Pompa zamka centralnego - problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
leon_z
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 18:48
Lokalizacja: Kraków

Pompa zamka centralnego - problem

Post autor: leon_z » śr gru 03, 2008 09:39

Temat już kiedyś ruszałem i chciałbym do niego wrócić.
Wrzucam jako nowy wątek bo sytuacja się trochę zmieniła.

MK3, 5-dzwiowy, zamek centralny pneumatyczny zintegrowany z alarmem obsługiwany z pilota.

Problem:
Otwieranie - zamek nie działa zarówno z pilota jaki i z klucza (drzwi sterujące). Pompa się nie załacza.
Zamykanie - zamek działa ale nie zawsze. Jak są otwarte 2 drzwi to daje rade, ale jak więcej, to nie zawsze. Tzn pompa się załącza ale jakby nie miała siły wytworzyć odpowiedniego podciśnienia.

Przewody (te z powietrzem) do zamków są raczej ok, bo jestem w stanie dmuchając lub zasysając powietrze, otworzyć/zamknąć wszystkie zamki.

Znalazłem artykuł:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... eaktywacja

i udało mi się sprawdzić ze:
(kwestia dotyczy przewodów zasilających pompy)

- kabel brązowy jest prawidłowo podłączony do masy
- na kablu czerwono-czarnym nie ma napięcia 12V tylko coś około 2V

- przy włączaniu/wyłączaniu alarmu na kablu zielonym/szarym pojawia się napięcie 12V, tak więc pompa dostaje impuls do otwarcia/zamknięcia.


czy w oparciu o te informacje można stwierdzić że padła pompa?
z góry dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr gru 03, 2008 13:41

na kablu czerwono-czarnym , musisz mieć napięcie pełne 12 V , bo napięcie na tym kablu jest bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik F21



Awatar użytkownika
leon_z
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 18:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: leon_z » śr gru 03, 2008 14:58

no to że tam powinno być 12V to wyczytałem z linka którego podałem powyżej.

U mnie jest tam niecałe 2V i stąd pytanie co dalej?
sprawdzę wcześniej ten bezpiecznik.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr gru 03, 2008 15:19

musisz po kablu poszukać gdzie masz przerwe



Awatar użytkownika
leon_z
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 18:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: leon_z » czw gru 04, 2008 12:24

a czy można zrobić taki test? czy to ma sens?
(zakładam że kabel jest walnięty i chciałbym sprawdzić pompę)

na kabel czerwono-czarny przy wtyczce do pompy podam "plus" z drugiego akumulatora (minus do masy). Czy dobrze myślę że w takim układzie (zakładając że pompa jest dobra) centralny będzie działać? Mogę coś takiego zrobić bezpiecznie?



leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » czw gru 04, 2008 13:02

podlacz pod ten kabel co powinno byc 12v bezposrednio i bedziesz wiedzial czy dziala teraz napewno nie bedzie jak jest 2v a ten bezpiecznik sprawdziles ?? sprawdz czy tam jest prad w bezpieczniku czy dochodzi z aku



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw gru 04, 2008 13:18

nie trzeba z innego aku , wystarczy jak podciągniesz ze swojego 12 V , jeszcze dokładnie posprawdzaj kabel masowy od pompki



Awatar użytkownika
leon_z
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 18:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: leon_z » czw gru 04, 2008 13:21

bezpiecznik jest ok i jest tam napięcie bo na nim też jest podpięte oświetlenie kabinowe które działa.
wieczorem zasilę pompę z drugiego akumulatora i zobaczymy czy pójdzie. Dam znać.

[ Dodano: Czw Gru 04, 2008 22:31 ]
dwie sprawy:
1) tak jak pisał miś fazi kabel (ten czerwono-czarny) jest prawdopodobnie walnięty, chociaż nie rozumiem czemu tam jest napięcie 2V. chyba przy uszkodzeniu powinno być 0V.

do czego ten kabel jest podłączony, gdzie on się kończy, co trzeba rozebrać żeby go wymienić?

2) pompa też coś nie halo. Jak już ją zasiliłem 12V (czerwono-czarny), to silniczek załącza się tylko na zamykanie a na otwarcie nie, mimo że pompa dostaje impuls 12V w obu przypadkach (zielony i szary).

czy mam wymienić pompę czy próbować ją ratować? ( http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... eaktywacja )

[ Dodano: Czw Gru 04, 2008 22:38 ]
a może nie muszę wymieniać tego kabla (czerwono-czarny) tylko bym tam podał napięcie z innego miejsca. Jeśli można tak zrobić to gdzie się wpiąć?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 420 gości