to na pewno nie może być termostat
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
to na pewno nie może być termostat
Witam.
Problem powszechny - brak ciepłego powietrza z nawiewu.
Ale tym razem żeby było trudniej muszę nadmienić, że:
auto kupiłem równy rok temu i problem zauważyłem zaraz po zakupie. Niemniej jednak wtedy oprócz braku ciepłego powietrza również i silnik nagrzewał sie wolno.
Wymiana termostatu pomogła. Póżniej jeżdziłem i gorąca było pod dostatkiem.
Nowa zima i nowe kłopoty.
Tym razem nic nie wskazuje na termostat bo auto nabiera szybko temperatury (80stopni), podczas wolnej jazdy w korkach przy około 83 stopniach włącza sie pierwszy bieg w wentylatorze chłodnicy. I jak przystawię rękę to na dworze powietrze wydmuchiwane przez chłodnice jest dużo cieplejsze niż to z nagrzewnicy.
Regulacja temp nawiewu wydaje sie funkcjonowac bo moge ustawic całkiem zimne powietrze.
Dodam iż pewnego dnia w lecie zagotowała mi sie woda w chłodnicy (awaria wentylatora) ale żadnych uszkodzeń nie zauważyłem.
Co można sprawdzić?
Silnik ABD
pozdrawiam
Problem powszechny - brak ciepłego powietrza z nawiewu.
Ale tym razem żeby było trudniej muszę nadmienić, że:
auto kupiłem równy rok temu i problem zauważyłem zaraz po zakupie. Niemniej jednak wtedy oprócz braku ciepłego powietrza również i silnik nagrzewał sie wolno.
Wymiana termostatu pomogła. Póżniej jeżdziłem i gorąca było pod dostatkiem.
Nowa zima i nowe kłopoty.
Tym razem nic nie wskazuje na termostat bo auto nabiera szybko temperatury (80stopni), podczas wolnej jazdy w korkach przy około 83 stopniach włącza sie pierwszy bieg w wentylatorze chłodnicy. I jak przystawię rękę to na dworze powietrze wydmuchiwane przez chłodnice jest dużo cieplejsze niż to z nagrzewnicy.
Regulacja temp nawiewu wydaje sie funkcjonowac bo moge ustawic całkiem zimne powietrze.
Dodam iż pewnego dnia w lecie zagotowała mi sie woda w chłodnicy (awaria wentylatora) ale żadnych uszkodzeń nie zauważyłem.
Co można sprawdzić?
Silnik ABD
pozdrawiam
A ja bym kupił płukankę do układu chłodzenia i spróbował przeczyścić. Oby tylko coś się nie rozszczelniło. Sprawdź też czy otwiera się do końca zawór sterujący przepływem wody do nagrzewnicy.
Ostatnio zmieniony wt lis 29, 2005 16:31 przez nawrotvw, łącznie zmieniany 1 raz.
heheheh usmazony jest juz silnik
uszczelka pod glowica pewnei walniete
skoro ci nie dochodzi plyn do nagrzewnicy gotuje sie i szybko sie wlacza wentylator to tylko przyjarana uszczelka
sprawdz w zbiorniczku wyrownawczym jak sie zachowuje plyn przy zagrzanym silniku i dodaj gazu/trzymaj na obrotach czy bedzie wywalac plyn czy bedzie gotowac sie
powachaj zapach pary jezeli bedzie czuc spaliny to uszczelka na 100% poszla
uszczelka pod glowica pewnei walniete
skoro ci nie dochodzi plyn do nagrzewnicy gotuje sie i szybko sie wlacza wentylator to tylko przyjarana uszczelka
sprawdz w zbiorniczku wyrownawczym jak sie zachowuje plyn przy zagrzanym silniku i dodaj gazu/trzymaj na obrotach czy bedzie wywalac plyn czy bedzie gotowac sie
powachaj zapach pary jezeli bedzie czuc spaliny to uszczelka na 100% poszla
adamo122, wg ksiązki ta temp otwiera pierwszy bieg w chłodnicy.
Krzylu, co rozumiesz przez usmażony silnik, obecnie nie ma zadnych problemów zniczym innym poza nagrzewnicą, płyn nie ubywa, po twarciu wyrównawczego słychać syk. Mysle ze sprawdzenia wymaga zawór od nagrzewnicy ale jak sie do tego zabrać.
Pozdrawiam
Krzylu, co rozumiesz przez usmażony silnik, obecnie nie ma zadnych problemów zniczym innym poza nagrzewnicą, płyn nie ubywa, po twarciu wyrównawczego słychać syk. Mysle ze sprawdzenia wymaga zawór od nagrzewnicy ale jak sie do tego zabrać.
Pozdrawiam
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
rychu25 pisze:a co moze byc jak na postoju silnik silnik osiaga odpowiednie temperatury a na trasie wskaznik pokazuje owiele nizsze temperatury. czy to moze byc spowodowane neiszczelnym termostatem?
jak \roznice sa znaczace to moze byc termstat, tez tak mialem w korku prawie polowa temp a podczas jazdy lekko ponad minimum i to bez znaczenia czy zima czy lato , a jezeli wahania sa male to nie masz sie czym przejmowac
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 226 gości