Kontrolka oleju świeci po nagrzaniu silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Irkuck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 18:48
Lokalizacja: Katowice

Kontrolka oleju świeci po nagrzaniu silnika

Post autor: Irkuck » wt gru 02, 2008 09:42

Witam vw golf 1 .4 combi

Od dwóch dni zauważyłem nietypowe zachowanie sie kontrolki oleju która po nagrzaniu ślinika do temperatury 90 stopni na wolnych obrotach zaczyna świeci
Dodam ze na wolnych obrotach po 15 sek pracy śilnika odzywa sie cykanie od strony ślinika

a. jędze na oleju mobil minerał 15w 40
b. mam już przejechane około 10 tys.
c. stan oleju jest w normie

zanim wybiorę sie do mechanika chciałbym wiedzieć co w trawie piszczy

pozdrawiam



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt gru 02, 2008 09:47

Na początek to zmień olej bo już na niego czas a może być dodatkowo rozcieńczony paliwem.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » wt gru 02, 2008 10:53

w pierwszej kolejnosci to polecam zmiane oleju a nastepnie do sprawdzenia czujnik cisnienia oleju..sygnal dzwiekowy odzywa sie na wolnych obrotach jak silnik zagrzany czy na zimnym tez ?


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

Irkuck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 18:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Irkuck » wt gru 02, 2008 13:24

abpel pisze:w pierwszej kolejnosci to polecam zmiane oleju a nastepnie do sprawdzenia czujnik cisnienia oleju..sygnal dzwiekowy odzywa sie na wolnych obrotach jak silnik zagrzany czy na zimnym tez ?
...na ciepłym i na zimnym cisza brak jakiegokolwiek sygnału



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » wt gru 02, 2008 13:33

mi tez potrafila sie zaswiecic, tzn mrugnac na sekunde kontrolka oleju, ale to zaraz po rozruchu i dzialo sie to na tym o to wlasnie oleju
Irkuck pisze:mobil minerał 15w 40
. Zalej mu lepiej polsyntetyk to na zime na pewno mu posluzy. A i jak bedziesz wymienial olej to zaloz lepszy filtr niz filtron, tzn kazdy inny bo wszystkie sa lepsze. Polecam mann, hengst.

Jesli nie pomoze to warto przyjrzec sie czujnikom cisnienia oleju.



Irkuck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 18:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Irkuck » śr gru 03, 2008 12:30

koledzy dzięki za szybkie odpowiedzi dzisiaj byłem u mechanika i powiedział ze to najprawdopodobniej pompa oleju czujnik wykluczył mówiąc ze gdyby był to czujnik to świecił by na zimnym śliniku
kupiłem dziś olej pół syntetyk mobil i filtr nie z filtrona :)kneht bodajże
jutro prawdopodobnie zdecyduje sie jechać i wymienić pompę olej możecie napisać przybliżony koszt w/w operacji


z góry dziękuje



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » śr gru 03, 2008 13:32

jeśli ktoś jeździ na minerale to nie zaleca się zmiany na półsyntetyk
mój kolega tak zrobił i szklanki moment poleciały



Irkuck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 18:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Irkuck » śr gru 03, 2008 14:38

Zalej mu lepiej polsyntetyk to na zime na pewno mu posluzy. A i jak bedziesz wymienial olej to zaloz lepszy filtr niz filtron, tzn kazdy inny bo wszystkie sa lepsze. Polecam mann, hengst.
bądź tu mądry...no już kupiłem :(



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr gru 03, 2008 15:46

Szosownik pisze:jeśli ktoś jeździ na minerale to nie zaleca się zmiany na półsyntetyk
mój kolega tak zrobił i szklanki moment poleciały
Widocznie na nie czas przyszedł, no chyba że ten mineralny to był jakiś totalny shit. Półsyntetyk jest lepszy dla popychaczy hydraulicznych niż mineralny. A dobre oleje mineralne powinny utrzymywać silnik w czystości i zmiana na półsyntetyk nie powinna nic pogorszyć.
Ostatnio zmieniony śr gru 03, 2008 15:46 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » śr gru 03, 2008 15:53

zodiak pisze:
Szosownik pisze:jeśli ktoś jeździ na minerale to nie zaleca się zmiany na półsyntetyk
mój kolega tak zrobił i szklanki moment poleciały
Widocznie na nie czas przyszedł, no chyba że ten mineralny to był jakiś totalny shit. Półsyntetyk jest lepszy dla popychaczy hydraulicznych niż mineralny. A dobre oleje mineralne powinny utrzymywać silnik w czystości i zmiana na półsyntetyk nie powinna nic pogorszyć.
może i nie powinna
nie wiem czy pamiętasz bo wątek ten poruszany był już nie raz i są różne szkoły na ten temat
znam kilka przypadków że jednak zmiana szkodzi ale cóż każdy ma swoje zdanie na ten temat
pozdro zodiak
Ostatnio zmieniony śr gru 03, 2008 15:55 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » śr gru 03, 2008 16:04

pompa do czyszczenia na bank wiem po swojej ,półsyntetyk jeśli naprawdę markowy to lej śmiało :okej:


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw gru 04, 2008 09:24

Szosownik pisze:znam kilka przypadków że jednak zmiana szkodzi
Ja tego nie neguję, ale zapewne silniki miały sporo nakręcone na kiepskim (czytaj : na posiadającym słabe właściwości myjące) oleju mineralnym lub ktoś je nieźle katował na mineralu (olej się spalał).

Także pozdrawiam Szosownik


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

boguc666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr gru 12, 2007 16:37
Lokalizacja: Częstochowa/Lipicze
Kontakt:

Post autor: boguc666 » czw gru 04, 2008 11:19

mnie jak zaczeła cykac kontrolka to okazało sie ze nie ma wody w układzie i mało co bym silnik spalił,ale u ciebie pewnie az tak goraco nie bylo.czujnik swiruje


VW...to jest TO-

TOMMy_VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 11:24
Lokalizacja: SY

Post autor: TOMMy_VW » czw gru 04, 2008 15:33

Ja takie objawy miałem jak olej już był wypalony! KONIECZNIE WYMIEŃ OLEJ! Wątpię, żeby czujnik oleju był walnięty, wymień olej!


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 319 gości