rozładowanie akumulatora - help

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » czw gru 01, 2005 22:40

U mnie po tygodniu nieużywania auta aku niejako podupadł. Sprawdzam amperomierzem i 0,5A; wyjmuję kolejno bezpieczniki i mam !!! Nie wyłączała się lampka w bagażniku. Banał.


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

Awatar użytkownika
FosGate
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 04:53
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: FosGate » czw gru 01, 2005 23:41

Pobor ktory jest dopuszczalny to 0.4A oczywiscie Max :) przewaznie jest zawsze ok 0,2-0,3 A :)


_______________________________
www.stylepoznan.com

Paweł83

Post autor: Paweł83 » czw gru 01, 2005 23:50

To jezeli przecietny akumulator ma ok 40Ah to podzielic przez 0,4A to daje mu zywotnosci ok 100h co jest ok 4dni tu chodzilo pewnie o 0,04A ale to i tak jest za duzo moim zdanie bo daje 1000h. Jezeli mialby samochod taki pobor pradu w spoczynku to po ok miesiacu nieuzytkownia akumulator bylby rozladowany



darkoy

Post autor: darkoy » ndz gru 04, 2005 18:48

witam po dluzszej nieobecnosci. Prawdopodobną przyczyną rozladowania sie akku w moim aucie było u mnie poluzowanie sie klem.Dziwna rzecz dokrecilem ja i po paru dniach bylo to samo. Miał z was cos podobnego.?

pozdr



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz gru 04, 2005 18:52

darkoy pisze:witam po dluzszej nieobecnosci. Prawdopodobną przyczyną rozladowania sie akku w moim aucie było u mnie poluzowanie sie klem.Dziwna rzecz dokrecilem ja i po paru dniach bylo to samo. Miał z was cos podobnego.?

pozdr
to znaczy po paru dniach znowy klemy Ci się odkręciły - dobrze rozumiem?



darkoy

Post autor: darkoy » śr gru 07, 2005 09:59

dokładnie tak , jedna klem sama poluzowuje sie.dziwny objaw i mówiąc szczerze pierwszy raz sie z takim czyms spotykam.
co wy na to?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr gru 07, 2005 12:12

darkoy pisze:dokładnie tak , jedna klem sama poluzowuje sie.dziwny objaw i mówiąc szczerze pierwszy raz sie z takim czyms spotykam.
co wy na to?
nie wiem dokładnie jakie masz klemy, ale rozumiem że takie które możesz dociągnąć śrubą, więc może podkładka sprężysta pod nakrętkę cos da



Awatar użytkownika
gatokane
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob paź 31, 2009 22:37
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: gatokane » ndz maja 30, 2010 09:25

Przeczytalem posty z tego forum i wiele innych jakie tylko znalazlem i po dokonaniu wszystkich mozliwych pomiarow i sprawdzen dochodze do wniosku ze w moim przypadku problem polega na tym ze auto malo jezdzi co odpowiada za slabnacy akuu.Jaki jest pobor na postoju to wiem kiedy wszystko jest wylaczone(do 0,05mA) ale jak wlacze alarm i auto stoi czy to mozliwe ze po 10 dniach stan akuu spada do 20-30%mocy dodam ze akuu nowy.
Ma ktos dane jaki jest pobor podczas zalaczonego alarmu itd. ?
Nie wiem czy moge sie podpiac zwyklym miernikiem przed zalaczeniem alarmu bo on jest do 10A a zamek centralny i cztery zarowki kierunkow to moze byc wiecej ? Ma ktos podobne doswiadczenia jak takie autko postoi kilka tygodni to akuu ile potrzyma ?



kamlor
...
...
Posty: 220
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 08:32
Lokalizacja: Gołkowice (Śląsk)
Kontakt:

Post autor: kamlor » ndz maja 30, 2010 09:35

gatokane pisze:czy to mozliwe ze po 10 dniach stan akuu spada do 20-30%mocy
Myślę, że tak. Dla przykładu mogę Ci powiedzieć, że mam ultradźwiękowy odstraszacz do gryzoni pod maską, poboru ma do 60mA, po czterech dniach postoju akumulator jest kompletnie rozładowany.



finni
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: finni » ndz maja 30, 2010 10:04

Ostatnio miałem podobny problem. Nowy akumulator, który się rozładował. Tata podpiął kable i odpalił z innego samochodu, po 30 minutach jazdy zgasił silnik, samochód nie odpalił, a aku się nie podładowało.

No wiec przystępujemy do pracy:

Sprawdzam ładowanie: na poziomie 11,5V wiec pierwsza rzecz jaka zrobiłem to naciągnąłem pasek -> podskoczyło do trochę ponad 13V (słaby alternator ale nie to jest tutaj istotne)

Kolejna rzecz to czy jest zwarcie i jaki jest pobór prądy przy zgaszonym silniku. U mnie jest 6,4 mA czyli 0,0064A. Nie mam alarmu, a jedyne co wcina prąd to zegarek w aucie. (MK2 z silnikiem PF) Czy to dużo czy mało -> nie wiem, niech się ktoś wypowie

Jak zmierzyć prąd pobierany na postoju -> szeregowo w obwód plusa lub masy wpinasz się amperomierzem.

To czy zbadasz przy pracującym silniku jaki jest pobór to zależy od miernika. Mój by się spalił przy takim rozruchu i raczej nic bym nie zmierzył przy pracy (właśnie taki miernik do 10A).

Pytanie: Skąd można się dowiedzieć ile auto powinno brać prądu na postoju?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 264 gości