zegary w mkII

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Martini79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt gru 28, 2007 21:43
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

zegary w mkII

Post autor: Martini79 » śr gru 03, 2008 22:40

Witam wszystkich,
Mam golfa mkII 1.6D z 91' . Poniewaz mam straszny problem z żaróweczkami które oswietlają zegar i licznik postanowiłem je wyjąc i pooglądac je od tyłu. Po wyjeciu okazało sie ze mam strasznie pokiereszowane styki miedziane na folii przy tych dwóch żaróweczkach. Zacząłem jezdzić po elektrykach, którzy mowili mi zebym razczej jezdził po schrotach i szukał innych zegarów. Długo nie czekałem, tak długo jezdziłem az dorwałem zegary do diesel. Takich samych nie mogłem znależć. :hmm: I tu zaczyna sie moj prawdziwy problem. Mianowicie tak; moje oryginalne zegary które miałem w aucie to są z jednym wtykiem(jasnym) z pinami (cieniutkie igiełki) a te które kupiłem mają dwa wtyki czarny i jasny na blaszki. Teraz mam pytanie, czy da sie to przerobic małymi kosztami w ramach rozsądku. Pomózcie mi prosze Was..... . Bede wdzieczny. Marcin
Ostatnio zmieniony śr gru 03, 2008 22:43 przez Martini79, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr gru 03, 2008 22:56

Niestety Cię zmartwie, z przeróbką jest dużo problemów. Najprościej jak możesz zrobić to kup sobie nowe zegary na allegro, a te sprzedaj. ALE UWAŻAJ!! Nie dość że muszą być do diesla, to na tarczy prędkościomierza pod km/h są napisane 3 cyferki, muszą być identyczne jak w Twoich oryginalnych zegarach. Pozatym warto rozglądnąć się za rarytasem mianowicie zegarami z obrotomierzem, są droższe ale naprawdę warto!
Ostatnio zmieniony śr gru 03, 2008 23:07 przez kwietek, łącznie zmieniany 3 razy.



Aro1120
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 17:35
Lokalizacja: z centrum :P
Kontakt:

Post autor: Aro1120 » śr gru 03, 2008 23:15

kwietek ma racje robienie jakiejkolwiek przejsciówki jest chyba nieopłacalne szukaj nowych zegarów i rozejrzyj sie za takimi z obrotkiem no chyba ze masz ograniczone fundusze to kup z zegarkiem tylko zwroć uwage na ile wtyczek bedzie licznik i na ten indeks na predkościomierzu zeby był taki sam jak twój w wiekszosci ten indeks to 950 ale nie we wszystkich jest taki sam wiec uwazaj. Aha jeszcze jedno zebys nie miał watpliwosci jesli bedziesz chciał kupic licznik z obrotkiem znajdziesz z takim indeksem jak ci potrzebny i z tyloma wtyczkami ile ty masz to tylko wciskasz wtyczki i juz obrotek działa w 99% przypadków. pozdro :grin:
Ostatnio zmieniony śr gru 03, 2008 23:19 przez Aro1120, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » śr gru 03, 2008 23:17

no wiec tak
mozna przerobic z 2 wtyczek na 1 jest porada na forum gdzies
nie jest to jakos strasznie trudne

mozesz sprobowac wlutowac ktyki z aluminium do tej miedzi przy zarowkach
ja tak robilem u siebie zanim nie wymienilem folji
ewentualnie wmontowac listwe z diodami pod ten bialy plastik z tylu zegarow

co do zegarow z obrotkiem to fajna zabawka ale cholernie droga, bo w sumie zaden rarytas to to nie jest a na aledrogo ceny sa z kosmosu..


nastepna strona sa te 3 cyferki o ktorych wspomnial przedmowca. jest to indeks predkosci.
moim zdaniem mozesz go olac kompletnie nie zwracaj na to uwagi
jak kupisz nowe zegary poprostu przeloz swoj predkosciomiez do nowych i bedzie wszystko cacy a przy okazji zachowasz swoj przebieg samochodu. operacja zajmuje 10 minut jak juz sie ma zegary powyjmowane

jedyne w czym sie w pelni z przedmowca zgadzam to to ze lepiej nie ingerowac w elektryke i nie bawic sie w przerobki a poczekac poszukac wytrwale pasujacych z iloscia wtyczek [ no i do diesela oczywiscie] zegarow w normalej cenie

jak bys mial jeszcze jakies pytania to pisz na pw
:helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm:


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Aro1120
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 17:35
Lokalizacja: z centrum :P
Kontakt:

Post autor: Aro1120 » śr gru 03, 2008 23:22

wasiak nie kazdy ma tyle umiejetności itd zeby sie bawic w przekładki predkościomierza itd ;) wiec napisałem mu rozwiazanie problemu po linii najprostszej pozdro kolego :pub: :pub: a ty Martini79 działaj :grin:


[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b4822a054c7a1c7.html[img]

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Re: zegary w mkII

Post autor: mate64 » śr gru 03, 2008 23:40

Martini79 pisze:Witam wszystkich,
Mam golfa mkII 1.6D z 91' . Poniewaz mam straszny problem z żaróweczkami które oswietlają zegar i licznik postanowiłem je wyjąc i pooglądac je od tyłu. Po wyjeciu okazało sie ze mam strasznie pokiereszowane styki to przerobic małymi kosztami w ramach rozsądku. Pomózcie mi prosze Was..... . Bede wdzieczny. Marcin

Tylko po co sobie komplikowac? Kup sobie na allegro albo w jakimkolwiek sklepie RTV takie żarówki: http://allegro.pl/item490488414_zarowki ... garow.html

W tym miejscu gdzie zaznaczyłem przylutowujesz kawałek kabla z jednej i z drugiej strony żarówki:

Obrazek

"obierasz" ścieżke na foli zegarów obok styków które masz zdewastowane przylutowujesz kabelki masz sprawe rozwiązaną za ile 10 zeta? Chyba łatwiej tak niż kombinować z przekładką 1 na 2 wtyki. Bez sensu zmieniać cale zegary jak można to rozwiązać w pół godziny.
Ostatnio zmieniony śr gru 03, 2008 23:42 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » czw gru 04, 2008 09:07

Aro1120, nie chcialem urazic :piwka: pozdrawiam

przekladka predkosciomierza to odktecenie 4 stobek 4 naktetek i odchylenie folji :grin:


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Aro1120
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 17:35
Lokalizacja: z centrum :P
Kontakt:

Post autor: Aro1120 » czw gru 04, 2008 12:47

wasiak ani troche nie czuje sie urażony :pub: :pub:
mate64 zakładałes te zarówki u siebie w liczniku ?? ja włąsnie takie kupiłem folie mam dobra ale nie da sie wyjac starych i tych co pokazujesz włozyc na to miejsce przynajmniej u mnie nie maja sie jak trzymac sa troche za małe trzeba by je jakos przykleić albo cusik, ja pokombinowałem i swieca ale sa w oryginalnej oprawce od zarowek zegarów


[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b4822a054c7a1c7.html[img]

billiejoe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 23:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: billiejoe » czw gru 04, 2008 13:25

słuchajcie,pozwolę sobie na pytanie w tym temacie żeby nie śmiecić prosta czynnością na forum,będę chciał sobie wymienić żarówkę w liczniku ale jedyne czego nie mogę zdjąć przed tym to panelu od regulacji świateł i włącznika świateł pod którym jest śrubka,od której strony mam to podwarzyć żeby nic nie pękło?



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw gru 04, 2008 14:17

Aro1120 pisze:mate64 zakładałes te zarówki u siebie w liczniku ?? ja włąsnie takie kupiłem folie mam dobra ale nie da [ciach] przykleić albo cusik, ja pokombinowałem i swieca ale sa w oryginalnej oprawce od zarowek zegarów
Ja mam oświetlone zegarki 10-ma ledami w sumie, bez żadnych oprawek. :grin: :grin:

A te żarówki zakładałem do r19. Nie te to inne ważne żeby dało sie przylutować kabel. Równie dobrze martini może założyć sobie same diody z opornikiem itd. Zależy jak mocno się czuje w majsterkowaniu.


billiejoe pisze:słuchajcie,pozwolę sobie na pytanie w tym temacie żeby nie śmiecić prosta czynnością na forum,będę chciał sobie wymienić żarówkę w liczniku ale jedyne czego nie mogę zdjąć przed tym to panelu od regulacji świateł i włącznika świateł pod którym jest śrubka,od której strony mam to podwarzyć żeby nic nie pękło?
Tak jak pozostałe podważasz od dołu i wyciągasz. Z włącznikiem musisz troche pokombinować góra dół ale wyjdzie. Generalnie nic ci nie powinno pęknąć.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw gru 04, 2008 21:29

Martini79, zobacz czy to Ci podejdzie http://www.allegro.pl/item494613865_lic ... zerem.html
albo to: http://www.allegro.pl/item494546971_lic ... zesci.html - tylko zadzwoń do gościa i zapytaj się na ile wtyków jest.
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 23:26 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości