Stuki przy skręcaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 584
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
- Lokalizacja: GPU
- Auto: Octavia 1 '99
- Silnik: AEE
- Kontakt:
Stuki przy skręcaniu
Ostatnio w moim mk3 zaczęły się pojawiać dziwne stuki jakby przegub ale czas między stuknięciami jest dłuższy niż między typowymi stukami przegubu. Jakby tego było mało to występuje to nie zawsze i czasem mniej czasem mocniej. NIGDY nie stuka przy max. skręcie tylko przy lekkim (ostrzejszy zakręt, rondo) czasami potrafi stuknąć przy jeździe na wprost nawet... może przegub wewnętrzny? no nie wiem juz co o tym myśleć...
adi87, tez mam podobne objawy...u mnie na jakis czas pomaga wlasnie dokrecenie sruby piasty (za kazdym razem dokrecone kluczem dynamometrycznym) tylko po jakims czasie 2-3 miech temat powraca....pytanie dlaczego ?sprobuje zmienic nakretke na nowe i pytanko czy tak po prostu moge stara wykrecic i wkrecic nowa czy to wymaga jakis dodatkowych zabiegow ?
dzieki za info
dzieki za info
[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
nie no słuchajcie jak macie nakrętce w ręce to wystarczy wziąć ją na imadło i lekko zrobić końcówkę nakrętki na jajo ale lekko nie przesadzać potem ją nakręcić i dokręcić. Chyba że jak pisze prezesso, może być to ale ja miałem takie same objawy jak adi87, i to była nakrętka aż się włos jeży pomyśleć że tak przy 100km/h zgubić koło
abpel, z przodu łożyska są już sespolone czyli nie tak jak w maluchu że miałeś łożysko stożkowe i jak odkręciłeś nakrętkę to wychodził bęben z łożyskiem. tutaj jest inaczej, ALE nie możesz sobie pozwolić ma odkręcenie nakrętki bez zabezpieczenia samochodu (bez lewarka) możesz poluzowac jak bedzie stał na kołach dobrze by było jak ktos przyciśnie nogą pedał hamulca i wtedy poluzować. potem auto na lewar i odkręcasz. A co do stukówadi87, możesz mieć wybite końcówki drążków co można sprawdzić w prosty sposób włażąc pod samochód a druga osoba bedzie bardzo krótkimi r u ch a m i kręcić kierownicą lewo prawo i obserwować końcówki czy mają luz czy też nie. A jeżeli chodzi o luz na łożyskach z powodu poluzowanych nakrętek to złap za górną część koła i próbój nim pochuśtać ciągnąc do siebie i odpychając dość mocno. Jeżeli złapiesz koło po lewej stronie i po prawej jednocześnie i zaczniesz nim huśtać naprzemiennie lewo prawo możesz sprawdzić luz na łożysku czy jest. Prawa fizyki
Ostatnio zmieniony pn gru 15, 2008 16:20 przez sewooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 336 gości