Elektrody w zbiorniku wyrównawczym płynu chodzącego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

odowazonel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 05, 2008 15:16
Lokalizacja: Gdańsk

Elektrody w zbiorniku wyrównawczym płynu chodzącego

Post autor: odowazonel » wt gru 09, 2008 15:08

Czesc,
Mam pytanie, czy ktos z Was ćwiczył temat czyszczenia elektrod w zbiorniku wyrownawczym płynu chłodzącego? Mam problem, co rano jak odpalam silnik zaświeca mi sie kontrolka płynu. VW stoi w garażu, wiec nie marznie. Poziom płynu jest idealny zarowno na zimnym jak i rozgrzanym. Macie pomysl jak to ugryźć?

pozdrawiam
Leon


VIN:WVWZZZ1JZ3W159088

Awatar użytkownika
mvp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt lis 27, 2007 20:52
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mvp » wt gru 09, 2008 16:34

mialem to samo, ale po prostu dolalem plynu chlodniczego tak z 1.5 cm powyzej linii MAX. poduszka powietrzna powyzej i tak jest spora, a kontrolka przestala sie zapalac. przypuszczam, ze powyzej maxa elektrody po prostu sa w lepszym stanie, bo wczesniej nie bylo tyle nalewane i nie ma na nich osadu.

pzdr



odowazonel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 05, 2008 15:16
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: odowazonel » wt gru 09, 2008 16:44

O, dzieki, za info to faktycznie moze pomoc. Wyprobuje :bigok:


VIN:WVWZZZ1JZ3W159088

Awatar użytkownika
mvp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt lis 27, 2007 20:52
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mvp » wt gru 09, 2008 17:12

jest to oczywiscie rozwiazanie delkatnie mowiac 'na okolo' ale w moim przypadku zadzialalo, a wiem jak zapalajaca sie rano kontrolka potrafi denerwowac :D



Awatar użytkownika
daro2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:13
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: daro2 » wt gru 09, 2008 17:31

odowazonel pisze:O, dzieki, za info to faktycznie moze pomoc. Wyprobuje
Daj znać czy to pomogło, bo u mnie jest dokładnie tak samo, stan ok. a rano jak odpalam to mam sygnał że płynu mało, jak się silnik zagrzeje to nie ma już problemu



odowazonel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 05, 2008 15:16
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: odowazonel » wt gru 16, 2008 14:28

Wyczyscilem elektrody, bez dolewania plynu, bo poziom byl w normi i jest teraz idealnie!


VIN:WVWZZZ1JZ3W159088

Awatar użytkownika
mvp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt lis 27, 2007 20:52
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mvp » wt gru 16, 2008 14:55

a czym i jak czyściłeś te elektrody?
ja predzej czy później też to musze zrobić :/



hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » śr gru 17, 2008 11:13

odowazonel pisze:Poziom płynu jest idealny zarowno na zimnym jak i rozgrzanym.
I tu nie masz racji nie może być tyle samo gdyż w grę wchodzi rozszerzalność temperaturowa i ciśnienie w układzie. Poziom sprawdza się na ciepłym silniku i nie może być większy niż max. Jak na ciepłym dolejesz do poziomu max to nigdy kontrolka nie zaświeci.



odowazonel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 05, 2008 15:16
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: odowazonel » śr gru 17, 2008 12:26

Alez ja nie pisalem ze jest tyle samo tylko idealnie w obu przypadkach, na rozgrzanym i zimnym.
mvp pisze:a czym i jak czyściłeś te elektrody?
ja predzej czy później też to musze zrobić :/


Slychaj, wziąłem dwa patyczki drewniane takie do szaszłyka. Obwinąłem na dlugości ok 2cm od dolu watą celulozową. Następnie nakleilem naokoło tej nawiniętej waty papier scierny typu 1500 a wieczorem jak juz bylo wszystko gotowe, po prostu wyszorowalem delikatnie elektrody i wszystko jest ok.


VIN:WVWZZZ1JZ3W159088

pb11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt kwie 01, 2005 10:46
Lokalizacja: szczecin

Post autor: pb11 » śr gru 17, 2008 15:18

Ja poprostu podrapałem elektrody metalową końcówką od miernika i tez pomogło :)



odowazonel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 05, 2008 15:16
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: odowazonel » śr gru 17, 2008 16:00

W sumie to chyba nie ma znaczenia czym. Chodzi bardzie o to, zeby elektrody odslonic z osadu, ktory na nich sie zbiera. Forma dowolna :)


VIN:WVWZZZ1JZ3W159088

Awatar użytkownika
daro2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:13
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: daro2 » wt gru 23, 2008 20:57

Dolałem setkę i po sprawie nic nie piszczy i nie zapala się kontrolka



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » wt gru 23, 2008 21:10

miałem to samo, dolałem ok 5mm powyżej max trochę pomogło, czyściłem te elektrody ale nie dało efektu, zmieniłem czujnik temperatury płynu i jest OK :bigok:


[b]148KM/326Nm[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 446 gości