Witam
Mam problem z którym borykam się już jakiś czas.
3 lata temu kupiłem seryjnego golfa 1,4CL z 92r.
Okazało się że kupiłem z walniętym silnikiem i po wielu perypetiach i jednym remoncie postanowiłem zrobić swapa, wybór padł na 1,8 8v z mkII.
Mechanicy moi wymienili mi silnik ze skrzynią ale komputera niewymienili twierdząc że to zadużo zachodu, więc został komputer od 1,4 (niewiem jak to chodzi ale chodzi )
Jeździłem tak do czasu kiedy i ten silnik zaczął szwankować wtedy to postanowiłem że przy drobnym remoncie zrobię mu mały tuning (polerowanie kanałów, dotarcie zawarów i splanowanie głowicy).
Przy okazji tych zabiegów dokonałem pomiarów na hamowni i okazało się że przed przeróbkami silnik co powinien mieć seryjnie 90kucy ma około 75(niepamiętam dokładnie), natomiast po uzyskał 95KM.
Mimo wszelkich starań i różnych zabiegów z wydechem, z chipem nic więcej nieudało się osiągnąć, dlatego jedyne co mi pozostało to ten komp.
I teraz pytanie czy to może być to a jeśli tak to jak zrobić żeby było dobrze, czy muszę całą wiązkę przerabiać znaczy kłaść od nowa bo to chyba by była najpewniejsza metoda?
Dodam że komp praktycznie niesteruje wogóle pracą silnika np. niema podpiętego czujnika położenia wału (z tego co mi mechanik mówił).
Dodam że jestem laikiem szczególnie jeśli chodzi o elektrykę.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Pozdro
MKIII - wymiana komputera?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
To bardzo ciekawe co piszesz, ze masz komputerek od 1.4 i pracuje na nim 1.8.
Czy twój 1.8 to monowtrysk czy gażnik a swoją drogą to podaj serie silnika i rok prod. to powiem ci jaki powinien być komputer.
Chcę włożyć do swojego mk3 1.6b 93r ABU monoftrysk silnik od Ibizy też 1.6b monoftrysk tylko że nowszy z 2000r i zastanawiam sie czy moj komp go pociągnie.
Może twoj elektryk coś o tym będzie wiedział!!!
Zobacz posta "WYNIANA SILNIKA"
ROBERTO
Czy twój 1.8 to monowtrysk czy gażnik a swoją drogą to podaj serie silnika i rok prod. to powiem ci jaki powinien być komputer.
Chcę włożyć do swojego mk3 1.6b 93r ABU monoftrysk silnik od Ibizy też 1.6b monoftrysk tylko że nowszy z 2000r i zastanawiam sie czy moj komp go pociągnie.
Może twoj elektryk coś o tym będzie wiedział!!!
Zobacz posta "WYNIANA SILNIKA"
ROBERTO
Obecny 1,8 to monowtrysk o oznaczeniu RP (90KM w serii) rok produkcji 89 ale do końca niejestem pewien, wiem tylko że wyciągnięty z MKII. Poprzedni 1,4 też był na monowtrysku dlatego przypuszczam że to tylko poszło bo przy takim swapie poprostu było mniej roboty z elektryką.ROBERTO_VW pisze:To bardzo ciekawe co piszesz, ze masz komputerek od 1.4 i pracuje na nim 1.8.
Czy twój 1.8 to monowtrysk czy gażnik a swoją drogą to podaj serie silnika i rok prod. to powiem ci jaki powinien być komputer.
Tylko co z tego jeśli mi komp ogranicza moc auta
Przypuszczam że to poszło tylko dlatego że praktycznie w tym silniku 1,8 jest praktycznie zero elektroniki, niema nawet sterowania zapłonem.
Przypuszczam że napewno by pociągnął tylko mógłbyś mieć ten sam problem co ja, bo jednak co komp to komp i do każdego silnika praktycznie ma inne programy, a w prawdzie na silnikach się nieznam ale widząc po latach produkcji to wnioskuje że bez przerubek w silniku napewno się nieobeszło.ROBERTO_VW pisze:Chcę włożyć do swojego mk3 1.6b 93r ABU monoftrysk silnik od Ibizy też 1.6b monoftrysk tylko że nowszy z 2000r i zastanawiam sie czy moj komp go pociągnie.
Może twoj elektryk coś o tym będzie wiedział!!!
Co mi się przypomniało, niema ktoś może zdjęcia albo opisu dokładnego wiązki do silnika 1,8 RP, bo ponoć ta którą mam jest niekompletna i chciałem to sprawdzić.
Pozdro
Wally
=>>>MTK #15<<<=
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 199 gości