieniany 4 razy.
jak rozumiem chodzi ci o mono- motronic ?
za prawidłowe działanie biegu jałowego odpowiedzialny jest tzw silniczek krokowy który oddziaływuje na os przepustnicy silniczek ten otrzymuje "polecenie od ECU i powoduje bardzo małe zmiany połozenia przepustnicy
to tak w skrócie a TPS zapewnia przekazywanie sygnałów napieciowych do ECU proporcjonalnych do kąta uchylenia przepustnicy
sygnały te mają podstawowe znaczenie przy okreslaniu otwarcia wtryskiwaczy czyli jednorazowej dawki paliwa
jak juz napisałes w gazniku po zamknieciu przepustnicy jest podany sygnał i uruchamia się elktryczna dysza wolnych obrotów
zedytuj ten temat
jakoś dziwnie sprecyzowany jest
za prawidłowe działanie biegu jałowego odpowiedzialny jest tzw silniczek krokowy który oddziaływuje na os przepustnicy silniczek ten otrzymuje "polecenie od ECU i powoduje bardzo małe zmiany połozenia przepustnicy
to tak w skrócie a TPS zapewnia przekazywanie sygnałów napieciowych do ECU proporcjonalnych do kąta uchylenia przepustnicy
sygnały te mają podstawowe znaczenie przy okreslaniu otwarcia wtryskiwaczy czyli jednorazowej dawki paliwa
jak juz napisałes w gazniku po zamknieciu przepustnicy jest podany sygnał i uruchamia się elktryczna dysza wolnych obrotów
zedytuj ten temat
jakoś dziwnie sprecyzowany jest
Ostatnio zmieniony wt gru 23, 2008 22:15 przez dziejo, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 245 gości