Duże spalanie: czujnik temperatury czy sonda lambda 1.6 AEK

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
AndrzejYankes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
Kontakt:

Duże spalanie: czujnik temperatury czy sonda lambda 1.6 AEK

Post autor: AndrzejYankes » pt lut 15, 2008 14:39

Witam
Mam problemy ze sporym spalaniem w moim autku. Sonda cały czas wskazuje bogatą mieszankę. Już byłem skłonny ją wymieniać, ale jeden ze znajomych podpowiedział mi, żeby przed wymianą sondy sprawdzić działanie czujnika temperatury silnika.Jego złe działanie może powodować, że ECU ma informację, że silnik jest zimny i z tego powodu jest bogata mieszanka. VAG nie wykazał błędu tego czujnika ale znajomek mówi, że z czujnika może wychodzić jakiś sygnał jak przy zimnym silniku i stąd brak błęduna VAG-u.
Czy możecie powiedzieć, który to czujnik temp? I gdzie go szukać? Silnik 1.6 AEK
Wiem, że czujnik temp. płynu chłodniczego działa OK. Na wskaźniku dość szybko wskazówka dochodzi do 90°C i tak się trzyma.
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 20:41 przez AndrzejYankes, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt lut 15, 2008 15:06

pp Obrazek



Awatar użytkownika
AndrzejYankes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
Kontakt:

Post autor: AndrzejYankes » pt lut 15, 2008 15:14

dzięki bardzo, ale czujnik temp. płynu chłodniczego chyba jest u mnie OK. Czy jeszcze jest inny czujnik odpowiedzialny za temp. silnika i podający sygnał do ECU?

[ Dodano: 15 Lut 2008 14:45 ]
Czy z tego samego czujnika temp. cieczy chłodzącej idą sygnały do ECU i na wskaźnik temperatury czy są to dwa różne czujniki?



krzysiex1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 06, 2008 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: krzysiex1234 » pn lut 25, 2008 02:39

dolaczam sie do pytania



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » pn lut 25, 2008 08:17

Jeżeli czyjnik jest 4 pinowy to tak a jeżeli jest 2 pinowy to powinien być 2 czujnik



Awatar użytkownika
AndrzejYankes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
Kontakt:

Post autor: AndrzejYankes » pn lut 25, 2008 13:06

czujnik jest 4 pinowy. Czyli może być tak, że zegary pokazują 90°C a ECU dostaje informację że silnik jest nadal zimny? Czy się mylę? Jak go sprawdzić?
Ostatnio zmieniony pn lut 25, 2008 13:07 przez AndrzejYankes, łącznie zmieniany 1 raz.



gonzosc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 20, 2008 18:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gonzosc » sob gru 13, 2008 19:08

Panowie! Jak sprawdzić ten czujnik (4-pinowy)?



jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » sob gru 13, 2008 19:20

Obrazek :wink:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 253 gości