Linka sprzęgła z samoregulatorem - problem.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
- Lokalizacja: Szczecin
Linka sprzęgła z samoregulatorem - problem.
Witam!
Chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzić linkę sprzęgła z samoregulatorem. Na forum znalazłem że łapa przy skrzyni powinna mieć drobny luz. Druga rzecz którą znalazłem to to że po 5 krotnym nacisnieciu pedału sprzęgła powinien pojawić się luz na tej łapie przy skrzyni.
U mnie jest tak że żadnego luzu na łapie nie mam, po 5 krotnym wciskaniu sprzęgła nic się nie zmienia. Gdy ręką trochę ścisnę samoregulator to na lapie mi się robi duży luz, opada ona o jakies 1,5-2cm w dół.
Pytanie to zadaję ponieważ ostatnio 2 razy zdażyło mi się poślizgniecie sprzegła - za każdym razem tuż po zmianie biegu na wyższy. Gdy zmienie bieg i poczekam powiedzmy 5 sekund i dopiero później dam ostro w gaz to sprzęgło się nie ślizga, gdy zrobie to samo zaraz po zmianie biegu - mam uślizg.
Podejrzewam uszkodzenie tego samoregulatora i chciałbym wymienić linke na taką z ręczna regulacją. Chciałbym jednak poznać wasze opinie w tym temacie i jakiś dobry sposób na sprawdzenie tej mojej linki.
Silnik to 1.8 ADZ, golf 3 variant z 1995 roku.
Pozdrawiam.
Chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzić linkę sprzęgła z samoregulatorem. Na forum znalazłem że łapa przy skrzyni powinna mieć drobny luz. Druga rzecz którą znalazłem to to że po 5 krotnym nacisnieciu pedału sprzęgła powinien pojawić się luz na tej łapie przy skrzyni.
U mnie jest tak że żadnego luzu na łapie nie mam, po 5 krotnym wciskaniu sprzęgła nic się nie zmienia. Gdy ręką trochę ścisnę samoregulator to na lapie mi się robi duży luz, opada ona o jakies 1,5-2cm w dół.
Pytanie to zadaję ponieważ ostatnio 2 razy zdażyło mi się poślizgniecie sprzegła - za każdym razem tuż po zmianie biegu na wyższy. Gdy zmienie bieg i poczekam powiedzmy 5 sekund i dopiero później dam ostro w gaz to sprzęgło się nie ślizga, gdy zrobie to samo zaraz po zmianie biegu - mam uślizg.
Podejrzewam uszkodzenie tego samoregulatora i chciałbym wymienić linke na taką z ręczna regulacją. Chciałbym jednak poznać wasze opinie w tym temacie i jakiś dobry sposób na sprawdzenie tej mojej linki.
Silnik to 1.8 ADZ, golf 3 variant z 1995 roku.
Pozdrawiam.
Witam.
Ja ostatnio zmieniałem linke na tą z ręczną regulacją (w starej samoregulator padł).
Po zmianie jest lepiej bo pedał niżej bierze.
Pozdrawiam
Ja ostatnio zmieniałem linke na tą z ręczną regulacją (w starej samoregulator padł).
Po zmianie jest lepiej bo pedał niżej bierze.
Pozdrawiam
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
przy lince z samoregulatorem nie powinno buc luzu ale powinna się dać łatwo ściągnąć z łapy i ścisnąć samoregulator, natomiast na lince bez samoregulacji powinien być odczuwalny mały luz (na tej lince "bez" luz odpowiada za wysokość brania sprzęgła)
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Owszem na lince z samoregulatorem ma być luz, wyczuwalny w ten sposób, że naciskając łapę w dół może ona sie ugiąć trochę pociągając linkę. U mnie to jakieś 2 cm.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
- Lokalizacja: Szczecin
No to mam jeszcze jedno pytanie. Porownalem linke z golfem brata (identyczny golf, identyczny silnik) i wystepuje takie roznice:
- u mnie moge lape sprzegla przy skrzynii biegow wcisnac jakies 2cm w dol, ale tylko raz, pozniej musze kilka razy nacisnac sprzegla i znow moge tylko raz wcisnac ta lape w dol.
- u brata jest tak ze lapa przy skrzyni tez sie wciska w dol jakies 2cm ale mozna to robic dowolna ilosc razy. Samoregulator jakos nie blokuje ponownego nacisniecia tak jak u mnie.
U brata sprzegla lapie normalnie, czyli ta bardzie przy podlodze natomiast u mnie sprzeglo lapie dopiero jak jest prawie calkiem puszczone.
Prosze o rozwiazanie problemu - ktora linka jest sprawna i ktorym autem nalezy sie zajac.
Pozdrawiam.
- u mnie moge lape sprzegla przy skrzynii biegow wcisnac jakies 2cm w dol, ale tylko raz, pozniej musze kilka razy nacisnac sprzegla i znow moge tylko raz wcisnac ta lape w dol.
- u brata jest tak ze lapa przy skrzyni tez sie wciska w dol jakies 2cm ale mozna to robic dowolna ilosc razy. Samoregulator jakos nie blokuje ponownego nacisniecia tak jak u mnie.
U brata sprzegla lapie normalnie, czyli ta bardzie przy podlodze natomiast u mnie sprzeglo lapie dopiero jak jest prawie calkiem puszczone.
Prosze o rozwiazanie problemu - ktora linka jest sprawna i ktorym autem nalezy sie zajac.
Pozdrawiam.
Z tego co piszesz to u brata jest linka OK. a u ciebie samolregulator sie zacina.Jesli bierze ci sprzeglo przy samym koncu to sproboj ciagnac zapezbieczenie z linki wyciagnac ja scisnac samoregulator (tak jak przy zakladaniu nowej linki na twojej starej powinno byc takie "oczko" plastykowe zaluz na niego samoregulor czeby był ścisniety zalu linke sprzegla na lape zatrzasnij zabezbieczenie ,poznije sicagnij to plastykowe oczko i wcisnij pedal sprzegla do konca tak jak napisales z 5 -10 razy zeby linka sie ulozyla.jesli dalej bedzie sie zacinac to kup nowa linke z samoregulatorem.
VW=bezawaryjność>>szyk>>styl;)
ja miałem problem z linka z samoregulatorem w mk 2 bo sie urwała ( nowa 80 zł)
wiec szkoda kasy kupiłem zwykła za 15 zł obciełem koncówke linki włozyłem do oryginalnej i dziala jak natura chciała. a w siostry wariancie to tez byl taki problem ze sprzeglo słabo rozłanczalo i biegi ciezko chodziły ale zrobilem tak : dzwigłem troszke łape sprzegła do góry pociagłem linke aby sie zablokowała i naszpanowała i działa idealnie a jest tak że łapy nie da sie nacisnac w dół ani 5 mm
wiec szkoda kasy kupiłem zwykła za 15 zł obciełem koncówke linki włozyłem do oryginalnej i dziala jak natura chciała. a w siostry wariancie to tez byl taki problem ze sprzeglo słabo rozłanczalo i biegi ciezko chodziły ale zrobilem tak : dzwigłem troszke łape sprzegła do góry pociagłem linke aby sie zablokowała i naszpanowała i działa idealnie a jest tak że łapy nie da sie nacisnac w dół ani 5 mm
VW NA ZAWSZE
-
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
- Lokalizacja: Szczecin
proponuje zwykła linkę z ręczną regulacją, ja po problemach z samoregulatorem nie chciałem się już wiecej denerwować, linkę z ręczną regulacją ustawisz tak jak ci pasuje żeby sprzęgło brało (góra-środek-duł)
z tego co opisujesz to linka która daje się tylko raz naciągnąć z lapą w duł jest sprawna, dlaczego? a dlatego że w przypadku kiedy ubywa nam tarczy sprzęgła (normalne użytkowanie) łapa własnie przesuwa sie w tym kierunku i daje nam to pewność że zawsze będziemy mieli taki sam skok (sprzęgło bedzie brało zawsze w tym samym miejscu - przynajmniej powinno)
z tego co opisujesz to linka która daje się tylko raz naciągnąć z lapą w duł jest sprawna, dlaczego? a dlatego że w przypadku kiedy ubywa nam tarczy sprzęgła (normalne użytkowanie) łapa własnie przesuwa sie w tym kierunku i daje nam to pewność że zawsze będziemy mieli taki sam skok (sprzęgło bedzie brało zawsze w tym samym miejscu - przynajmniej powinno)
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
a jaka tam linka była zwykła czy z samoregulatorem?roger18sx pisze:a w siostry wariancie to tez byl taki problem ze sprzeglo słabo rozłanczalo i biegi ciezko chodziły ale zrobilem tak : dzwigłem troszke łape sprzegła do góry pociagłem linke aby sie zablokowała i naszpanowała i działa idealnie a jest tak że łapy nie da sie nacisnac w dół ani 5 mm
-
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
- Lokalizacja: Szczecin
W sklepie u Bogdana na Żupańskiego kupisz ją bez problemu. Koszt ok 30zł.pablodesign pisze:Mam jeszcze pytanie - czy ktoś wie jaka linka z regulacja ręczną podpasuje do mojego silnika - 1.8 ADZ, golf 3 variant 96 rok? Może ktoś to już przerabiał i wie od czego pasuje bez wielkich przeróbek.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 215 gości