coś żre prąd! pomocy!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:31
Lokalizacja: Wrocław / Kiełczów
Kontakt:

Post autor: xys » wt gru 09, 2008 14:05

to moze zacznijmy od tego, gdzie znajde mase? ;) szukalem na forum, ale nie znalazlem zadnego zdjecia.


kupię/sprzedam pojedynczą oponę: Uniroyal Rallye 185/60 R14 82T

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt gru 09, 2008 14:15

koledze chodziło prawdopodobnie o kabel masowy akumulatora , dawniej takie zakładali , często bywały ukryte , chodziło zwłaszcza o złodziei
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 14:15 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt gru 09, 2008 15:11

widziałem takie coś u kolegi w passacie, to wygląda jak zwykła klema do akumulatora a z niej wyciąga się taki jakby kluczyk który stanowi przejście dla prądu, po jego wyciągnięciu nie ma masy (minusa aku) na karoserii, oczywiście wszystkie urządzenia będą się resetować

[ Dodano: 09 Gru 2008 14:14 ]
a propo sprawdzania poboru prądu odtwarzałeś wszystkie warunki tak jak byś zamknął auto i poszedł do domu? (pozamykanie drzwi i zamkniecie auta)


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » wt gru 09, 2008 16:17

widziałem takie coś u kolegi w passacie, to wygląda jak zwykła klema do akumulatora a z niej wyciąga się taki jakby kluczyk który stanowi przejście dla prądu, po jego wyciągnięciu nie ma masy (minusa aku) na karoserii, oczywiście wszystkie urządzenia będą się resetować
Dokładnie o czyms takim pisałem.
a propo sprawdzania poboru prądu odtwarzałeś wszystkie warunki tak jak byś zamknął auto i poszedł do domu? (pozamykanie drzwi i zamkniecie auta)
_________________
No ja myślę że Kolega tak zrobił.
Ja bym to zrobił tak że amperomierz w szereg (dokładnie przymocować do klemy i słupka) miernik do kabiny na deskę ,pozamykać drzwi i maskę,włączyć alarm -czyli odtworzyć takie warunki jaki tworzą problem w oryginale.

A potem iść do sklepu kupić 5 :pub: i co koniec jednego to chodził i patrzył przez szybę ile pokazuje amperomierz (ew zapisać)
*wersja dla tych co szybciej przyswajają :pub: to 10 szt ;) żeby pomiary były miarodajne.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt gru 09, 2008 19:59

Masa to kabel od klemy "minus" ( - ) akumulatora i na tym przewodzie lub na tej klemie, w zależności od typu wyłącznika, należy dać ten wyłącznik.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt gru 09, 2008 20:17

Panowie, wpadło mi coś do głowy:

Pisałem o multimetrze z pamięcią szczytu..., ale nie każdy to ma, bo to kosztuje.
xys pisze:...pomysl swietny, ale nie mam takiego...
A gdyby podłączyć bezpiecznik szklany 100mA, tak samo jak się podłącza multimetr, zamknąć auto i zostawić na noc? On będzie pełnił rolę pamięci :grin: . Jeśli nastąpi pobór prądu większy niż owe 100mA to bezpiecznik się przepali - dobrze myślę?
Problem będzie tylko przy zamykaniu auta, abyśmy po założeniu tego bezpiecznika sami nie wywołali większego przepływu prądu, przez np. zaświecenie lampki oświetlenia wnętrza, czy bagażnika. Co wy na to?

Dodatkowo jeśli bezpiecznik 100mA zostanie przepalony to można założyć większy i tak kilka razy, aż się dowiemy z jakim prądem mamy do czynienia. Tylko test rozłoży się nieco w czasie :grin: . Można też zacząć od mniejszego bezpiecznika np. 50mA.

PS. Co do wyłącznika na masę:
flatron316 pisze:...Więc

Jeżeli cię ta usterka denerwuje -wstaw sobie jakiś wyłącznik masy i wyłączaj jak zostawiasz gofra na dłużej-to najprostsze z rozwiązań...
Dla mnie osobiście takie rozwiązanie nie za bardzo ma sens, ponieważ opisany wyłącznik z rodzajem "kluczyka", czy też inne są tak marnie wykonane, że powodują ogromne ograniczenia w przepływie prądu podczas rozruchu zimnego silnika. Takie rozwiązanie było dobre, ale w "maluchu" (prąd ok. 200A), a nie w TDI (prąd ok. 600A) podczas rozruchu.
To jest tylko moje prywatne zdanie.
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 20:30 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt gru 09, 2008 20:35

ale czegoś tu nie rozumiem , to Wy myślicie że w nocy właża mu koty i właczają swiatła ? no bo jesli ma wiekszy pobór prądu to pokaże kążdy w miare przyzwoity miernik



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt gru 09, 2008 20:54

miś fazi pisze:...ale czegoś tu nie rozumiem , to Wy myślicie że w nocy właża mu koty i właczają swiatła ? no bo jesli ma wiekszy pobór prądu to pokaże kążdy w miare przyzwoity miernik...
Chodzi o "pobór prądu narastający z czasem". Czyli np.: Kolega ma tak zepsute radio, że jak zamyka auto to ono pobiera 10mA, a jak na drugi dzień wraca to radio zjada 1000mA. Takie rzeczy się zdarzają.
Należy określić jak duży jest ten prąd i zidentyfikować odbiornik.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt gru 09, 2008 20:57

to najpierw niech wyjmie radio na noc i zobaczy co sie będzie działo, jedynie lampka w podsufitce może robic takie problemy , radio i wszystko co ma kondensatory elektrolityczne , sterownik można sobie odpuścić na pewno

[ Dodano: 09 Gru 2008 20:03 ]
Można oczywiście wyeliminować wszystkie odbiorniki elektryczne, które nie są zasilane bezpośrednio z akumulatora.



joe0709
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt gru 09, 2008 20:48
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Post autor: joe0709 » wt gru 09, 2008 21:41

witam koledzy. wiem ze pisze nie w tym temacie co powinienem ale dopiero sie zarejestrowalem i nie wiem co jak tu hula.
mam taki problem jezdze golfem II 1.3 na pelnym wtrysku i pompa paliwa nie dostaje zasilania i nie dziala.Przekaznik wymienialem i dalej nie dziala nie mam pojecia co to moze byc przekaznik dobry a we wtyczce co jest podlanczana do pompy jak mierze nie ma pradu...co to moze byc pomozcie!!!!!



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt gru 09, 2008 21:46

miś fazi pisze:...to najpierw niech wyjmie radio na noc i zobaczy co sie będzie działo, jedynie lampka w podsufitce może robic takie problemy, radio i wszystko co ma kondensatory elektrolityczne , sterownik można sobie odpuścić na pewno...
Problem z zepsutym radiem to był tylko przykład - nie wiemy, czy to faktycznie radio, czy jakiś inny odbiornik i próbujemy to ustalić.

Można faktycznie eliminować odbiorniki przez wyciąganie z nich wtyczek np. z radia, lampki sufitowej, czy tej w bagażniku.
Dlaczego ECU można odpuścić? Zasilania ma prawdopodobnie na dwóch plusach. Jeden stały, a drugi po stacyjce, ale mogę się mylić. Pozatym to też odbiornik jak każdy inny, a to, że auto odpala nie znaczy, że któryś elektrolit nie robi zwarcia.

Pozatym "coś" może robić zwarcie na wskutek narastającej wilgoci w nocy. Może to być faktycznie rozrusznik lub alternator albo inny odbiornik.
miś fazi pisze:...Można oczywiście wyeliminować wszystkie odbiorniki elektryczne, które nie są zasilane bezpośrednio z akumulatora...
Kolega napisał, że wyciągał bezpieczniki. No ale...

PS. xys, jakiej firmy masz ten nowy akumulator?


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
xys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:31
Lokalizacja: Wrocław / Kiełczów
Kontakt:

Post autor: xys » wt gru 09, 2008 22:15

T.O.B.I. pisze:a propo sprawdzania poboru prądu odtwarzałeś wszystkie warunki tak jak byś zamknął auto i poszedł do domu? (pozamykanie drzwi i zamkniecie auta)
oczywiscie. z wyjatkiem zamykania drzwi na zamek, bo jak juz pisalem, nie mam ani centralnego, ani alarmu.

[ Dodano: 09 Gru 2008 21:16 ]
AFN140KM pisze:PS. xys, jakiej firmy masz ten nowy akumulator?
centra standard

[ Dodano: 09 Gru 2008 21:23 ]
T.O.B.I. pisze:oczywiście wszystkie urządzenia będą się resetować
AFN140KM pisze:wyłącznik z rodzajem "kluczyka", czy też inne są tak marnie wykonane, że powodują ogromne ograniczenia w przepływie prądu podczas rozruchu zimnego silnika
dlatego to rozwiazanie uznam za ostateczne.
AFN140KM pisze:A gdyby podłączyć bezpiecznik szklany 100mA, tak samo jak się podłącza multimetr, zamknąć auto i zostawić na noc? On będzie pełnił rolę pamięci :grin:
ten pomysl brzmi bardzo interesujaco :) chyba zasluzyl na "pomogl".

[ Dodano: 09 Gru 2008 21:27 ]
koledzy, przyszlo mi jesze jedno do glowy. moga tak broic przedluzane kable radia, zaizolowane prowizorycznie tasma klejaca? poprzedni wlasciciel w nich grzebal.


kupię/sprzedam pojedynczą oponę: Uniroyal Rallye 185/60 R14 82T

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt gru 09, 2008 23:16

xys pisze:...koledzy, przyszlo mi jesze jedno do glowy. moga tak broic przedluzane kable radia, zaizolowane prowizorycznie tasma klejaca? poprzedni wlasciciel w nich grzebal...
Mogą, z tym że nie mam pomysłu jak musiałyby się "zwierać". Może izolacja przewodząca? :grin:
A tak na poważnie to może to przedłużenie jest źle zrobione i w efekcie radio głupieje? Może plus jest podawany na jakieś wyjście z radia (np. sterowanie anteną) i powoduje "niby" zwarcie. Sam już nie wiem...


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » wt gru 09, 2008 23:25

AFN140KM, dobry pomysl z tym bezpiecznikiem :bajer:


xys, wez zrob tak jak koledzy wyzej pisali, odlacz radio, lampki wszelkie i inne duperele i wtedy zobacz czy rozladuje



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 289 gości