Jak ustawic turbine w 1,6 TD?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Jak ustawic turbine w 1,6 TD?

Post autor: stonefree » pn lis 28, 2005 00:08

Siemka.W moim gofrze slabo dmuchało turbo,Znajomy mechanik kazał mi ruszyć śrubka przy zaworze upustowym,Zrobiem pół obrotu w lewo i guma do kolektora rzeczywiscie lepiej sie nadyma.Mimo to kopa lepszego nie ma.Chciałbym jednak sprawdzić,czy ciśnienie jest odpowiednie.Czy ktos wie jak to zrobić i jakie to ciśnienie ma być?A może jest za mała dawka paliwa?Albo katalizator zapchany?Pomóżcie!



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » pn lis 28, 2005 08:24

buta większego miec nie będzie :hmm: . Mimo że to turbo ale jak przystało na diesla jak nie polejesz to nie pojedziesz. Jeśli podniosłeś ciśnienie doładowania to teraz daj mu wachy więcej śrubeckom na pompie i zobaczysz jak latać będzie ale uwaga nie przekręcaj za mocno dawki bo będziesz żałował !!! powypalasz dziory !!! Na kolektorku dolotowym możesz mieć zaślepione wyjście (możesz nie musisz:)) do "grzyba" te coś jeśli masz to zwiększa ilość gnoju wraz ze wzrostem doładowania :twisted: tam można założyć wężyk przez trójnik jeśli jest podłączone już a jeśli nie to bezpośrednio na kolektor i manometr. Co do kata to zastanów się , jeśli jeździsz po mieście i kat nie nagrzewa się wcale lub za mało to możesz wyciąć bo nie ma szans na popracowanie jak należy ale jeśli latasz min 50 km dziennie to nie warto bo pewnie jest czysty - pracuje prawidłowo wszystko spala . Miłego kombinowania :)


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

atomic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:10
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: atomic » pn lis 28, 2005 11:04

Hmm ja bym za bardzo nie ruszal srubecki na pompie bo moze ci silnicek kopcic jak stary kamaz:).
Poczytaj na forum o ustawieniach tego "grzyba" jak go odpowiednio ustawisz to cisnienie turbo bedzi powodowalo zwiekszenie dawki paliwa. Podsumowujac bedziesz mial wiecej paliwa tylko jak bedzie wieksze cisnienie turbo.

Ja mam inny problem Pomimo ze na forum bylo juz nie raz opisywane jak podnies cisnienie turbo to nadal nie wiem gdzie szukac tej srubki co przekreciles -mozesz to jakos opisac albo pstryknac fote gdzie ona jest?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn lis 28, 2005 12:23

lepiej poszukaj pompy od "prawdziwego" turbo diesla.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn lis 28, 2005 16:12

No dzięki za wypowiedzi.Jeżeli chodzi o śrubeckowanie dawką paliwa,to pompa jest juz nieźle porozsrubeckowywana na wszystkie strony,więc jedynie stół ją ratuje.Chciałem jeszcze wiedzieć,jakie ciśnienie maksymalne mam ustawić mierząc manometrem, coby mi tłoków nie powypalało...



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » wt lis 29, 2005 09:04

jeśli to jest JR to nie mam pewności ale max chyba jest 0.8 bar
niech ktoś to zweryfikuje!


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt lis 29, 2005 15:36

przeciez pisze ze to 1V czyli td bez mozliwosci zwiekszania dawki paliwa



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt lis 29, 2005 18:05

To co, 0,8 będzie orajt?



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr lis 30, 2005 00:09

w turbinie mozesz sobie ustawic nawet 1bar ile ci siepodoba ale dawki paliwa w pompie wtryskowej niezwiekszysz bo niema takiej opcji ta pompa

to ze z 0.4b czy tam 0.6b zwiekszysz na 0.8b nic ci nieda bo niby z czego ma pompowac te 0.8b jezeli dawka bedzie stała



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr lis 30, 2005 20:33

No zwiększyć mogę śrubeckom poprostu.Chcę tylko wiedziec jakie to cisnienie mam ustawić, coby było jak we fabryce.Jak ktuś wie, będę zobowiązanym



atomic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:10
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: atomic » czw gru 01, 2005 12:44

Witam
Skoro to jest silnik 1V to jak sie nie myle powinien miec katalizator. Ja bym na pierwszym miejscu najpier sie go pozbyl -skoro to auto juz ma swoje lata to kat pewnie i tak nie spelnia swojej funkcji a tylko spowalnia spaliny, co sie przeklada oczywiscie na slabsze dmuchanie turbinki i napewno tez kilka koni mniej. Zreszta katalizator w tych dieslach to na moje lekka pomylka.
A poza tym jak bylo wyzej najlepiej skombinuj pompe od SB wtedy dopiero bedziesz mial pole manewru
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 367 gości