[mk2] Olej śilnikowy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2] Olej śilnikowy
Witam! Potrzebuje pomocy. Moj samochodzik (mk2 1.3 na wtrysku) smyral caly czas, ma oleju mineralnym, przez przypadek teraz zostal zalany polsyntetykiem (tego samego producenta, jesli ma to znaczenie). Powiedzcie mi jakie moga byc tego skutki, czy musze znow bulic kase na nowy olej, czy sobie on jakos sam poradzi? Prosze pomozcie mi. Pozdrawiam
Zależy w jakim stanie miałeś silnik.I dlaczego lałeś mineralny?
Olej mineralny mawiększą lepkość niż półsyntetyk pozatym jest to minerał więc zostawia nagar w silniku.Natomiast syntetyk jest lepszy bo jest czysty nie pozostawia nagaru i ma inna lepkość.Czyli reasumując minerał zatyka silnik.A syntetyk nie.
Jakbyś nalał syntetyka to lipa by mogła wyjść bo by mógł ci się silnik rozszczelnić(wydmuchanie uszczelek)
Przy półsyntetyku nic nie powinno się dziać pod warunkiem że nie zalałeś na max.Moja rada nie dawaj mu w kość.Przyzwyczaj silnik do nowego oila.Jaki olej wlałeś chodzi o markę?
Olej mineralny mawiększą lepkość niż półsyntetyk pozatym jest to minerał więc zostawia nagar w silniku.Natomiast syntetyk jest lepszy bo jest czysty nie pozostawia nagaru i ma inna lepkość.Czyli reasumując minerał zatyka silnik.A syntetyk nie.
Jakbyś nalał syntetyka to lipa by mogła wyjść bo by mógł ci się silnik rozszczelnić(wydmuchanie uszczelek)
Przy półsyntetyku nic nie powinno się dziać pod warunkiem że nie zalałeś na max.Moja rada nie dawaj mu w kość.Przyzwyczaj silnik do nowego oila.Jaki olej wlałeś chodzi o markę?
Rozumiem że teraz wlałeś oplowski?
Ja ci tego nie polecam oila sam kiedyś wlałem taki(bodajże siwy bidon z rysunkiem silnika Opel ECOTEC czy coś takiego)
A jak wlałeś Castrolka to powinno być dobrze.czy jest to Magnatec?
A czy wymieniłeś filtr oleju i czy spuściłeś cały olej porządnie ten poprzedni?
Ja ci tego nie polecam oila sam kiedyś wlałem taki(bodajże siwy bidon z rysunkiem silnika Opel ECOTEC czy coś takiego)
A jak wlałeś Castrolka to powinno być dobrze.czy jest to Magnatec?
A czy wymieniłeś filtr oleju i czy spuściłeś cały olej porządnie ten poprzedni?
Tez tak uważam, z tym że diesel to troszkę inaczej.
Nie lej żadnych Oplowskich oilów to kupa jest(nie jest przznaczony do takich silników jak my mamy,poniważ jest on dobry do ECOTEC)
Przy Castrolku powinno być oki,tylko mówię nie dawaj mu w kośc przynajmniej narazie.I dbaj o niego.
[ Dodano: Czw Gru 01, 2005 14:09 ]
łukasz będzie dobrze,jeździj normalnie.Magnateci to słyszałem że są dobre oleje.Pozdro fibolek Dożuć pointa jak możesz
Nie lej żadnych Oplowskich oilów to kupa jest(nie jest przznaczony do takich silników jak my mamy,poniważ jest on dobry do ECOTEC)
Przy Castrolku powinno być oki,tylko mówię nie dawaj mu w kośc przynajmniej narazie.I dbaj o niego.
[ Dodano: Czw Gru 01, 2005 14:09 ]
łukasz będzie dobrze,jeździj normalnie.Magnateci to słyszałem że są dobre oleje.Pozdro fibolek Dożuć pointa jak możesz
Wielkie dzieki, nie lalem mu oplowskich nigdy, tam wyzej to bylo przejezyczenie mialo byc mam doła zamiast dopla, jesli przez do zrozumieliscie, ze chodzilo mi o oplowskie kupa Jeszcze raz dziekuje Wam za posty troche mi ulzylo. Postaram sie dobrze zadbac o silniczek, miejmy nadzieje, ze bedzie ok. Pozdrawiam
Nagar i syf w silniku to pozostawial moze kiedys selektol 15/40 hehe Ja jezdze tylko na mineralnym (quaker) silnik czysty zero syfu i jest pieknie.fibolek pisze:Zależy w jakim stanie miałeś silnik.I dlaczego lałeś mineralny?
Olej mineralny mawiększą lepkość niż półsyntetyk pozatym jest to minerał więc zostawia nagar w silniku.Natomiast syntetyk jest lepszy bo jest czysty nie pozostawia nagaru i ma inna lepkość.Czyli reasumując minerał zatyka silnik.A syntetyk nie.
Jakbyś nalał syntetyka to lipa by mogła wyjść bo by mógł ci się silnik rozszczelnić(wydmuchanie uszczelek)
Przy półsyntetyku nic nie powinno się dziać pod warunkiem że nie zalałeś na max.Moja rada nie dawaj mu w kość.Przyzwyczaj silnik do nowego oila.Jaki olej wlałeś chodzi o markę?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 494 gości