to na pewno nie może być termostat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ditomek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: pt paź 08, 2004 09:41
Lokalizacja: dolny śląsk

to na pewno nie może być termostat

Post autor: ditomek » wt lis 29, 2005 15:43

Witam.
Problem powszechny - brak ciepłego powietrza z nawiewu.
Ale tym razem żeby było trudniej muszę nadmienić, że:
auto kupiłem równy rok temu i problem zauważyłem zaraz po zakupie. Niemniej jednak wtedy oprócz braku ciepłego powietrza również i silnik nagrzewał sie wolno.
Wymiana termostatu pomogła. Póżniej jeżdziłem i gorąca było pod dostatkiem.
Nowa zima i nowe kłopoty.
Tym razem nic nie wskazuje na termostat bo auto nabiera szybko temperatury (80stopni), podczas wolnej jazdy w korkach przy około 83 stopniach włącza sie pierwszy bieg w wentylatorze chłodnicy. I jak przystawię rękę to na dworze powietrze wydmuchiwane przez chłodnice jest dużo cieplejsze niż to z nagrzewnicy.
Regulacja temp nawiewu wydaje sie funkcjonowac bo moge ustawic całkiem zimne powietrze.
Dodam iż pewnego dnia w lecie zagotowała mi sie woda w chłodnicy (awaria wentylatora) ale żadnych uszkodzeń nie zauważyłem.
Co można sprawdzić?
Silnik ABD
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt lis 29, 2005 15:51

pompa wodna



Awatar użytkownika
nawrotvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: śr sty 19, 2005 23:39
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: nawrotvw » wt lis 29, 2005 16:30

A ja bym kupił płukankę do układu chłodzenia i spróbował przeczyścić. Oby tylko coś się nie rozszczelniło. Sprawdź też czy otwiera się do końca zawór sterujący przepływem wody do nagrzewnicy.
Ostatnio zmieniony wt lis 29, 2005 16:31 przez nawrotvw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » wt lis 29, 2005 16:30

w ABD przy 83 stopniach powinien sie dopiero termostat otwierać :-) a nie włączać wentylator



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr lis 30, 2005 00:16

heheheh usmazony jest juz silnik
uszczelka pod glowica pewnei walniete
skoro ci nie dochodzi plyn do nagrzewnicy gotuje sie i szybko sie wlacza wentylator to tylko przyjarana uszczelka
sprawdz w zbiorniczku wyrownawczym jak sie zachowuje plyn przy zagrzanym silniku i dodaj gazu/trzymaj na obrotach czy bedzie wywalac plyn czy bedzie gotowac sie
powachaj zapach pary jezeli bedzie czuc spaliny to uszczelka na 100% poszla



rychu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr lis 30, 2005 04:16
Lokalizacja: ostrow
Kontakt:

Post autor: rychu25 » śr lis 30, 2005 04:48

a co moze byc jak na postoju silnik silnik osiaga odpowiednie temperatury a na trasie wskaznik pokazuje owiele nizsze temperatury. czy to moze byc spowodowane neiszczelnym termostatem?



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr lis 30, 2005 04:52

hehehehe czym ty sie martwisz kolego
poprostu teraz jest duzoi chlodniej powietrze jest zimne i silnik podwplywem predkosci chlodzi sie bardziej dlatego masz nizsza temperature a w postoju to sam napewno si edomyslasz dlaczego



rychu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr lis 30, 2005 04:16
Lokalizacja: ostrow
Kontakt:

Post autor: rychu25 » śr lis 30, 2005 05:16

ale latem bylo to samo!!!! i mysle ze przez takie cos moze tez wiecej palic!1



ditomek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: pt paź 08, 2004 09:41
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: ditomek » śr lis 30, 2005 10:40

adamo122, wg ksiązki ta temp otwiera pierwszy bieg w chłodnicy.
Krzylu, co rozumiesz przez usmażony silnik, obecnie nie ma zadnych problemów zniczym innym poza nagrzewnicą, płyn nie ubywa, po twarciu wyrównawczego słychać syk. Mysle ze sprawdzenia wymaga zawór od nagrzewnicy ale jak sie do tego zabrać.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lis 30, 2005 12:19

rychu25 pisze:a co moze byc jak na postoju silnik silnik osiaga odpowiednie temperatury a na trasie wskaznik pokazuje owiele nizsze temperatury. czy to moze byc spowodowane neiszczelnym termostatem?



jak \roznice sa znaczace to moze byc termstat, tez tak mialem w korku prawie polowa temp a podczas jazdy lekko ponad minimum i to bez znaczenia czy zima czy lato , a jezeli wahania sa male to nie masz sie czym przejmowac


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 252 gości