1.6 AEE wysokie spalanie, dziwne skoki obrotów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 AEE wysokie spalanie, dziwne skoki obrotów
Mam problem - mam Polo z silnikiem 1.6 AEE. Przebieg 82 tys km (pewny, kupiony od członka rodziny, który był pierwszym właścicielem), po wymianie filtrów, świec, kabli wn itp. Przepustnica wyczyszczona i zaadapotowana. Auto przy spokojnej jeździe pali jakieś 13-14 litrów na setkę. Do tego czasem zdażają się problemy z zapalaniem na ciepłym silniku. Występuje jeszcze dziwny skok obrotów przy hamowaniu silnikiem, tak około 1750 obr. auto szarpnie do przodu i znów spadają. Dodatkowo ma dość wysokie wolne - wahają się między 830 a 860 obr/min. VAG nie widzi żadnych błędów. Sonda labda działa - napięcie zmienia się od 0.01 do 0.8 V. Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyn tego problemu? Macie jakieś pomysły co to może być?
Obroty na jałowym są jak najbardziej prawidłowe!! W Golfie III 1,6 AEE są to od 650 - 750.hryniew pisze:30 a 860 obr/min. VAG nie widzi żadnych błędów. Sonda labda działa - napięcie zmienia się od 0.01 do 0.8 V. Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyn tego problemu? Macie jakieś pomysły co to może być?
Z kolei w polo jest tak jak u Ciebie, ponieważ jest inny komputerek (czy inaczej zaprogramowane - już nie pamiętam), ale na 100% są te obroty w polówce wyższe niż w golfie.
[ Dodano: 30 Lis 2008 22:17 ]
To już jest nie możliwe, moja fura, przy ciężkim bucie pali maks 10l\100 kmhryniew pisze:Auto przy spokojnej jeździe pali jakieś 13-14 litrów na setkę.
Jak sprawdzasz, że tyle Ci pali?
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
tankowanie do pełna bez dolewania, przejechałem 200 km i tankowanie. Weszło prawie 29 litrów. Wcześniej to auto paliło góra 10 litrów przy butowaniu. Teraz coś się stało i jest dramat. Nie ma przy tym utraty mocy - objawy takie jak opisałem.
Ostatnio zmieniony ndz lis 30, 2008 23:46 przez hryniew, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie był zupelnie pusty, cały bak to ok 45 litrów, ale widziałem że szybko schodzi i chciałem się upewnić ile wyjdzie. Już dwa tankowania wyszły mi podobnie ok 13-14 litrów na sto więc to nie jest błąd. W garażu pod autem nie ma żadnych śladów. Może w czasie jazdy coś puszcza - sam już nie wiem. Kiedyś czytałem że uszkodzona sonda może robić takie jaja ale chyba jest ok. Sam już nie wiem o co chodzi... Ja na codzień jeżdżę Golfem IV TDI i on pali mi po mieście 6,5 litra więc to spalanie polo mnie przeraża.
Ja szpecem nie jestem, ale jedyne co mi przyszło do głowy, to to że układ paliwowy możesz mieć gdzieś nieszczelny, a tak to nie mam pojęcia.
Mam nadzieję, że zawsze bak wyjeżdżasz do zera, a później full tankujesz, bo inaczej nigdy się nie doliczysz ile pali, np. dolewając po 100km jazdy znowu do pełna.
Kolega tak robił na gazie i w astrze 2 wyszło mu 16 litrów gazu na 100 km co było niemożliwe. Jak wyjechał butle do zera to wyszło, że na 100 km pali 10 litrów.
[ Dodano: 01 Gru 2008 14:34 ]
Może auto na ssaniu ciągle jeździ i tam się coś zepsuło. Ja nie mam już pomysłów, może ktoś kto się bardziej zna wypowie się..
Mam nadzieję, że zawsze bak wyjeżdżasz do zera, a później full tankujesz, bo inaczej nigdy się nie doliczysz ile pali, np. dolewając po 100km jazdy znowu do pełna.
Kolega tak robił na gazie i w astrze 2 wyszło mu 16 litrów gazu na 100 km co było niemożliwe. Jak wyjechał butle do zera to wyszło, że na 100 km pali 10 litrów.
[ Dodano: 01 Gru 2008 14:34 ]
Może auto na ssaniu ciągle jeździ i tam się coś zepsuło. Ja nie mam już pomysłów, może ktoś kto się bardziej zna wypowie się..
Ostatnio zmieniony pn gru 01, 2008 15:33 przez TOMMy_VW, łącznie zmieniany 2 razy.
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
Jedyna możliwość, że podczas jazdy jest wyższe ciśnienie w układzie paliwowym i coś puszcza bo na wolnych i postoju nic nie widać. Mam kanał więc oglądałem przewody paliwowe od baku aż do komory silnika. Może coś z przepustnicą i faktycznie trzyma na ssaniu cały czas. Jest ktoś z Krakowa z silnikiem AEE? Jedyne wyjście to chyba przełożenie przepustnicy i test czy obroty spadną i się wyrównają.
[ Dodano: Pon Gru 01, 2008 16:27 ]
Słuchajcie a czy jest możliwość zrobienia logów dynamicznych (tak jak w TDI) które coś wykażą? Mogę się podpiąć i trochę pojeździć z VAGiem tylko powiedzcie które bloki zbierać.
[ Dodano: Pon Gru 01, 2008 16:27 ]
Słuchajcie a czy jest możliwość zrobienia logów dynamicznych (tak jak w TDI) które coś wykażą? Mogę się podpiąć i trochę pojeździć z VAGiem tylko powiedzcie które bloki zbierać.
- piekarnik-84
- LpG PoVWeR
- Posty: 113
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 20:58
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
o właśnie - tak jak kolega wyżej - sprawdź rozrząd. Dobrze byłoby zbadać ciśnienie w układzie i regulator ciśnienia paliwa (zobacz czy się nie poluzował). A zrób mu jeszcze nastawy tak na wszelki wypadek. Co do skoku obrotów sprawdź działanie zaworu odpowietrzenia par paliwa - może "puszcza". Obroty biegu jałowego masz o.k.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 376 gości