zawory

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

zawory

Post autor: dziejo » wt lis 29, 2005 19:23

siemka ! o co chodzi z tymi gumkami na zaworach? kiedy powinno się je wymienić


Ten zalacznik potrzebny byl? - k3f



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt lis 29, 2005 19:47

Gumki na zaworach to uszczelniacze trzonków zaworów. Są nabijane od strony wałka rozrządu na koniec prowadnic zaworów. To takie silikonowe "smoczki" (podobne do maleńkiego simeringu, 1,5 cm średnicy) na metalowym kołnierzu w których pracuje zawór. Zbierają olej i nie pozwalają mu przelatywać do prowadnic i kanałów ssących i wydechowych w głowicy (przez luz pomiędzy zaworem i prowadnicą).
Od ciepła i tarcia zużywają się (wycierają powierzcnię uszczlniającą i tracą elastyczność). I silnik zaczyna sobie brać olej, powoluteńku coraz więcej (najpierw 0.1/1000, do 0,5/1000). Po ok. 150-200 tysia km, zwłascza po po kilkunastu latach eksploatacji przychodzi czas na ich wymianę, zależnie od zużycia oleju.
Z reguły trzeba zdjąć głowicę, czasem trafiają się magicy, którzy robią to bez zdejmowania. Powinno się je wymienić przy każdej okazji, kiedy głowica jest zdjęta (np. przy wymianie spaonej uszczelki pod głowicą. Koszt śmieszny, od 2 do 4 zł/szt, do silnika MH wchodzi 8 sztuk. Ale robota to już koszty.
I po wymianie, jeżeli silnik bierze nieco oleju, powinno być lepiej, u mnie zużycie oleju spadło do 0.
A niektórzy nie wymieniają w ogóle, uzupełniają olej i jeżdżą, ale nie polecam, może to prowadzić do spadku osiągów lub uszkodzenia zaworów ssących (gruba warstwa żużla ze ściekającego po trzonkach oleju tłumi dolot i powoduje przegrzanie zaworów i nawet ich pękanie - sprawdzone empirycznie).


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

fibolek

Post autor: fibolek » wt lis 29, 2005 22:25

czyś masz rację ja u siebie przy okazji planowania głowicy oraz wymiany uszczelki pod nią również wymieniłem uszczelniacze trzonków zaworów.



Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » wt lis 29, 2005 23:23

a masz zamiar zdejmować głowicę?? Ja wymieniałem po 170 tys. bo auto kopciło na niebiesko. Później jak ręką odjął:). Jak nie masz zamiaru zdejmować głowicy to dorób sobie króćce wkręcane w świece i puść przez nie powietrze ze sprężarki. Zawory będę przez ciśnienie przytrzymane i możesz spokojnie sobie pracować. Oczywiście jak masz taką możliwość. Znacznie mniej roboty



rychu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr lis 30, 2005 04:16
Lokalizacja: ostrow
Kontakt:

Post autor: rychu25 » śr lis 30, 2005 05:00

a czy taki zabieg spowoduje ze autko bedzie mneij palic?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr lis 30, 2005 09:42

prowadnic zaworów. To takie silikonowe "smoczki" (podobne do maleńkiego simeringu, 1,5 cm średnicy) na metalowym kołnierzu w których pracuje zawór. Zbierają olej i nie pozwalają mu przelatywać do prowadnic i kanałów ssących i wydechowych w głowicy (przez luz pomiędzy zaworem i prowadnicą).
Od ciepła i tarcia zużywają się (wycierają powierzcnię uszczlniającą i tracą elastyczność). I silnik zaczyna sobie brać olej, powoluteńku coraz więcej (najpierw 0.1/1000, do 0,5/1000). Po ok. 150-200 tysia km, zwłascza po po kilkunastu latach eksploatacji przychodzi czas na ich wymianę, zależnie od zużycia oleju.
Z reguły trzeba zdjąć głowicę, czasem trafiają się magicy, którzy robią to bez zdejmowania. Powinno się je wymienić przy każdej okazji, kiedy głowica jest zdjęta (np. przy wymianie spaonej uszczelki pod głowicą. Koszt śmieszny, od 2 do 4 zł/szt, do silnika MH wchodzi 8 sztuk. Ale robota to już koszty.
I po wymianie, jeżeli silnik bierze nieco oleju, powinno być lepiej, u mnie zużycie oleju spadło do 0.
A niektórzy nie wymieniają w ogóle, uzupełniają olej i jeżdżą, ale nie polecam, może to prowadzić do spadku osiągów lub uszkodzenia zaworów ssących (gruba warstwa żużla ze ściekającego po trzonkach oleju tłumi dolot i powoduje przegrzanie zaworów i nawet ich pękanie - sprawdzone empirycznie).

_________________
dzięki stary za wyczerpującą odpowiedz SPOKO GOŚCIU Z CIEBIE



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » śr lis 30, 2005 11:44

A ja mam w Polówce 360tys i jeszcze nic nie tykane w silniku. Żużycie oleju praktycznie zerowe.


Obrazek

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr lis 30, 2005 12:08

TheGwiazdor pisze:A ja mam w Polówce 360tys i jeszcze nic nie tykane w silniku. Żużycie oleju praktycznie zerowe.
Ha, ja mam niefart, zawsze okazuje się że jakiś partacz grzebał coś w głowicy. I założy byle g...., byle jak. I duże znaczenie ma sposób eksploatacji auta - dobry olej (m.zd. mobil rules jeżeli idzie o utrzymanie dobrego stanu uszczelnień) i nieprzegrzewanie silnika.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » czw gru 01, 2005 18:22

czyś pisze:
TheGwiazdor pisze:A ja mam w Polówce 360tys i jeszcze nic nie tykane w silniku. Żużycie oleju praktycznie zerowe.
Ha, ja mam niefart, zawsze okazuje się że jakiś partacz grzebał coś w głowicy. I założy byle g...., byle jak. I duże znaczenie ma sposób eksploatacji auta - dobry olej (m.zd. mobil rules jeżeli idzie o utrzymanie dobrego stanu uszczelnień) i nieprzegrzewanie silnika.
Mobil faktycznie bardzo dobry olej. Ale ważne jest żeby wymieniać na czas. Likwidować wycieki i nie ulepszać ani nie grzebać bez potrzeby to spokojnie wytrzyma silniczek. No i nie przegrzać maszyny :)


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 96 gości