Wsteczny zgrzyta w MK3 1.9 TDI - AFN ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wsteczny zgrzyta w MK3 1.9 TDI - AFN ???

Post autor: cowboy » czw lis 10, 2005 19:45

Witam wszystkich !!
To mój pierwszy post jako że jestem szczesliwym posiadaczem Golfa III z silnikiem AFN 1.9 TDI w wersji match II :)
Wszystko jest OK tylko mam problem ze wstecznym... zgrzyta synchronizator przy rozgrzanym silniku - na zimnym wsteczny wchodzi gładko...
NIe wiem czy to wina sprzęgła ale tu jest chyba autoregulacja..
U mnie łapie sprzęgło bardzo nisko i słyszałem że to dobrze..
Czy mozna sprzęgło jakoś regulowac i co może byc przyczyną zgrzytów?
Dodam że sprzęgło trzeba dość dobrze wciskac w podłogę zeby biegi płynnie wchodziły..
Pytanie: co sie kończy: sprzęgło czy synchronizator wstecznego (o ile jest na wsteczny synchronizator? :) )

Z góry dzięki za pomoc !

cowboy

ps. jeśli ktos dysponuje szczegółowymi danymi technicznymi do MK3 z dieslem 110km to baardzo będę wdzięczny:

cowboy@o2.pl



Awatar użytkownika
foxiu2k5
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 22, 2005 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: foxiu2k5 » czw lis 10, 2005 20:07

"ten typ tak ma" ... sprawdzony patent to przed wrzuceniem na R wrzucic II
Dobra rada, zanim zaloży się nowy post lepiej przeszukac forum czy podobny temat nie został wczesniej poruszony... czesc uzytkownikow jest w tej kwestii przeczulona ... a temat "zgrzytniecia R" był juz poruszony :)
http://www.passatgl5.republika.pl/golf3/golf3.htm - tutaj masz dane odnosnie VW, dane techniczne, wersje itd ... ciekawa strona
pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lis 10, 2005 20:46

no własnie przeszukiwałem forum ale na rózne zapytania dostawałem posty na zupełnie inne tematy...

Też zauwazyłem że pomaga wrzucenie na II bieg ale nie do końca - im bardziej rozgrzany silnik tym gorzej...to chyba cos nie tak...
Mozna brutalnie wrzucic bo prz delikatnych próbach jest gorzej :( ale to chyba długo nie wytrzyma..

A na podanej stronie byłem... znam :) ale danych do MK3 z AFN nie ma ...

Serwisówki tez raczej nie mozna znaleźć do tego silnika..to samo z danymi - sa ale do wersji mk4...

pozdrawiam



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » czw lis 10, 2005 20:55

Foxiu co za głupoty piszesz ten typ tak ma, maja chyba tak zajechane troszkę samochody co? Ja mam dwa golfy i nic w czasie wrzucania wstecznego mi nie zgrzyta i nie muszę II biegu przed tym wkładać. Jeśli jest coś nie tak to albo synchronizator albo siada sprzęgło. A może ktoś zbyt agresywnie jeżdził albo wkładał wsteczny bez do końca wciśniętego sprzęgła.



Awatar użytkownika
foxiu2k5
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 22, 2005 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: foxiu2k5 » pt lis 11, 2005 02:02

Mariusz D., powiadasz ze glupoty gadam ? Ja tego problemu nie mam bo mam automat. Jasne masz racje moze synchronizator siadl ... takie sa objawy... ale przeszukaj sobie forum i znajdziesz wiele postow gdzie wlasnie takie jest rozwiazanie "problemu zgrzytniecia przy wrzucaniu R" ...
Zauwaz ze dalem rozwiazanie nie diagnoze...



Awatar użytkownika
pico
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: czw sie 04, 2005 00:34
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: pico » pt lis 11, 2005 12:58

MOIM ZDANIEM WYSTARCZY ODKRĘCIĆ Z DWA OBROTY NA REGULATORZE LINKI SPRZĘGŁOWEJ U MNIE TO PONOGŁO CO NIE ZNACZY ŻE U CIEBIE TEŻ POMOŻE



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pt lis 11, 2005 13:42

Mi tez czasem zgrzyta ale juz sie nauczylem ze najpierw sobie dwojke wrzucam i jes luzik :green_fuck: Takze ta metoda jest dobra.A zgrzyta wtedy jak auto toczy sie delikatnie do przodu a my mu wsteczny i wtedy ZGRZYT :grin:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz lis 27, 2005 21:30

niestety auto nie toczy sie do przodu...wrzycenie 2 pomaga na zimnym silniku po rozgrzaniu wciskam pedał do samej podłogi i wrzucam po kolei wszystkie biegi w tym 2 z 5 razy a mimo to zgrzyta...
Pytanie czy reguluje się sprzęgło w mk3 silnik AFN ? bo mnie mechanik powiedział że jest autoregulacja ??? Moim zdaniem sprzęgło ciut za wcześnie "bierze" i trzeba je maksymalnie wciskac w podłogę żeby nie było zgrzytów przy wrzucaniu innych biegów..



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn lis 28, 2005 12:03

Ja u siebie sprzegla do samej podlogi wciskac nie musze..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
solowa123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:22
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: solowa123 » pn lis 28, 2005 12:47

jak by co chlopcy to wsteczny jest niesynchronizowany.


______________________________________

rademenes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 15:24
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: rademenes » pn lis 28, 2005 17:51

pico pisze:MOIM ZDANIEM WYSTARCZY ODKRĘCIĆ Z DWA OBROTY NA REGULATORZE LINKI SPRZĘGŁOWEJ U MNIE TO PONOGŁO CO NIE ZNACZY ŻE U CIEBIE TEŻ POMOŻE
Hehe chyba ze 2 obroty na opowietrzniku wysprzeglika... (zartuje) Mam TDI okulary tez ale linki sprzegla nie widze
Pozdrawaiam



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » pn lis 28, 2005 19:38

nie wiem czy we wsyztskich ale chyba tak, sprzeglo jets hydrauliczne



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lis 30, 2005 09:51

no właśnie wczoraj chciałem się upewnic i nie ma linki sprzęgła :) tak jak pisałem sprzęgło ma autoregulacje...
czyli nic się nie da zrobić ?
mechanik mi zeznał że jest OK, bo gdyby sprzęgło się kończyło to pedał by się "podnosił"..
w takim razie co robić?
przypominam, że na zimnym silniku jest OK, czasem pomaga wrzucenie 2 a czasem nie...



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr lis 30, 2005 12:47

Bula88 pisze:nie wiem czy we wsyztskich ale chyba tak, sprzeglo jets hydrauliczne
sprzegło jest mechaniczne
a sterowanie jest hydrauliczne



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 350 gości