Centralny zamek (oryginalny pneumatyczny)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ASUS1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:25
Lokalizacja: Pabianice

Centralny zamek (oryginalny pneumatyczny)

Post autor: ASUS1986 » pn gru 01, 2008 12:22

Witam,
w zwiazku z tym ze chce przerobic oryginalny centralny zamek w moim mk2 na sterowanie pilotem mam takie pytanie bo wiem ze w drzwiach kierowcy jest tylko stycznik a nie silownik, mozna by go zamienic na zwylky silownik pneumatyczny ale wtedy np przy otwieraniu z kluczyka badz zamykaniu od wewnatrz nie bedzie dzialal central, zwyklego silownika elektrycznego tez nie chce i chce to zrobic na pneumatycznym silowniku master i stad moje pytanie czy kots to robil i czy mozna taki silownik zaadaptowac np z passata b3, golfa 3 czy innego VAGa.
Z gory dzieki za wszelka pomoc i pozdrawiam


Obrazek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn gru 01, 2008 17:23

o ile pamietam to w audi b3 jest taki silownik w drzwiach kierowcy
tyle z bedziesz mial problemy z podlaczeniem centralki z pilota do instalacji w aucie dlatego ze zamkek w mk2 jest sterowany raz plusem a raz minusem (zamykanie, otwieranie)
ja tak kiedys chcialem zrobic to mi sie palily bezpieczniki i sciezki w sterowniku od centralki na pilota
wlozylem elektryczny silownik (master),3przewody wpiolem tak jak byl podpiety pneumatyczny silownik a 2 od zasilania silkownika do centralki z pilota i dziala



Awatar użytkownika
ASUS1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:25
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: ASUS1986 » pn gru 01, 2008 17:35

agrala pisze:ja tak kiedys chcialem zrobic to mi sie palily bezpieczniki i sciezki w sterowniku od centralki na pilota
No ale niby te centralki co na allegro sa do kupienia maja sterowanie pneumatycznym zamkiem wiec czemu to nie dziala czy tylko z tym zamkiem w mk2 tak jest?
Ostatnio zmieniony pn gru 01, 2008 17:36 przez ASUS1986, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn gru 01, 2008 17:41

w mk2 tak jest, to samo w audi b3
centralka podaje + badz - przez przekaznik a to ci w tym przypadku to nic nie da
zamontuj elektryczny silownik i entralke na pilota z wbudowanym centralnym zamkiem
dla pewnosci odepnij silownik krory masz i zobacz co jest na zewnetrznych przewodach to bedziesz wiedzial
srodkowy podaje sygnal na pompe


chyba ze podepniesz sie pod pompe i tam pokombinujesz - ale tu musilbys miec centralke z regulowanym czasem 1-30 sek



Awatar użytkownika
ASUS1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:25
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: ASUS1986 » pn gru 01, 2008 17:59

Najgorsze jest to ze nie znam sie za dobrze na elektryce i nie kumam czemu to nie bedzie dzialac skoro na normalnym elektrycznym burzy ale niewazne skoro mowisz ze tak musi byc to bede chyba musial ten elektryczny zalozyc. Bo w mk3 tez jest pneumat i tam nie ma problemow ze sterowaniem z pilota bo kumpel tak ma zrobione i jest ok.


Obrazek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn gru 01, 2008 18:17

w mk3 jest to samo co w mk2 tyle ze dolozony jest jeszcze wlacznik w bebenku od wkladu kluczuka i to tu sie podpinasz (tu jest sterowanie plusem) wiec dla tego to dziala
w mk3 jest obwod zenetrzny i wewnetrzny centralnego zamka
zewnetrzny to wlacznik przy wkladzie a wewnetrzny to obwod silownika
w mk2 jest tylko obwod wewnetrzny
mam nadzieje ze teraz ci to dobrze wytlumaczylem

[ Dodano: 01 Gru 2008 17:20 ]
pamietaj ze jak bedziesz kupowal to oprocz strerownika na pilota musisz miec tez modol elektrycznego zamka centralnego chyba ze jest on juz wbudowany w sterownik z pilotem + silownik master



Awatar użytkownika
ASUS1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:25
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: ASUS1986 » pn gru 01, 2008 18:30

a nie mozna tego jakos przerobic zeby dolozyc ten obwod zewnetrzny jak w mk3 i zeby to burzylo. Bo rozumiem ze problem jest w tym ze w mk3 dziala to na zasadzie przekaznika ze malym pradem steruje podawaniem zasilania na pompke a w mk2 to ten przelacznik w drzwiach steruje bezposrednio zasilaniem pompki i daltego by szlak trafil centralke bo by musil z niej isc prad zasilania pompki dobrze to sobie wydedukowalem?

a jesli chodzi o sterownik to mysle o czyms takim ze scyzorykiem: http://moto.allegro.pl/item484811485_st ... mfort.html
lub takim: http://moto.allegro.pl/item494759997_st ... _logo.html
przy tym drugim sterowniku w opisie jest cos o wysokopradowych wyjsciach przekaźnikowych czyli nie wystarczy cos takiego do sperowania ta pneumatyka bo to walsnie o to sie chyba rozchodzi?
Ostatnio zmieniony pn gru 01, 2008 18:44 przez ASUS1986, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn gru 01, 2008 18:45

w mk3 jest inna pompa

moim zdaniem lepiej dolozyc 50 zl i masz alarm
http://partner.sklep.pl/pokaz_produkt.php?idprod=119
w zestawie jest syrena i czujnik wstrzasowy (choc tandetny)

ma wbudowany strerwonik zamka centralnego z przekaznikem i o taki wlasnie chodzi

do tego tylko potrzebowalbys silownik master

[ Dodano: 01 Gru 2008 17:49 ]
jakby co to koles tez sprzedaje na allegro pod loginem julifull
sprawdz czy groy bedzie pasowal do vw



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 01, 2008 19:29

ASUS1986, chcesz sterować pilotem. Jeśli już uda ci ci się dołożyć ten pneumatyczny siłownik to jeśli chodzi elektrykę to nic prostszego, tylko wtedy najprościej będzie zrobić jeśli zrezygnujesz z uruchamiania centralnego zamka kluczykiem, bedziesz mógł tylko pilotem. Należy po prostu przeciąć czerwony kabel od włącznika w zamku (zlikwidować stały plus), a do pozostalych dwóch (czerwono biały i czerwonożółty) podpiąć kable sterujące z alarmu lub sterownika. Sterowanie dwoma plusami wówczas. Proszę schemat dla jasności.
Obrazek

[ Dodano: Pon Gru 01, 2008 6:32 pm ]
agrala pisze:zamkek w mk2 jest sterowany raz plusem a raz minusem (zamykanie, otwieranie)
agrala, skąd to twierdzenie? Masz inaczej niż na schemacie co zapodałem?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn gru 01, 2008 20:40

PawelMarek masz racje ze jak sie sciagnie wtyczke z silownika to bedzie ok
ja zrobilem tak ze podawalem plusa (lub minusa - nie pamietam teraz) na te 2 przewody i przy zamykaniu bylo ok a przy otwieraniu palio bezpieczniki lub sciezki w dolozonym sterwoniku - z tego wywnoskowalem ze jest raz plusem a raz minusem
robilem tak bez odpinanai silownika i moze dlatego robilo sie zwarcie bo w pewnym momencie bylo tak jakby na wszystkie przewody byl podany plus i siadly w tym momencie bezpieczniki
najlepiejby bylo jakby kolega sparwdzil po odpieciu silownika co podaje pompa na zewnetrzne przewody
ja to sprawdzalem w audi b3 ale to jeden i ten sam zamek
byc moze podanie plusa na wszystkie 3 przewody powodowalo zwarcie a ja sobie to tak wytlumaczylem ze raz minus a raz plus



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 01, 2008 20:52

agrala pisze:byc moze podanie plusa na wszystkie 3 przewody powodowalo zwarcie a ja sobie to tak wytlumaczylem ze raz minus a raz plus
dokładnie agrala :) . Silnik pompy jak widać ma 3 kable, jeden to masa a pozostałe dwa plusy, jeden to obroty w jedną drugi w drugą. Ty podałeś na raz dwa plusy zamiast jednego- efekt wiadomy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » pn gru 01, 2008 21:45

jezeli jest tak jak w mkIII to nic nie trzeba zmieniac podmnieniac i z niczego rezygnowac kupujesz centralke z zmiennym sterowaniem + i - podpinasz w kable i wszystko smiga osobiscie zakladam cos takiego do kilku mkIII z fabrycznym centralnym i wszysko ladnie szybko i prosto sie robi dziala i z pilota i z kluczyka zestaw z alarmem i pilotem scyzorykiem okolo 150zl na allegro



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 01, 2008 22:10

leoncio pisze:jezeli jest tak jak w mkIII
o to chodzi że nie jest. Czytałeś? W dzwiach kierowcy niema siłownika. Czyli albo próba dołożenia siłownika pneumatycznego i wtedy zero problemów z podłączeniam, albo zamontowanie elektrycznego i wtedy jest ten problem, że ten jeden elektryczny musi być zasilany naprzemienym plusem z minusem, a pneumatyczny dwoma plusami. Czyli odwójny układ do jednego auta, oczywiście wszystko do zrobienia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » pn gru 01, 2008 22:28

no czytam ale nie widze tu przeszkody zeby czegos takiego nie podlaczyc w czym tkwi problem wpinasz sie w pompe ustawiasz czas sterowania i wedlug mnie wszystko nawet tapicerki z drzwi nie sciagniesz jesli tak nie jest to napisz jakos inaczej co stoi na przeszkodzie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 352 gości