dziwne problemy z silnikiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

fargorn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 21:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

dziwne problemy z silnikiem

Post autor: fargorn » sob gru 06, 2008 22:52

Witam, piszę ten temat ponieważ nie znalazłem na forum jasnej odpowiedzi na mój problem chociaż wiele podobieństw było.

Wszystko zaczęło się 2 miesiące temu kiedy pękł mi pasek rozrządu do zaworów wylotowych. Został wymieniony a mechanik powiedział mi że nic się z silnikiem nie stało. Następnego dnia silnikiem trochę rzucało na luzie, ale czasami, większość czasu chodził ok. Wymieniłem na wszelki wypadek świece i kable na NGK. Niestety nie pomogło. Ostatnio zaczęło się to nasilać i na zimnym silnik lata jakby chciał się wyrwać z karoserii. Mechanik straszył mnie, że to pewnie jakiś zawór się skrzywił i trzeba zajrzeć do środka. Pojechałem do innego. Powiedział mi że to coś innego. Zmierzył ciśnienie na wszystkich garach i wszędzie było 13 atmosfer. Podobno to dobrze i że nic się w środku nie dzieje. Powiedział za to że to sonda lambda może to powodować. Niestety i na podpiętej i na odpiętej silnik chodzi dziwnie. Jak się już porządnie nagrzeje to problem maleje choć zupełnie nie znika. Samochód nie stracił na osiągach. Kiedy silnik skacze obroty nawet nie drgną. Pomóżcie - co to może być?



Awatar użytkownika
Szymon8
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:41
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Szymon8 » sob gru 06, 2008 22:58

A czy rozrząd owy jest dobrze założony ?? Nie przeskoczył o ząbek dwa ??



fargorn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 21:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fargorn » sob gru 06, 2008 23:22

od tego czasu już raz wymieniłem rozrząd, dziwne jest to że czasami silnik pracuje dobrze a czasami źle, wydaje mi się że gdyby coś pękło, lub źle założony był pasek to by cały czas coś nie grało



hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » ndz gru 07, 2008 00:36

pękł pasek i nic sie nie stało? a te silniki to aby kolizyjne nie są?
tak sie tylko pytam.



cytrolexus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 13:35
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: cytrolexus » ndz gru 07, 2008 11:02

Mam ten sam problem co kolega. Na zupełnie zimnym silniku obroty są strasznie niskie i nierówne, wszelkie luzy na wydechu powodują wibracje co nie należy do przyjemnych rzeczy. Jednak po osiągnięciu stałej temperatury wszystko raczej wraca do normy, jedynym mankamentem jaki zauważyłem to odpalanie na ciepłym, raz pali od dotyku a raz trzeba go nieźle przytrzymać. I na koniec dodam że niestety albo i stety usterka ta nie jest ciągła (takie są najgorsze do naprawy), czyli przez kilka dni potrafi być wszystko ok a późnieh wszystko wraca do normy . Pozdro



Awatar użytkownika
Szymon8
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:41
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Szymon8 » ndz gru 07, 2008 12:36

Jeżeli rozrząd uważasz za dobry to sprawdź jeszcze ustawienie zapłonu



fargorn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 21:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fargorn » ndz gru 07, 2008 14:26

co do kolizyjności to sam już nie wiem, jeden mechanik mówi że są, drugi mówi że nie są, do tej pory wydałem już prawie tysiaka a nic się nie zmieniło, polutowali jakieś kabelki tylko, do tego jeden mówi że komputer pokazuje że lambda za katalizatorem jest walnięta a drugi że przed katalizatorem, po prostu czarna magia, żaden się nie zna, chyba podjadę do trzeciego, takiego co to podobno pracował kiedyś w ASO VW i zobaczymy



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » pn gru 08, 2008 00:22

A jak jest z odpalaniem łapie od razu czy musisz kręcić. Widzę że masz silnik 1.4 to możesz zajrzeć do przepustnicy jak jest zasyfiona to mogą się różne cuda dziać



Awatar użytkownika
rakczek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob cze 03, 2006 04:02
Lokalizacja: Leicester(UK)

Post autor: rakczek » pn gru 08, 2008 02:20

Szymon8 pisze:Jeżeli rozrząd uważasz za dobry to sprawdź jeszcze ustawienie zapłon
W jaki sposób?


http://motors-leicester.co.uk
K.P.J. Motors
Unit 8-9 Jarvis Street
LE3 5BN
Leicester
e-mail: kpj.motors@wp.pl
Mobile: 07515651171

fargorn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 21:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fargorn » pn gru 08, 2008 08:13

przepustnice przeczyściłem, już kiedyś miałem z nią problem, ale wtedy wolne obroty się bujały, po przeczyszczeniu spokój, tym razem obroty nawet nie drgną mimo że silnik rzuca, teraz testuję jeżdżenie z odpiętą lambdą i muszę przyznać że jest lepiej choć nie doskonale, pytanko dodatkowe, czy mogę sobie sam wymienić sondę i zresetować komputer przez zdjęcie klem?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn gru 08, 2008 08:33

sondę możesz sam zmienić ale nie zresetujesz sterownika poprzez zdjęcie klem


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

fargorn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 21:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fargorn » pn gru 08, 2008 09:00

a co się dzieje kiedy zdejmuję klemy? kiedy ostatnio pojawił mi się check kumpel podpowiedział mi żebym odłączył aku i się poprawiło, check zniknęło



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn gru 08, 2008 09:22

fargorn pisze:a co się dzieje kiedy zdejmuję klemy? kiedy ostatnio pojawił mi się check kumpel podpowiedział mi żebym odłączył aku i się poprawiło, check zniknęło
to nie jest reset, wartości wyuczone i tak zostaną



RAFI-R19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt cze 22, 2007 19:21
Lokalizacja: RADLIN

Post autor: RAFI-R19 » pn gru 08, 2008 20:44

mozliwe jest ze kiedy peknol pasek to poszly popychacze i dlatego nie pokrzywilo zaworow i teraz na zimnym silniku sie trzepie bo nie trzyma cisnienia. :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 347 gości