Problem z ogrzewaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Arek-Magis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 19:25
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Problem z ogrzewaniem

Post autor: Arek-Magis » wt gru 02, 2008 16:20

Witam,
Mam taką zagadkę, po wymianie płynu chłodniczego przestało mi działać ogrzewanie.
Tzn: kiedy silnik jeszcze nie złapał temperatury ogrzewanie działa, wieje ciepłe powietrze tak jak powinno być. Natomiast gdy silnik osiągnie temperaturę około 90 stopni, ogrzewanie przestaje działać, nagle zaczyna wiać zimne nie ogrzane powietrze, mimo że silnik osiągnął właściwą temperaturę pracy. W czym tkwi problem? Płynu weszło tyle ile trzeba. Układ jest odpowietrzony. Proszę o rady.
Pozdrawiam,


Mój GOLF-ik mk2 DŻI-TI :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1099424&highlight=#1099424


PP: "... tylko ten jeden raz błagam Ciebie Elka Bon Ton na ostrzu noża..."

Awatar użytkownika
To_masz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 13:14
Lokalizacja: WL

Post autor: To_masz » wt gru 02, 2008 16:44

witam
to może byc termostat, zaciął się i cały czas jest obieg otwarty a chłodniejsze wieje jak nagrzany silnik,bo wiatrak na chłodnicy sie załącza i schładza ciecz stąd ten spadek temp.
,tak mysle' ale poczekaj na inne opinie bo moge sie mylić, ale kolega miał podobnie
pozdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » wt gru 02, 2008 18:06

Przy niesprawnym termostacie to raczej nie jest możliwe aby wiatrak się włączył...
Jakie masz wskazania temperatury na desce?? Myślę że poprostu masz jeszcze zapowietrzony układ i w nagrzewnicy masz wtedy za mało płynu


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » wt gru 02, 2008 18:46

no pewnie że to nie wina termostatu
ja też uważam że układ jest nie do końca odpowietrzony



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 02, 2008 18:55

Pojeździj po dołach lub jedź do Kielc na parkingi tesco lub galerii ślichowickiej. Układ się odpowietrzy.



Awatar użytkownika
Arek-Magis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 19:25
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Post autor: Arek-Magis » wt gru 02, 2008 18:58

silnik normalnie łapie temperaturę, już po przejechaniu kilku kilometrów wskazówka jest wychylona w połowie, a MFA pokazuje 85-90 stopni. Więc wydaje mi się że wszystko jest ok. Na rozgrzanym silniku po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego, słychać tylko delikatny syk.


Mój GOLF-ik mk2 DŻI-TI :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1099424&highlight=#1099424


PP: "... tylko ten jeden raz błagam Ciebie Elka Bon Ton na ostrzu noża..."

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » wt gru 02, 2008 19:05

słuchaj u mnie też temperatura była w normie a układ zapowietrzony był



Awatar użytkownika
HugokopteR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

Post autor: HugokopteR » wt gru 02, 2008 19:28

ja mam dokladnie ten sam problemik co kolega i nikt nie ma pomyslu co moze byc

byly sugestie, ze układ zapowietrzony - zostal poprawnie odpowietrzony po wymianie plynu

niesprawny termostat - tez nie to bo wentylator na chlodnicy chodzi

wyciek - nigdzie nie ma wyciekow

zapchcna nagrzewnica - tez nie to bo zostala zalozona nowa

jakies pomysly??



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » wt gru 02, 2008 20:04

HugokopteR w takim razie sprawdź sterowanie nawiewem bo to też może być przyczyną braku ogrzewania



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » wt gru 02, 2008 22:17

HugokopteR pisze:byly sugestie, ze układ zapowietrzony - zostal poprawnie odpowietrzony po wymianie plynu
Czyli jak jeśli mogę spytać??


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » wt gru 02, 2008 22:53

a moze cos z pompa wody jest nie tak -bo skoro odpowietrzyles to nic innego mi na mysl nie przychodzi (lub plynu malo)



Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » wt gru 02, 2008 23:07

Raz,układ niby sam sie odpowietrza,ale radze mu pomoc,a mianowicie odkrec korek wlewu do zbiorniczka wyrownawczego,zapal go,i niech tak sobie chodzi,az pare razy wymieni plyn w obiegu.Dwa,malo kto wie,ale sa w w autku są dwa termostary,jeden na pompie,a drugi mniejszy na wezach ktore ida do nagrzewnicy.Ja mialem to samo,brak ogrzewania,jazda w zimie w czapka na glowie i w rekawiczkach.Rozwiazanie jest zaskakujaco proste,wrecz banalne.Ponizej wlepiam fotke czesci ktora powinienes wymienic(koszt nowej to okolo 190 zł),a dokladnie wywalic i wstawic w to miejsce dwie miedziane lub mosięzne rurki,o długosći 10 cm,srednicy 22 mm.1 fota jest tej czesci ktora powinienes wywalic,druga fotka jest juz po zrobionej robocie i wstawionych tych dwuch rurkach o ktorych pisalem.
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony wt gru 02, 2008 23:09 przez czarna małpa, łącznie zmieniany 1 raz.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Awatar użytkownika
HugokopteR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

Post autor: HugokopteR » wt gru 02, 2008 23:22

palen pisze:
HugokopteR pisze:byly sugestie, ze układ zapowietrzony - zostal poprawnie odpowietrzony po wymianie plynu
Czyli jak jeśli mogę spytać??
otwarty zawor ogrzewania, podgrzany silnik do otwarcia termostatu i uzupelnianie plynu
sciskane nawet byly przewody zeby wygonic resztki powietrza z układu



Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » wt gru 02, 2008 23:38

Jak już wyżej napisalem,odpal go,odkrec koreczek od zbiorniczka,wlącz ogrzewanie,jesli masz jeszcze ten baypac co na moim zdjeciu jest(fota nr 1),włącz wentylator.I daj mu sie zagrzac,niech wymieni pare razy plyn w obiegu,wszystko,jesli to niepomorze,wywal to co Ci powiedzialem,a bedziesz mial jak w saunie.!!!


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 297 gości