Lista problemów auta, może ktoś rozjaśni?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hotripper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt gru 12, 2008 20:39
Lokalizacja: dolnyśląsk

Lista problemów auta, może ktoś rozjaśni?

Post autor: hotripper » pt gru 12, 2008 20:47

Witam.

Jestem tutaj nowym userem, a niedawno dorwałem się do VW GOLF IV. Po kilku tygodniach jazdy znalazłem kilka rzeczy, które mnie nurtują, a mianowicie:

Coś się dzieje z temperatura, czasem czujnik pokazuje, że silnik jest zimny, a po ponownym uruchomieniu pokazuje poprawne 90 stopni C

Jakieś stukanie w lewym przednim kole, co to może być?

Zamek od drzwi kierowcy chodzi z lekkim oporem

Ostatnio lekko krztusił się przy dociśnięciu na II biegu do podłogi

Mam wrażenie, że drzwi kierowcy nie są domknięte, lub krzywe.

Od niedawna, przy zimnej atmosferze silnik nie może poprawnie odpalić.

Czy ktoś mógłby mi pomóc, co to za dźwięk, jak przekręce kluczyk w pozycję zapłonu? Auto posiada climatronic.

Poradzicie coś? Czekam na odpowiedzi, i z góry sory, ale nie jestem długo kierowcą tego autka i nie jestem wtajemniczony.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt gru 12, 2008 20:52

hotripper pisze:Coś się dzieje z temperatura, czasem czujnik pokazuje, że silnik jest zimny, a po ponownym uruchomieniu pokazuje poprawne 90 stopni C
Czujnik temperatury do sprawdzenia, prawdopodobnie do wymiany.
hotripper pisze:Jakieś stukanie w lewym przednim kole, co to może być?
sporo rzeczy może tam stukać, napisz w jakich sytuacjach stuka...na dziurach, na zakrętach??
hotripper pisze:Ostatnio lekko krztusił się przy dociśnięciu na II biegu do podłogi
Filtr paliwa wymieniałeś kiedyś ??
hotripper pisze:Czy ktoś mógłby mi pomóc, co to za dźwięk, jak przekręce kluczyk w pozycję zapłonu? Auto posiada climatronic.
Skąd ten dźwięk dochodzi?? Prawdopodobnie chodzi o pompę paliwa...za panelem climatronica przestawiają się jeszcze jakieś klapki
hotripper pisze:Czekam na odpowiedzi, i z góry sory, ale nie jestem długo kierowcą tego autka i nie jestem wtajemniczony.
spoko, na przyszłość opisuj problemy bardziej szczegółowo...
Pozdro



Awatar użytkownika
mariosol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:18
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: mariosol » pt gru 12, 2008 20:56

uzupełnij profil o symbol silnika lub przynajmniej pojemnosc i rodzaj zasilania :-)
hotripper pisze:Coś się dzieje z temperatura, czasem czujnik pokazuje, że silnik jest zimny, a po ponownym uruchomieniu pokazuje poprawne 90 stopni C
wymien czujnik temp(koszt nie duzy)
hotripper pisze:Jakieś stukanie w lewym przednim kole, co to może być?
stukanie na dołach,na skreconych kolach czy regularne podczas jazdy na wprost? pewnie ktoras z tulei(pionowa lub pozioma),(smiało mozna stosowac zamienniki :-)) acha i radzilbym Ci wymieniac parami(koszt czesci okolo 100zł)


[url=http://imageshack.us][img]http://img3.imageshack.us/img3/6210/boradr3.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987

hotripper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt gru 12, 2008 20:39
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: hotripper » pt gru 12, 2008 21:09

Stukanie dobiega na nierónościach, ale nie dużych. Auto ma 1.6 benzyne pod maską. Filtr paliwa wymieniany przy robieniu rozrządu- jakieś 10msc temu.

Ten hałas na zapłonie, to dźwięk podobny do kręcenia się cd w napędzie.


Co może być nie tak, jak mam zamknięte drzwi, a nie chce mi zgasnąć lampka wewnątrz?


Dokładniejszych danych jeszcze nie znam, podpowiecie jak znaleźć jakieś numerki przydatne?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt gru 12, 2008 21:18

hotripper pisze:Auto ma 1.6 benzyne pod maską
to jeszcze do profilu wpisz i będzie git
hotripper pisze:Ten hałas na zapłonie, to dźwięk podobny do kręcenia się cd w napędzie.
to będzie tak jak pisałem wyżej, w zalezności czy słyszysz to z przodu czy z tyłu auta...tył pompa paliwa, przód climatronic
hotripper pisze:Co może być nie tak, jak mam zamknięte drzwi, a nie chce mi zgasnąć lampka wewnątrz?
mikrowłącznik w drzwiach, poszukaj było milion tematów, jeden chyba nawet wczoraj. Na pewno też jest w FAQ.



Awatar użytkownika
_Peeter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 21:03
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: _Peeter » pt gru 12, 2008 23:06

hotripper pisze:Zamek od drzwi kierowcy chodzi z lekkim oporem
Mam u siebie to samo po naprawie zamka, a na moje nieszczęście to nie był zamek a centralka zamka. Jeżdżę z tym i jak na razie nic się z tym nie dzieje
hotripper pisze:Ostatnio lekko krztusił się przy dociśnięciu na II biegu do podłogi
Czy to krztuszenie jest w formie lekkiego szarpania? Jaki masz silnik? Czy 1.6SR AKL 8-zaworowy? Może jest to przyczyną zabrudzonego przepływomierza. Ja u siebie miałem zamulony silnik, lekko szarpał w trasie a czyszczenie przepływki pomogło. Przesyłam Ci linka jak przeczyścić przepływomierz
jak wyczyścić przepływomierz



hotripper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt gru 12, 2008 20:39
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: hotripper » sob gru 13, 2008 12:25

Czujnik temperatury w trakcie wymiany :smoke:

Spotkał się ktoś z tymi niedomkniętymi drzwiami? Szczególnie widać to jak patrzy się wzdłuż górnej lini drzwi przy dachu. Czy może być tak, że one opadły? Widziałem post na forum, który poruszał taki wątek.



Awatar użytkownika
mariosol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:18
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: mariosol » sob gru 13, 2008 12:43

hotripper pisze:Czy może być tak, że one opadły?
moga

sprobuj poruszac drzwiami i zaobserwowac czy na zawiasach sie ruszaja(mozesz sprawdzic tez czy sa dokrecone sruby zawiasów).
Jak kiedys pojechałem do aso vw regulowac drzwi(szukalem przyczyny stukow drzwi) to regulacja kosztowala okolo 60zł ale u mnie nie bylo potrzeby tego robic bo drzwi wszystkie byly ok. Czyli sprawdzenie i ustawienie w warsztacie tez nie duzo kosztuje :-)
Ostatnio zmieniony sob gru 13, 2008 12:52 przez mariosol, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » sob gru 13, 2008 12:46

Hotripper- mała poprawka nie ma silnika SR oznaczenie wiozłeś na pewno z pokrywy silnika a zatem to będzie AKL lecz się upewnij sprawdzając w dokumętach lub na bloku silnika
Ostatnio zmieniony sob gru 13, 2008 12:47 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.



hotripper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt gru 12, 2008 20:39
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: hotripper » sob gru 13, 2008 14:19

pszczyna pisze:Hotripper- mała poprawka nie ma silnika SR oznaczenie wiozłeś na pewno z pokrywy silnika a zatem to będzie AKL lecz się upewnij sprawdzając w dokumętach lub na bloku silnika

Oj sorki, nie jestem obeznany w tej furce. Wiem, że jest mam 1.6 8v a to sr to z pokrywy wziąłem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 221 gości