"Kołysanie" kierownicą
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
"Kołysanie" kierownicą
Witam. Od pewnego czasu mam następujący problem - przy powolnym ruszaniu na asfaltowej nawierzchni daje się wyczuc efekt kołysania kierownicą. Kierownica "bije" ewidentnie w prawo. Przy dużych prędkościach - powyżej 100 km/h występują drgania na kierownicy, ale wg. mnie w normie. Czekam na podpowiedzi w ustaleniu przyczyny stanu rzeczy. Pozdrawiam
Witam.
Masz do sprawdzenia felgi czy nie krzywe, a także opony czy nie są nigdzie wybrzuszone.
Pozdrawiam
Masz do sprawdzenia felgi czy nie krzywe, a także opony czy nie są nigdzie wybrzuszone.
Pozdrawiam
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10566
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Paweł Marek ma rację, objawy wskazują na któryś przegub wewnętrzny, miałem podobny problem w Passacie B5, w momencie dodawania gazu było kołysanie nadwoziem, podczas jazdy na tzw. "luzie" nie było żadnych objawów, bo nie było "naprężenia" półosi - spróbuj tak zrobić - rozbujaj się do jakiejś prędkości np. 100 km/h i włącz luz - jak drgania i kołysanie ustanie to na 100% przegub wewnętrzny
Witam.
Mam podobny problem w moim golfie 3 z silnikiem AFN (1,9 TDI).
W czasie jazdy kierownica rusza się lekko na boki do tego dochodzi ciche stukanie w prawym kole. Czy jest to przegub w półosi czy coś innego? Jeżeli tak to czy ciężko jest wymienić samemu ten przegub w warunkach domowych i ile taka część kosztuje?
Mam podobny problem w moim golfie 3 z silnikiem AFN (1,9 TDI).
W czasie jazdy kierownica rusza się lekko na boki do tego dochodzi ciche stukanie w prawym kole. Czy jest to przegub w półosi czy coś innego? Jeżeli tak to czy ciężko jest wymienić samemu ten przegub w warunkach domowych i ile taka część kosztuje?
ja mialem taki problem i przeciw waga z prawej polosi zsunela mi sie blizej brzegubu zewnetrznego, przesunalem przeciw wage na stare miejsce i gitara.
golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212
witam ponownie. okazało się, że zsunęła sie przeciwwaga przy prawej półośce...mechanik stwierdził, że najlepiej wyciąć - i usunął przeciwwagę. Przeciwwaga usunięta - problem został. Tyle że nie ma juz drgań na kierownicy przy v>100 km/h. Czy może się tak dziać przez skrzywioną tarcze hamulcową? Dodam, że nie kołysze mi samochodem, tylko lekko bije przy ruszaniu...przy puszczonej kierownicy podczas ruszania widać "taniec" góra-dół. Nie stuka nic w zawieszeniu, nie ma luzów (sprawdzone na warsztacie). Na "letnich kołach" było to samo.
sprawdziłem ta przeciwwagę. Jest to taka guma przymocowana do półosi. U mnie jest to tylko sama guma która rusza się na boki. Nie można jej dokręcić :/ podłożyłem pod nia gume żeby trzymała się sztywno. Przez chwile było OK ale znowu kierownica drży. Moge tą przeciwwagę ściągnąć? Czy nic się nie stanie jak to zrobie?Pączek pisze:ja mialem taki problem i przeciw waga z prawej polosi zsunela mi sie blizej brzegubu zewnetrznego, przesunalem przeciw wage na stare miejsce i gitara.
jarkob, niektorzy wycinaja ta przeciw wagę i jezdza i nic sie nie dzieje ale ja jestem zdania ze jak cos tam jest to powinno zostac, takze ja tego nie wycialem tylko umiescilem na starym miejscu i pomoglo
golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212
Też mi się wydaje że powinien zostą na swoim miejscu. Na allegro nie moge znaleźć tej przeciwwagi. Podeśle mi ktoś link?
W jakiej odległości od osłony przegubu (od silnika) powinien być zamontowany odważnik?
[ Dodano: 11 Sty 2009 15:22 ]
Sam sobie odpowiedziałem na swoje pytanie.
Oto zdjęcie pokazujące jak powinna być zamocowana przeciwwaga:
U mnie jest prawie na środku. Więc już wiem dlaczego dalej kierownica drży.
W jakiej odległości od osłony przegubu (od silnika) powinien być zamontowany odważnik?
[ Dodano: 11 Sty 2009 15:22 ]
Sam sobie odpowiedziałem na swoje pytanie.
Oto zdjęcie pokazujące jak powinna być zamocowana przeciwwaga:
U mnie jest prawie na środku. Więc już wiem dlaczego dalej kierownica drży.
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 14:11 przez jarkob, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 481 gości