gumki zaworowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kubazak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lis 08, 2005 12:10
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

gumki zaworowe

Post autor: kubazak » pn lis 28, 2005 19:39

Czy ktoś z was wymieniał gumki zaworowe? jesli tak to prosze o informacje jakie były objawy przed i czy wymiana pomogła(kopcenie na niebiesko olejem,branie oleju itp)
Dziekuje:)



Awatar użytkownika
KaRBoW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 04, 2005 15:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: KaRBoW » pn lis 28, 2005 19:53

Objawy to branie oleju i kopcenie na niebiesko (zalezy jak sa wyrobione te gumki). Ja je wymienialem przy okazji gdy robilem uszczelke pod glowica ale takie sa najczestrze objawy wyrobionych gumek (oczywiscie mozesz miec wytarte pierscienie na tlokach i olej przedostaje sie przez nie do komory spalania). Ile masz przejechane kilometrow?
Ostatnio zmieniony pn lis 28, 2005 20:06 przez KaRBoW, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf III 1.6 ABU (LPG)

kubazak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lis 08, 2005 12:10
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: kubazak » pn lis 28, 2005 20:04

przejechane 195 tyś.W sumie to badam powód lekkiego przykopcenia na niebiesko tylko w momencie dodania gazu z wolnych obrotów,na wyzszych już czysto



Awatar użytkownika
KaRBoW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 04, 2005 15:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: KaRBoW » pn lis 28, 2005 20:09

Na jakim oleju jezdzisz? i czy duzo go ubywa?


Golf III 1.6 ABU (LPG)

kubazak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lis 08, 2005 12:10
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: kubazak » pn lis 28, 2005 20:17

Ile ubywa to ciezko powiedzieć mam auto dopiero niecałe 3 tyg.Jaki olej? to samo ale mysle ze mineralny.Bede zalewał Mobil 15w40



Awatar użytkownika
KaRBoW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 04, 2005 15:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: KaRBoW » pn lis 28, 2005 20:24

Jezeli auto bierze juz nawet mineralny olej to powoli szykuje sie remont. Wymien olej i sprawdz dokladnie ile ci ubywa. Jezeli sa to sladowe ilosci to nie przejmoj sie tym. Jezeli ubytki sa dosyc widoczne to sprawdz sobie jeszcze kompresje. Jezeli jest niska to masz silnik do remontu jezeli jest w normie to masz gumki do wymiany.


Golf III 1.6 ABU (LPG)

kubazak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lis 08, 2005 12:10
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: kubazak » pn lis 28, 2005 20:30

wiesz z tego co wiem to kompresja moze być dobra a i tak np olej bedzie brał.Powodem mogą byc pierścienie olejowe.



Awatar użytkownika
CHECIK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: sob paź 09, 2004 16:24
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Kontakt:

Post autor: CHECIK » pn lis 28, 2005 22:47

Nie koniecznie muszą to być gumki. Może też być taka sytuacja że ciśnienie masz dobre, wymienisz gumki i nadal będzie brał a przyczyną będą ostanie pierścienie zgarniające-nie mają wpływu na kompresje a ulej sobie zmyka. To czywiście sporadyczny przypadek ale sam byłem świadkiem czegoś takiego.



fibolek

Post autor: fibolek » pn lis 28, 2005 22:53

Ale panowie forumowicze czy nie może odkręcić głowicy i sprawdzić od razu tych"gumek" i w jakim stanie są pierścienie z tłokami.Pozatym po tym przebiegu to bym się zastanawiał czy głowica jest oki razem z uszczelką.Kolego popatrz też czy ci oil nie ciecze z tyłu lub przodu spod głowicy.Bo mi ciekło i wcale mi płynu nie brał tylko troszkę oil.Pozdro fibolek.



kubazak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lis 08, 2005 12:10
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: kubazak » wt lis 29, 2005 12:31

czy temp.silnika ma wpływ na szczelnosc pomiedzy tłokiem a cylindrem?Tzn np na zimnym szczelnosc jest większa i np nie przykapca a na ciepłym zmienia sie wymiar pierscieni i jest czysto z rury czy jest odwrotnie?



Awatar użytkownika
KaRBoW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 04, 2005 15:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: KaRBoW » wt lis 29, 2005 12:40

W benzynowcach sprawdza sie cisnienie na goracym silniku a w ropniaku na zimnym.


Golf III 1.6 ABU (LPG)

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt lis 29, 2005 14:23

0,1 l na 1000 to będzie niezauważalne. Jeszcze można z tym jeździć, pod warunkiem sprawdzania od czasu do czasu oleju. I zużycie może być większe na dłuższych, szybszych trasach. Mi po mieście brał 0,2/1000, ale w trasie już 0,4-0,5/1000. M. zd. nie ma się póki co przejmować, zużycie uszczelniaczy na zaworach to normalna rzecz przy tym przebiegu. Zacząłbym myśleć o wymianie przy zużyciu powyżej 0,25/1000. Takie ilości (0,10) to pryszcz. U siebie wymieniłem uszczelniacze i mam 0,2/22000, a te 0,2 to wziął przy temperaturach zewnętrznych -20 przez trzy tygodnie z rzędu, auto trzymane na zewnątrz, i ostro poganiane, z b. dużym obciążeniem. Teraz znowu zużycie 0/1000
I nie lałbym oleju powyżej maxa. Trzymałbym tak ok. połowy między minimum i maks, i regularnie sprawdzał, najlepiej stawiając samochód dokładnie w tym samym miejscu.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 299 gości