gumki zaworowe
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
gumki zaworowe
Czy ktoś z was wymieniał gumki zaworowe? jesli tak to prosze o informacje jakie były objawy przed i czy wymiana pomogła(kopcenie na niebiesko olejem,branie oleju itp)
Dziekuje:)
Dziekuje:)
Objawy to branie oleju i kopcenie na niebiesko (zalezy jak sa wyrobione te gumki). Ja je wymienialem przy okazji gdy robilem uszczelke pod glowica ale takie sa najczestrze objawy wyrobionych gumek (oczywiscie mozesz miec wytarte pierscienie na tlokach i olej przedostaje sie przez nie do komory spalania). Ile masz przejechane kilometrow?
Ostatnio zmieniony pn lis 28, 2005 20:06 przez KaRBoW, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf III 1.6 ABU (LPG)
Jezeli auto bierze juz nawet mineralny olej to powoli szykuje sie remont. Wymien olej i sprawdz dokladnie ile ci ubywa. Jezeli sa to sladowe ilosci to nie przejmoj sie tym. Jezeli ubytki sa dosyc widoczne to sprawdz sobie jeszcze kompresje. Jezeli jest niska to masz silnik do remontu jezeli jest w normie to masz gumki do wymiany.
Golf III 1.6 ABU (LPG)
Ale panowie forumowicze czy nie może odkręcić głowicy i sprawdzić od razu tych"gumek" i w jakim stanie są pierścienie z tłokami.Pozatym po tym przebiegu to bym się zastanawiał czy głowica jest oki razem z uszczelką.Kolego popatrz też czy ci oil nie ciecze z tyłu lub przodu spod głowicy.Bo mi ciekło i wcale mi płynu nie brał tylko troszkę oil.Pozdro fibolek.
0,1 l na 1000 to będzie niezauważalne. Jeszcze można z tym jeździć, pod warunkiem sprawdzania od czasu do czasu oleju. I zużycie może być większe na dłuższych, szybszych trasach. Mi po mieście brał 0,2/1000, ale w trasie już 0,4-0,5/1000. M. zd. nie ma się póki co przejmować, zużycie uszczelniaczy na zaworach to normalna rzecz przy tym przebiegu. Zacząłbym myśleć o wymianie przy zużyciu powyżej 0,25/1000. Takie ilości (0,10) to pryszcz. U siebie wymieniłem uszczelniacze i mam 0,2/22000, a te 0,2 to wziął przy temperaturach zewnętrznych -20 przez trzy tygodnie z rzędu, auto trzymane na zewnątrz, i ostro poganiane, z b. dużym obciążeniem. Teraz znowu zużycie 0/1000
I nie lałbym oleju powyżej maxa. Trzymałbym tak ok. połowy między minimum i maks, i regularnie sprawdzał, najlepiej stawiając samochód dokładnie w tym samym miejscu.
I nie lałbym oleju powyżej maxa. Trzymałbym tak ok. połowy między minimum i maks, i regularnie sprawdzał, najlepiej stawiając samochód dokładnie w tym samym miejscu.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 299 gości