wiem tyle, że "unieszkadliwia" straty mocy powstałe z jazdy na gazie :] czyli jezdzisz na gazie, a czujesz jak jakbys jezdzil na benzyncedjset pisze:a co to jest BLOS ???
Turbina czy kompressor
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
Aż tak cudownie nie jest - straty są tylko nieporównywalnie mniejsze niż z tradycyjnym reduktorem. Na silniku 1.8 16V z mk2 GTI są to straty ok 2-3KM na benzynie i 3-5KM na gazie. Wyniki są potwierdzone na hamowni przez ygdSałyk pisze:wiem tyle, że "unieszkadliwia" straty mocy powstałe z jazdy na gazie :] czyli jezdzisz na gazie, a czujesz jak jakbys jezdzil na benzynce
Pozdrawiam
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
Ja chciałem sekwencję założyć do swojego mk2 ale okazało się że pomimo że mam silnik na elektronicznym wtrysku (digifant) to nie jest to sekwencyjny wtrysk i że są spore problemy z wyregulowaniem instalacji i sprawieniem aby to wszystko dobrze chodziło Dlatego na biórku przede mną leży nówka BLOSawl pisze:Przyznam szczerze, że jeździłem do niedawna Almerą z instalacją IV gen. (wtrysk sekwencyjny) i nie czułem różnicy pomiędzy benzyną i gazem (jedynie w cenie) Wink
PozdróVWka
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
Re: TURBINA CZY KOMPRESSOR??
guti pisze:Wady i zalety jednego cuda techniki i drugiego?? Sam sie zastanawialem ale jestem za glupi zeby to pojac. Podobno kompressor lepszy bo prawie niezawodny , nie potrzebuje smarowania i sie nie grzeje itd. tylko czemu wiekszosc aut posiada turbinki a nie kompressory i czy istniaje jakis sport motorowy ktory kojarzy sie z kompressorem? czemu w F1 nie uzywaja kompressorow skoro sa wydajniejsze itd? czy tylko chodzi o to ze nie wytrzyma 19 tys obr.??? Jakie marki instaluja w swoich autach kompressory?? DZiekuje wiem ze byc moze sie powtarzam ale kto nie chce niech nie czyta, bo nie moglem znalezc postu podobnego.Dziekuje wielkie.
hmm turbo uzywa sily niepotrzebnych juz w silniku spalin a mechaniczne sprezanie zabiera czesc mocy, z drugiej strony turbo ma skolonnosci d oturbodziury czyli przy niskich obrotach male cisnienie daje i dopiero po przekroczeniu pewnego progu daje kopa a mechaniczne kompresory badz sprezarki typu g60 daja wzrost mocy liniowo ( co jest chyba lepsze przynajmniej na miasto bo lepszy moment obrotowy powinny dawac i w calym zakresie obrotow) a co do stosowania w F1 to powiem tak stosowano, ale mialy taka moc ze wycofano ze wzgledow monopolu na wygrywanie
Kompresor rówiez posiada turbodziure przy niskich obrotach, oczywiscie jest ona mniejsza niż w konwencjonalnych sprężarkach, no i można zawsze nakombinowac zmniejszając koło pasowe, ale w porównaniu do turbiny ze zmienną geometrią chyba wyjdzie na to samo. Sam kompresor wezmie natomiast z 5ps.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
teoria podaje że kompresor zabiera do 10% mocy silnika ale daje wzrost mocy liniowo lub prawie liniowo, turbo daje ci prawie nic do około 2000 obr a następnie masz gwałtowny wzrost mocy. Jednakże jeśli chodzi i jazde samochodem MOIM zdaniem uważam że kompresor nadaje się do samochodu miejskiego i takiego który posiadać musi charakterystyke liniową mocy i mom (drifting ?) gdzie gwałtowny wzrost, lub brak na niskich obrotach, mocy może zaszkodzić. turbo dobrze daje np w trasie (szarpiąc się z TIR-ami)
Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
chyba ze biezemy pod uwage turbinke ze zmienna geometria lopatek i ze wspomaganiem elektrycznym
Ostatnio zmieniony pt gru 02, 2005 10:43 przez silent_rob, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 215 gości