Ciagle pali bezpiecznik!!! nie dziala centralny!!! pomocy!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

osios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob maja 19, 2007 14:42
Lokalizacja: Gniechowice

Ciagle pali bezpiecznik!!! nie dziala centralny!!! pomocy!!!

Post autor: osios » pn gru 08, 2008 19:42

mam pytanie czy musze wymienic te diode ktora jest przy rygielku?? dalej mam problemy,o tego czasu jak ta dioda wystrzelila sie zaczelo!!! pomocy!!!


marco

lambert86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: czw sie 02, 2007 22:13
Lokalizacja: pOOlandia :)

Post autor: lambert86 » pn gru 08, 2008 19:56

napewni ci sie zwarcie gdzies zrobiło .. diode możesz wymienic .. ja tez mialem niedawno problem z centralnym i mialem zwarcie w tym całym przekaźniku, nie obyło sie bez elektryka-magika :p 60 zl zaplaciłem



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » pn gru 08, 2008 20:25

osios pisze:mam pytanie czy musze wymienic te diode ktora jest przy rygielku?? dalej mam problemy,o tego czasu jak ta dioda wystrzelila sie zaczelo!!! pomocy!!!
Dioda strzeliła przy tym rygielku w drzwiach?
I od tego czasu ci się dzieje tak?
To chyba nie jest oryginalna dioda? Nie jestem pewien czy MK3 miały taką diodę fabrycznie.Może ją ktoś dołożył?
Rzeczywiście dioda mogła sie spalić "na zwarcie" więc się dostań do niej i albo zmień albo odłącz chociaż -powinno pomóc jak to się od niej dzieje.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn gru 08, 2008 21:40

dokładnie prawdopodobnie jeszcze gdzieś masz zwarcie popatrz dalej wzdłuż kabli (zwłaszcza w miesjcu gdzie są ciągle zginane i prostowane - przy zawiasach drzwi)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 08, 2008 22:20

osios, zerknij w ramach poszukiwań zwarcia na włącznik świateł wstecznych na skrzyni biegów. Zdarzają się tam zwarcia bo tam syf na ogół jest. A jest on na tym samym bezpieczniku 14 co centralny


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

osios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob maja 19, 2007 14:42
Lokalizacja: Gniechowice

Post autor: osios » śr gru 10, 2008 15:21

nie prawda,mam inny bezpiecznik od swiatel wstecznych a inny jest od centrala!!!


marco

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 10, 2008 15:27

osios, jeżeli masz oryginalną instalację, to lepiej sie upewnij, albo popatrz na schematy skoro nie wierzysz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr gru 10, 2008 15:31

Paweł ma racje , pompka centrala jest zasilana i z F21 oraz z F14 który zasila tak samo światła wsteczne



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr gru 10, 2008 15:37

ja mam oryginalną instalkę centralnego i bezpiecznik zapalniczki zasila tylko teraz nie pamiętam czy prawą stronę ? czy lewą? :kac: to było dawno i nie mogę sobie skojarzyć :kac: :bajer: fakt jest taki ze tylko jedna strona się zamykała po wymianie bezp z zapalarki wszystko wróciło do normy
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 15:39 przez dziejo, łącznie zmieniany 2 razy.



osios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob maja 19, 2007 14:42
Lokalizacja: Gniechowice

Post autor: osios » śr gru 10, 2008 17:08

dzieki bede dalej szukal przyczyny,niestety dzien krotki,pierwsze zmiany i zrobic sie nic nie da ;( ale bede probowal


marco

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » śr gru 10, 2008 19:45

Dioda się spaliła - nie koniecznie. Przewody idące do niej przez przelotkę w drzwiach są przerwane, a dodatkowo mogą się zwierać do masy i to może być powód nie świecenia diody i palenia bezpiecznika.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

osios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob maja 19, 2007 14:42
Lokalizacja: Gniechowice

Post autor: osios » czw gru 11, 2008 15:26

kolego ta dioda się rozprysnęła,normalnie wystrzeliła!!! :goof:


marco

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw gru 11, 2008 15:48

osios pisze:...kolego ta dioda się rozprysnęła,normalnie wystrzeliła!!!...
To musiało fajnie wyglądać. Tak, czy inaczej sprawdź wiązkę w przelotce między drzwiami, a słupkiem.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw gru 11, 2008 18:22

Może ta dioda nie ma opornika i dostaje 100% napięcia? Każda dioda LED do poprawnego działania musi mieć szeregowo opornik 1KΩ (kiloom), może być wbudowany w diodę ale o tym należy się upewnić u sprzedawcy lub (gdy z odzysku) - omomierzem wychyłowym zasilanym 3V.
Ostatnio zmieniony czw gru 11, 2008 18:27 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 272 gości