Ukryty wyłącznik zapłonu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Marcinek
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 1177
Rejestracja: sob sie 21, 2004 00:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Marcinek » sob paź 11, 2008 10:05

mariusz-1975, pisales ze w ALH jest tylko G28 jak wyglada ta wtyczka ? gdize ja szukac, moze jakies foto "spod" maski ?? byloby super. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob paź 11, 2008 10:16

Marcinek tu masz foto :

Obrazek


Obrazek

Marcinek
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 1177
Rejestracja: sob sie 21, 2004 00:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Marcinek » sob paź 11, 2008 13:30

i wystarczy sie wpiac w kabelek sterujacy z wlaczniczkiem (kolor biały) i to wszystko ?? brzmi zbyt banalnie ;d



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt gru 09, 2008 00:11

MAŁE UZUPEŁNIENIE

W silnikach na pompowtryskach ECU rozpoczyna wtrysk oleju napędowego do cylindrów w momencie odebranie sygnału z czujników G40 i G28
( lub tylko jednego z nich w przypadku, gdy drugi jest uszkodzony)

A tak potocznie to, gdy rozrusznik zaczyna kręcić ( lub zaczniemy pchać auto na biegu przy włączonym zapłonie) to obraca się wał i wałek, ECU odbiera sygnał od czujników o rozpoczęciu poruszania się tłoków silnika i puszcza paliwo przez pompowtryski do cylindrów i w tym momencie silnik zapala.

Jeśli w tym silniku odetniemy czujniki [G40 i G28] to mimo poruszania się tłoków ECU nie zostanie poinformowane o obracaniu się wałka i wału i nie rozpocznie wtryskiwania paliwa do cylindrów.

Teraz tak na chłopski rozum to jak odetniemy te czujniki i zaczniemy kręcić rozrusznikiem to ECU i tak nic nie widzi i przyjmuje, że cały czas jest tylko włączony zapłon i nie puszcza paliwa.


AFN to silnik zasilany mechaniczną pompa wtryskowa, dlatego nie posiada on czujnika położenia wałka rozrządu G-40, a odcięcie czujnika G28 nie spowoduje unieruchomienia silnika.
W tych silnikach czas wtrysku jest ustawiony mechanicznie paskiem rozrządu i ECU nie potrzebuje sygnału z G 40.( silnik w takim przypadku może chodzić bardzo koślawo, dymić i szarpać, ale zapali)

ODCIĘCIE DLA SILNIKÓW TDI NA POMPIE WTRYSKOWEJ

1. Zasilanie ECU
2. Masa ECU
3. Rozrusznik
4. zawór N 109


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 417
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » wt gru 09, 2008 01:05

Mam nadzieje, ze nikt nie bedzi mi miał za złe, że sie wbijam z czymś takim.
Generalnie tez chetnie skorzystalbym z takiego dodatkowego zabezpieczenia pojazdy, tylko zastanawiam sie czy to ma sens????

Tak sobie mysle, ze jezeli posiadam AC na swojego boilida. Udało mi sie dobrze go ubezpieczyć na 29koła, to niech sobie kradna!, bo tyle to nikt mi za niego nie zapłaci ;).

Wiem, ze ubezpieczyciel tyle mi nie wyplaci, bo auto zostalo ubezpieczone na taka kwote w maju, a mamy juz grudzien. Ntomiast nie wiem, jakie czynniki maja wplyw na kwote wyplaconego odszkodowania.
Co jest brane pod uwage?,
czy jest taki wzór na obliczenie wartosci pojazdu?,
czy potrafi mi ktos wyliczyc ile dostałbym na dzien dzisiejszy $?

Ps. Rozwazam zakup " imobilazera", za pare groszy moge miec taki bajer, co wystarczy np. nosic w kieszeni ( duzy zasieg). Bez tego auto nie odpali, a jesli np. wytargaja mnie gdzies na swiatlach, to po 30 sekundach samochód przestanie dzialac. Tylko pytanie czy warto, bo moze lepiej aby zabrali....Choc ciezko byłoby druga taka perełkę znalezc ;), na pewno byloby smutno...

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 01:10 przez kamska, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt gru 09, 2008 01:22

kamska pisze:Rozwazam zakup " imobilazera", za pare groszy moge miec taki bajer, co wystarczy np. nosic w kieszeni ( duzy zasieg). Bez tego auto nie odpali,
Takie cacko o którym piszasz i na którym można polegać kosztuje dobre pare stówek. :green_fuck:

A takie za pare groszy MADE IN HINA to se można założyć do resoraka jak Ci życie miłe. :chytry:

Kiedyś już opisywałem różnice tych dwóch niby samych urządzeń polskich i hińskich producentów. :grin:
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 01:24 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 417
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » wt gru 09, 2008 01:28

mariusz-1975 pisze:Takie cacko o którym piszasz i na którym można polegać kosztuje dobre pare stówek.
No coż...dla jednych pare stówek, to pare groszy, a dla drugich kupa kasy ;)

A tak powazniej, to zielony jestem w temacie zabizpieczeń, nie czytalem Twoich wczesniejszych posotów, wiec nie złość sie prosze ;).

A co do mojego pytania odnosnie AC, to odpowie ktos???



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt gru 09, 2008 01:46

kamska pisze:A tak powazniej, to zielony jestem w temacie zabizpieczeń, nie czytalem Twoich wczesniejszych posotów, wiec nie złość sie prosze .
Chciałem Ci tylko zasugerować że jak interesuje Cie poważnie takie zabespieczenie to możesz poszukać na forum i założyć coś co jest dobre i polecane. :bigok:
Jesteśmy tu po to by sobie pomagać. :partyman:

A co do AC to w tym dziale pewnie otrzymasz odpowiedż wcześniej :grin:

Ubezpieczenia i porady prawne.

http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=61
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 01:49 przez mariusz75, łącznie zmieniany 2 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 417
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » wt gru 09, 2008 01:52

mariusz-1975 pisze:A co do AC to w tym dziale pewnie otrzymasz odpowiedż wcześniej
ok, dzieki za porade dot. tego zabezpieczenia, a co do mojego pytania, to zaczekam, moze sie poszczesci ;)



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt gru 09, 2008 20:47

kamska pisze:...tylko zastanawiam sie czy to ma sens????...
Właśnie sobie sam odpowiedziałeś.
kamska pisze:...Choc ciezko byłoby druga taka perełkę znalezc, na pewno byloby smutno...
Tylko wygląda na to, że dla Ciebie ten Golf nie jest żadną perełką skoro zadajesz takie pytanie!

Większość ludzi na tym forum nie traktuje swoich zabawek tak przedmiotowo! Dla większości nie jest ważne AC i kasa tylko ten konkretny egzemplarz Golfa, czy innego VW i dlatego dla większości z Nas ma to SENS!


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Ghibli
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 13, 2008 21:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ghibli » wt gru 09, 2008 21:31

" czy przed pompowtryskiwaczami jest jeszcze jakaś pompa która pompuje paliwo ze zbiornika do wtrysków ? "

Nie wiem jak w innych VW ale w Golfach z silnikami na pompowtryskach po 2001 byly montowane pompy w zbiorniku paliwa. Mialy wspomagac podawanie plaiwa do filtra i dalej.


Był 01' Golf MK4 1.9 TDi Seryjne AJM 115KM i ukradli...
'04 Skoda Octavia 1,9 TDi Seryjne ASZ 130KM... sprzedana!

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt gru 09, 2008 23:18

AFN140KM pisze:Większość ludzi na tym forum nie traktuje swoich zabawek tak przedmiotowo! Dla większości nie jest ważne AC i kasa tylko ten konkretny egzemplarz Golfa, czy innego VW i dlatego dla większości z Nas ma to SENS!

:bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :pub:

Jeśli ktoś kocha swojego VW to założy i 5 alarmów i dla niego to będzie miało sens.

A o wartości auta dla jego właściciela nie świadczy jego cena ,a ilość pracy i gidzin spędzonych pezy nim. :grin:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Orcio

Post autor: Orcio » ndz gru 21, 2008 10:22

A czy w moim AGR tez wystarczy zrobic wylacznik na srodkowym przewodzie i nie odpali?



Awatar użytkownika
maler
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 20:50
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: maler » ndz gru 21, 2008 10:29

Powiedzcie mi od kiedy i jakie modele volkswagenów miały montowane skrzynie biegów z zamontowaną linka do wybierania biegów?? Ja u siebie patrzyłem i żadnej linki tam nie widziałem, tylko wybieraki połączone są jakimiś ramionami z przegubami. Natomiast na samym dole komory silnika jest coś skręcone w uchwycie śrubami. Domyślam się że jakiś pręt.
A co do czujników o których piszecie to u mnie jest tylko jeden czujnik z podłączonymi trzema żyłami a drugi jest dwu żyłowy. W takim razie wystarczyło by tylko na tym jednym czujniku zamontować przełącznik??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 479 gości