co mam w takim przypadku naprawic.....silnik 2E

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

co mam w takim przypadku naprawic.....silnik 2E

Post autor: darek i jadzka » śr lis 30, 2005 14:15

witam.... mam problem czy to normalne ze jak odpale silnik po nocy to przez jakies 2sekundy slychac klekot zaworow . Jeszcze co to jak prubuje ruszac czyli pod pewnym obciazeniem dla silnika to slychac jakby lekutko klepaly , wszystko do puki jak sie lekutko nagrzeje , podczas jazdy jakies 2 minuty w zimie w lecie raczej nic nie slychac .....wymienilem listwe wtryskowa ale ona tez klekotala ....co o tym sadzicie czy to normalne czy trzeba cos zrobic ....



Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » śr lis 30, 2005 14:39

Owe stuki pochodzą z hydraulicznych kompensatorów luzu zaworowego.
Stukają one do momentu, dopuki silnik nie napompuje oleju do tych "zaworków". Następnie cichną. Są one wrażliwe na jakość oleju. Gdy będziesz miał przejechane blisko 15 tyś.km. na oleju - będą wyraźnie stukać. Jeśli masz duuuuuży przebieg i lejesz olej w pełni syntetyczny - może być taki skutek. Jeśli masz 10W - zazwyczaj wymiana pomaga :)



wara99

Post autor: wara99 » śr lis 30, 2005 15:48

tak jak kolega pisze albo olej do wymiany albo przebieg daje o sobie znac . ale jezeli po nagzaniu znika to git.



darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

Post autor: darek i jadzka » śr lis 30, 2005 20:31

zawory cichna zaraz po odpaleniu ale jak ruszam to je cichutko slychac ....przebieg to troszku ponad 200tys. a moze to byc troche wina oleju bo lany byl polsyntetyk a ja zmienilem na mineralny i nie zmienilem filtru oleju .....weszlo mi go troszku ponad 3litry to raczej malo jak na silnik dwa litry . Moze ta mieszanina byc nie wskazana dla zaworow i dlatego takie jaja.....

[ Dodano: Sro Lis 30, 2005 19:51 ]
a jeszcze co to w lecie nie bylo tego slychac tylko teraz jak jest zimno ......a moze terez mam wiecej przejechane niz w lecie i to dletego .........



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 30, 2005 21:31

Im zimniej tym będą dłużej klekotać

[ Dodano: Sro Lis 30, 2005 8:43 pm ]
Dałes sobie radę z tymi obrotami?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » czw gru 01, 2005 00:36

To jest związane z tym, że jest chłodniej i olej jest mniej płynny. Jeżeli po rozgrzaniu cichnie to nie ma się czym przejmować. :)



darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

Post autor: darek i jadzka » czw gru 01, 2005 10:48

witam wszystkich i dziekuje za odpowiedzi....a co do obrotow to juz mam spokuj , to nie byl silniczek krokowy tylko nawalila przepustnica. Nie wiem jak to mozliwe ale nie odbijala do konca zawieszajac sie ..... jeszcze co to miwlem objaw szarpniecia przy zmianie biegow ale razem z przepustnica wymienilem listwe wtryskowa i jest spokuj i autko ladnie smiga .....jeszcze musze wymienic kable i kopulke bo wszystko swieci i jak jest auto zimne to nie pali na jeden cylinder tylko tak lapie i przerywa.....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 164 gości