Stuki przy skręcaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Stuki przy skręcaniu

Post autor: adi87 » pn gru 15, 2008 10:41

Ostatnio w moim mk3 zaczęły się pojawiać dziwne stuki jakby przegub ale czas między stuknięciami jest dłuższy niż między typowymi stukami przegubu. Jakby tego było mało to występuje to nie zawsze i czasem mniej czasem mocniej. NIGDY nie stuka przy max. skręcie tylko przy lekkim (ostrzejszy zakręt, rondo) czasami potrafi stuknąć przy jeździe na wprost nawet... może przegub wewnętrzny? no nie wiem juz co o tym myśleć...



Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » pn gru 15, 2008 11:06

sprawdź czy czasem nie poluzowała ci się nakrętka od mocowania piasty- ta duża od łożyska :chytry:



Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » pn gru 15, 2008 11:40

adi87, tez mam podobne objawy...u mnie na jakis czas pomaga wlasnie dokrecenie sruby piasty (za kazdym razem dokrecone kluczem dynamometrycznym) tylko po jakims czasie 2-3 miech temat powraca....pytanie dlaczego ?sprobuje zmienic nakretke na nowe i pytanko czy tak po prostu moge stara wykrecic i wkrecic nowa czy to wymaga jakis dodatkowych zabiegow ?
dzieki za info


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn gru 15, 2008 11:41

Może to być końcówka drażka, może to być wybity sworzeń dolny, może to być łożysko w poduszce mc-persona. Najlepiej podjechać na stacje diagnostyczną, zapłacić ze 20 zeta i niech sprawdzą na szarpakach.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn gru 15, 2008 11:52

abpel pisze:moge stara wykrecic i wkrecic nowa czy to wymaga jakis dodatkowych zabiegow ?
Po dokręceniu nowej zabezpiecz ja (nakrętkę).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » pn gru 15, 2008 11:58

nie no słuchajcie jak macie nakrętce w ręce to wystarczy wziąć ją na imadło i lekko zrobić końcówkę nakrętki na jajo ale lekko nie przesadzać potem ją nakręcić i dokręcić. Chyba że jak pisze prezesso, może być to ale ja miałem takie same objawy jak adi87, i to była nakrętka aż się włos jeży pomyśleć że tak przy 100km/h zgubić koło



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » pn gru 15, 2008 13:45

dzięki sprawdzę te nakrętki a jutro wjadę na kanał i pomacam brechą zawiechę jeśli nakrętki będą ok



Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » pn gru 15, 2008 14:45

a czy przy wymianie nakretki auto ma stac normalnie na kolach...klucz w lape i mozna odkrecic stara i zalozyc nowa czy podniesc aoto lewarem czy jak ?
dzieki za info


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » pn gru 15, 2008 16:18

abpel, z przodu łożyska są już sespolone czyli nie tak jak w maluchu że miałeś łożysko stożkowe i jak odkręciłeś nakrętkę to wychodził bęben z łożyskiem. tutaj jest inaczej, ALE nie możesz sobie pozwolić ma odkręcenie nakrętki bez zabezpieczenia samochodu (bez lewarka) możesz poluzowac jak bedzie stał na kołach dobrze by było jak ktos przyciśnie nogą pedał hamulca i wtedy poluzować. potem auto na lewar i odkręcasz. A co do stukówadi87, możesz mieć wybite końcówki drążków co można sprawdzić w prosty sposób włażąc pod samochód a druga osoba bedzie bardzo krótkimi r u ch a m i kręcić kierownicą lewo prawo i obserwować końcówki czy mają luz czy też nie. A jeżeli chodzi o luz na łożyskach z powodu poluzowanych nakrętek to złap za górną część koła i próbój nim pochuśtać ciągnąc do siebie i odpychając dość mocno. Jeżeli złapiesz koło po lewej stronie i po prawej jednocześnie i zaczniesz nim huśtać naprzemiennie lewo prawo możesz sprawdzić luz na łożysku czy jest. Prawa fizyki :grin:
Ostatnio zmieniony pn gru 15, 2008 16:20 przez sewooo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » wt gru 16, 2008 08:30

sew1, dzieki za info


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 387 gości