Witam,
Silnik 1.8 ADZ z przebiegiem 230 kkm olej 10w/40 lotos zuzycie oleju ok 1-1.5 litra pomiedzy wymianami (wymiana co 10kkm) od 30 kkm auto zagazowane czasmi rano po odpaleniu potrafi puscic niebieskiego dymka lub przez ok 1-2 sek zaraz po odpaleniu zaklekotac. Wczoraj zrobiony pomiar kompresji:
1-14
2-14
3-13.6
4-12.8
po probie olejowej na 4 cylindrze cisnienie wzrosło do 16
co sadzicie o takim motorze?
stan silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Sprężanie jest właściwie dobre. Różnica na ostatnim cylindrze jest dopuszczalna, przyjmuje się że do 3 barów różnicy pomiędzy pozostałymi cylindra jest jeszcze dopuszczalne, chociaż duży wzrost po próbie olejowej świadczy o sporym zużyciu pierścieni na tym cylindrze. Przy czym wzrost do 16 świadczy o złej kalibracji użytego przyrządu bo aż taki nie powinien być. Dymek po uruchomieniu może świadczyć o zużyciu samych uszczelniaczy zaworowych, które można zmenić bez ścigania głowicy, o ile znajdziesz takiego mechanika co to zrobi. Klakotanie ustępujące chwlę po odpaleniu też jest dopuszczalne.
Ja bym jeszcze jeździł spokojnie, a za jakiś czas pojechał do pomiaru sprężania jeszcze raz, najlepiej u innego mechanika.
Ja bym jeszcze jeździł spokojnie, a za jakiś czas pojechał do pomiaru sprężania jeszcze raz, najlepiej u innego mechanika.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 313 gości