Uszkodzony sterownik wentylatorów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

greg

Post autor: greg » ndz lis 23, 2008 15:19

Gicek, sprawdziłeś bezpieczniki na akumulatorze? tj ten paskowy i ten wciskany



Awatar użytkownika
Gicek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 16, 2008 19:19
Lokalizacja: KRAKOW
Kontakt:

Post autor: Gicek » ndz lis 23, 2008 15:43

Te 3 szt co sa na aku tak sprawdzilem i sa ok:(


VW GOLF IV 1.8 20V 125KM

greg

Post autor: greg » ndz lis 23, 2008 16:08

Gicek pisze:Te 3 szt co sa na aku tak sprawdzilem i sa ok:(
i blaszki nie przepalone? bo u znajomej ostatnio jedna z blaszek poszła i wentyle stały



Awatar użytkownika
Gicek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 16, 2008 19:19
Lokalizacja: KRAKOW
Kontakt:

Post autor: Gicek » ndz lis 23, 2008 16:20

To jest ta blaszka co leci przez te wszystkie srubki kolo bezpiecznikow?patrzylem wlasnie jest ok.Teraz wyciaglem sterownik wentylatorow tylko nie wiem jak go sprawdzic:(widac ze jest nie rozbieralny ale jakos dalem rade.Ale co dalej pasowaloby dobrego elektronika zeby wytlumaczyl gdzie co sprawdzac.Chyba ze ty juz to przerabiales i pomozesz:)he miernik mam.


VW GOLF IV 1.8 20V 125KM

greg

Post autor: greg » ndz lis 23, 2008 17:52

Gicek, kontak przez gg - pchne ci może schemat podłaczenia
wtedy będziesz widział które piny sprawdzić czy są zasilane, a tak wogóle - bezpiecznik 16 dobry jest w aucie?



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » pn lis 24, 2008 00:07

Gicek pisze:To jest ta blaszka co leci przez te wszystkie srubki kolo bezpiecznikow?patrzylem wlasnie jest ok..
Sprawdź jeszcze 3 bezpieczniki zwykłe co są koło blaszek. Pierwszy z lewej też jest od wentylów.
Gicek pisze:Teraz wyciaglem sterownik wentylatorow tylko nie wiem jak go sprawdzic:(widac ze jest nie rozbieralny ale jakos dalem rade.Ale co dalej pasowaloby dobrego elektronika zeby wytlumaczyl gdzie co sprawdzac.Chyba ze ty juz to przerabiales i pomozesz:)he miernik mam.
Rozbieralny jest - wystarczy wydłubać silikon wokół. Pomierzyć można wszysto tylko trzeba niestety troszkę znać elektroniki - ale omomierzem łatwo sprawdzasz przekaźniki które są w środku (nie pamiętam które piny są od nich).

U mnie padał właśnie 1 z lewej 30A bezpiecznik w skrzynce na aku. Dopiero po polepszeniu styków wszystko wróciło do normy :bigok:


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Gicek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 16, 2008 19:19
Lokalizacja: KRAKOW
Kontakt:

Post autor: Gicek » ndz lis 30, 2008 16:43

Jednak jak sie okazalo sterownik wentylatorow jest ok bo podmienilem na inny a wentylatorki ani drgnely:(bezpieczniki sprawdzone te w autku oraz na aku i tez bez zastrzezen.Wczoraj podpiolem dwa wiatraki na krotko i smigaja wiec sa sprawne w 100% wiec powoli zaczyna sie to robic coraz bardziej skomplikowane bo powoli juz mi sie koncza pomysly a usterka nadal jest.Dodam jeszcze ze przycisk od klimy AC czasmi sie sam zapala tak jakby klima byla wlaczona:(czyzby jakies zwarcie?moze ktos mi podsunie jakis pomysl co to moze byc?


VW GOLF IV 1.8 20V 125KM

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » ndz lis 30, 2008 22:46

Nie wiem jak w manualnej AC ale w climatroniku po włączeniu klimy w trybie AUTO lub bez ECON i bez AUTO (puste pole) wentylatory się włączają. Więc powiedz jak to było u Ciebie przed problemem.
A wentylator Ci się włącza po przekroczeniu 90`C?


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Gicek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 16, 2008 19:19
Lokalizacja: KRAKOW
Kontakt:

Post autor: Gicek » pn gru 01, 2008 21:03

Mniejszy wentylator od klimy zalaczal sie zawsze kiedy ja wlaczalem a jesli chodzi o ten wiekszy wiatrak to zalaczal sie kiedy temperaturka podskoczyla powyzej 90st a teraz niestety nie smiga ani jeden ani drugi:(a zauwazylem to dopiero jak mi temperatura skoczyla na 110st.i cale szczescie nie przegrzalem silnika.


VW GOLF IV 1.8 20V 125KM

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » pn gru 01, 2008 22:30

Skoro nie włącza Ci się duży wiatrak po przekroczeniu 90C a na krótko działa to pewnie padł Ci ten czujnik w chłodnicy (ale zobacz czy węże masz gorące przy 90C - czy termostat puszcza, bo gdyby nie puszczał to czujnik nie włączy wentylów)

A co do małego wentyla to ja miałem tylko z bezpiecznikami problem - z wyglądu były ok ale gniazdo wypalone miał. Dopiero po zwatowaniu bezpiecznika na krótko okazało się, że nie ma styku. Teraz mam bezpiecznik 30A na kablu a nie w tej skrzynce na aku. :bigok:


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Gicek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 16, 2008 19:19
Lokalizacja: KRAKOW
Kontakt:

Post autor: Gicek » śr gru 03, 2008 23:41

Termostat musi sie otwierac bo dolny waz tez jest goracy tak jak i gorny a jesli bylby padniety czujnik w chlodznicy to po zmostkowaniu wtyczki do tego wlasnie czyjniczka powinny sie wentylatorki zakrecic a niestety tego nie robia.Podejrzewam ze gdzies musi byc jakies zwarcie bo tak jak wczesniej wspominalem delikatnie mi sie przycisk AC podswietla na zolto a przeciez nie powinien:(co do bezpiecznikow to sprawdzalem dokladnie i wszystko ladnie wyglada.W sobote bede u elektryka i moze on cos poradzi.Napisze jesli znajdzie problem.Pozdrawiam


VW GOLF IV 1.8 20V 125KM

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw gru 04, 2008 01:11

Kolego sprawdź sobie jeszcze sam włącznik na początku bo może on być padnięty (on działa jak reset czyli zwiera tylko wciśnięty) - bo nie może być że on lekko świeci oraz bezpieczniki nr: 16 (10A), 25 (25A), 5 (7,5A) w skrzynce w aucie.

Po naciśnięciu AC ,,+" podawany jest z pinu 5 przełącznika dmuchawy (kolor niebieski wychodzi z dmuchawy a kolor biało/czarny dochodzi do przycisku) i po włączeniu AC ,,+" podawany jest dalej kablem niebiesko/czerwonym z przycisku do pinu 2 przełącznika ciśnieniowego układu chłodzenia (kabel nie zmienia koloru po drodze) oraz podawany jest także na moduł sterowania silnika ECM (także ten sam kolor kabla).
I teraz tak z tego modułu leci zielonym na właśnie moduł sterowania wentylatora.

I teraz żeby było śmieszniej :P z tego przełącznika ciśnieniowego układu chłodzenia z pinu 1 kablem czarno/białym leci na przełącznik temp. na zewnątrz z kolei z niego wychodzi zielono/niebieskim do termicznego przełącznika odcinającego układ klimy a z niego zielonym (ale nie tym samym zielonym co z modułu sterowania silnikiem) leci na moduł sterowania wentylatora.

Więc moja opcja jest taka - padła Ci jedna z 3 rzeczy:
1) przełącznik ciśnieniowy układu klimy
2) przełacznik temperatury na zewnątrz
3) termiczny przełącznik odcinający układu klimy

Ja bym stawiał na: 1) lub 3)

I teraz jak sprawdzić co padło - pewnie po odpięciu jednego z wymienionych przełączników lampka zgaśnie (przestanie się żarzyć) bo nie będzie miała napięcia (minimalnego - bo tylko się żarzy) następnie woltomierzem mierzysz przełączniki.
Mierzysz który podaje minimalne napięcie, a nie powinien bo powinien być rozwarty (najlepiej zmierz jeszcze napięcie na lampce to będziesz wiedział jakie szukać na przełącznikach).
Czyli na:
3) sprawdzasz zielono niebieski (pin 1)
2) sprawdzasz czarno/biały (pin 2)
1) sprawdzasz czarno/biały i niebiesko/czerwony (piny 1 i 2)

Trochę to zawiłe ale do opanowania - jedynie dobrze patrzeć po kablach i na pewno do tego dojdziesz - oczywiście daj znać jak Ci poszło :bigok:

[ Dodano: Czw 04 Gru, 2008 ]
Gicek pisze:Termostat musi sie otwierac bo dolny waz tez jest goracy tak jak i gorny a jesli bylby padniety czujnik w chlodznicy to po zmostkowaniu wtyczki do tego wlasnie czyjniczka powinny sie wentylatorki zakrecic a niestety tego nie robia
Hmm odnośnie tego to albo masz padnięty przekaźnik w tym module od wentylów (w tym z fotek z pierwszego postu) albo jednak masz problem z bezpiecznikami (są dwa). Bo ten układ jest bardzo prosty : składa się z 1 przekaźnika 2 bezpieczników i czujnika w chłodnicy.
A jeśli Ty piszesz że po złączeniu we wtyczce nic się nie dzieje (1 bieg tylko jest jak jest stacyjka wyłączona a 2 biegi są jak jest włączona) to zrób tak:
Zewrzyj czerwony z czerwono/białym i musi się włączyć wentyl (nawet ze stacyjką OFF) jeśli się nie włącza to kolego przekaźnik w module jak pisałem padł (opiszę Ci jak sprawdzić jak dasz znać co i jak) albo jednak ten nieszczęsne bezpieczniki na aku nie mają styku (jeden płaski blaszany - 3 od lewej, a drugi zwykły przeważnie zielony 30A - 1 od lewej u mnie).

PS kablom też się poprzyglądaj czy nie przytarte/urwane itp

Pozdro :bigok:


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Gicek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 16, 2008 19:19
Lokalizacja: KRAKOW
Kontakt:

Post autor: Gicek » czw gru 04, 2008 21:10

Przyznam szczerze ze zgupialem!!dzieki za tak fachowa porade ale ja napewno sobie z tym nie poradze wiec wszystko sobie odpisze i pojade z tym do kolegi ktory cos sie tam orientuje:)jesli bys jeszcze mogl mi napisac jasniej gdzie sie znajduja te trzy rzeczy ktore sa padniete wedlug ciebie i jakos mi je prosciej okresl jesli chodzi o nazwy to je poprostu sprobuje podmienic z innego autka i moze akurat trafie na ta zepsuta czesc.Jescze raz sliczne dzieki.Acha a jesli chodzi o ten przekaznik to on sie znajduje w module komfortu??tego ukrytego gleboko pod deska?
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 21:21 przez Gicek, łącznie zmieniany 1 raz.


VW GOLF IV 1.8 20V 125KM

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw gru 04, 2008 23:55

Myślałem, że ktoś już napisał :blush: ale auto pod vag`a podepnij może pokaże co padło ;)

A odnośnie:
Gicek pisze:jesli bys jeszcze mogl mi napisac jasniej gdzie sie znajduja te trzy rzeczy ktore sa padniete wedlug ciebie i jakos mi je prosciej okresl jesli chodzi o nazwy to je poprostu sprobuje podmienic z innego autka
1) przeważnie jest na rurce z kilmy albo koło osuszacza (w starszych wersjach) - po kablach dojdziesz
2)
Obrazek
3)
Obrazek
Gicek pisze:Acha a jesli chodzi o ten przekaznik to on sie znajduje w module komfortu??

Jeśli chodzi Ci o przekaźnik od wentylów to jest on w tej skrzynce co jej zdjęcie zamieściłem w pierwszym poście tego tematu - skrzynka ta jest pod aku od spodu auta, a przekaźnik widać na 2 zdjęciu pierwszego postu tego tematu (po stykach będzie wiadomo czy lewy czy prawy jest od wentylów sterowanych nie klimą tylko temp.)

Pozdro :bigok:


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 269 gości