turbina padła
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
turbina padła
Panowie, po 2,5 roku (czyli 0,5 roku od skończenia się gwarancji) padła mi turbina - Golf V 1.9 TDI 105 KM. Już się dowiedziałem, że to typowe dla tej wersji.
Mam do wyboru teraz 2 wyjścia:
1. Regenerować lub kupić regenerowaną.
2. Kupić nową - koszt ok. 3000 PLN + montaż.
Pytanie co warto ? Czy bawić się w regeneracje i modlić się żeby więcej nie walnęła czy wydać od razu więcej i mieć nówkę z gwarancją ??
Ps.
Jest jeszcze 3 wyście... kupić od razu większą (wytrzymalszą ???) turbine - może ta nie padnie od jazdy w korkach ?
Poradźcie proszę co bardziej warto.
Mam do wyboru teraz 2 wyjścia:
1. Regenerować lub kupić regenerowaną.
2. Kupić nową - koszt ok. 3000 PLN + montaż.
Pytanie co warto ? Czy bawić się w regeneracje i modlić się żeby więcej nie walnęła czy wydać od razu więcej i mieć nówkę z gwarancją ??
Ps.
Jest jeszcze 3 wyście... kupić od razu większą (wytrzymalszą ???) turbine - może ta nie padnie od jazdy w korkach ?
Poradźcie proszę co bardziej warto.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
od jazdy w korkach ??czez pisze:kupić od razu większą (wytrzymalszą ???) turbine - może ta nie padnie od jazdy w korkach ?
zmiana turbiny nie jest taka prosta jeśli byś chciał wsadzić co innego bo większośc nie pasuje od tak sobie ze kupisz inną przykręcisz i będzie działać.
jeśli moge zapytać jak to stwierdziłeś ?czez pisze:padła mi turbina
- abrams
- VR6 Driver
- Posty: 1198
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
- Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
- Kontakt:
kolega chyba mosial strasznie o nia nie dbac... albo poprostu zrobil 600tys km ;]
pozatyk korki zabijaja turbine ? czy butowanie na ledwo co odpalonym silniku i gaszenie silnika po ostrym butowaniu... no i byc moze zle paliwo ?
pozatyk korki zabijaja turbine ? czy butowanie na ledwo co odpalonym silniku i gaszenie silnika po ostrym butowaniu... no i byc moze zle paliwo ?
Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Ok, takie złośliwości są nie potrzebne.
To nie jest moje pierwsze TDI i wiem o zasadzie chłodzenia turbiny po jeździe.
Poza tym miej na uwadze, że to jest mój prywatny samochód kupiony za moją "krwawice" więc nie widzę powodów abym miał go traktować jak większość użytkowników służbowych aut.
Turbina siadła jak zmieniałem pas w korku... też na początku nie mogłem w to uwierzyć.
Myślałem, że może przewód podciśnieniowy... albo zawór w najgorszym wypadku
Ale nie.
Powracając do mojego pytania:
regenerować czy kupić nową ?
To nie jest moje pierwsze TDI i wiem o zasadzie chłodzenia turbiny po jeździe.
Poza tym miej na uwadze, że to jest mój prywatny samochód kupiony za moją "krwawice" więc nie widzę powodów abym miał go traktować jak większość użytkowników służbowych aut.
Turbina siadła jak zmieniałem pas w korku... też na początku nie mogłem w to uwierzyć.
Myślałem, że może przewód podciśnieniowy... albo zawór w najgorszym wypadku
Ale nie.
Powracając do mojego pytania:
regenerować czy kupić nową ?
Re: turbina padła
Może ci ona nie padłą tylko zapiekły sie kierowniczki od zamulania- to łatwo zrobić za 300zł, a ASO od razu wymienia na nowączez pisze:Panowie, po 2,5 roku (czyli 0,5 roku od skończenia się gwarancji) padła mi turbina - Golf V 1.9 TDI 105 KM. Już się dowiedziałem, że to typowe dla tej wersji.
Mam do wyboru teraz 2 wyjścia:
1. Regenerować lub kupić regenerowaną.
2. Kupić nową - koszt ok. 3000 PLN + montaż.
Pytanie co warto ? Czy bawić się w regeneracje i modlić się żeby więcej nie walnęła czy wydać od razu więcej i mieć nówkę z gwarancją ??
Ps.
Jest jeszcze 3 wyście... kupić od razu większą (wytrzymalszą ???) turbine - może ta nie padnie od jazdy w korkach ?
Poradźcie proszę co bardziej warto.
Sztomel - będe maiał wyniki i diagnoze w poniedziałek z ASO - wtedy będe wiedział dokładnie - dam znać na forum.
Na razie objawy są takie, że jak wcisne gaz to po przekroczeniu ok. 1500 obrotów pojawia się "głośne wyciw" i samochód nie ma mocy.
Prawie się nie rozpędza. Z wydechu leci dużo białego dymu - czyli do mieszanki nie dostaje się odpowiednia ilość powietrza.
PinkFloyd - może. Mam nadzieje, dowiedzieć się więcej w poniedziałek.
Na razie objawy są takie, że jak wcisne gaz to po przekroczeniu ok. 1500 obrotów pojawia się "głośne wyciw" i samochód nie ma mocy.
Prawie się nie rozpędza. Z wydechu leci dużo białego dymu - czyli do mieszanki nie dostaje się odpowiednia ilość powietrza.
PinkFloyd - może. Mam nadzieje, dowiedzieć się więcej w poniedziałek.
Ostatnio zmieniony sob lis 29, 2008 14:47 przez czez, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
hmm coś pokręciłeś bo jeśli jest mało powietrza czyli za dużo paliwa do dymi na czarnoczez pisze:Z wydechu leci dużo białego dymu - czyli do mieszanki nie dostaje się odpowiednia ilość powietrza.
nie obraź sie ale wygląda jakby jednak było to twoje 1 tdi. auto nie ciągnie jak powinno a Ty od razu z grubej rury chcesz wydawać tysiące na turbine.czez pisze:To nie jest moje pierwsze TDI
- abrams
- VR6 Driver
- Posty: 1198
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
- Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
- Kontakt:
OK wybacz ;] ludzie tacy jak ja maja fioła na punkcie vw wiec nie dziw mi sięczez pisze:Ok, takie złośliwości są nie potrzebne.
To nie jest moje pierwsze TDI i wiem o zasadzie chłodzenia turbiny po jeździe.
Poza tym miej na uwadze, że to jest mój prywatny samochód kupiony za moją "krwawice" więc nie widzę powodów abym miał go traktować jak większość użytkowników służbowych aut.
Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
To_mas: nie jestem expertem... dym wali na bialo i to jest fakt. Czemu, to pwenie ty wiesz lepiej - ja powtarzam to co ulysze.
Nie wiem na podstawie czego uwazasz ze to moje pierwsze TDI... ale to pewnie tez wiesz lepiej.
Zauwaz prosze, ze po to pisze na tym forum zeby od expertow dowiedziec sie jak dalej postapic
aby, jak to napisales "z grubej rury nie wywalac tysiecy".
Pytam o porade.
abrams: wiem, ludzie z ktorymi o tym rozmawaim od razu mi sugeruja to samo albo dopytuja sie jak uzywam smochodu.
Wracajac do tematu, ponawiam pytanie:
regenerowac czy kupic nowa ?
Nie wiem na podstawie czego uwazasz ze to moje pierwsze TDI... ale to pewnie tez wiesz lepiej.
Zauwaz prosze, ze po to pisze na tym forum zeby od expertow dowiedziec sie jak dalej postapic
aby, jak to napisales "z grubej rury nie wywalac tysiecy".
Pytam o porade.
abrams: wiem, ludzie z ktorymi o tym rozmawaim od razu mi sugeruja to samo albo dopytuja sie jak uzywam smochodu.
Wracajac do tematu, ponawiam pytanie:
regenerowac czy kupic nowa ?
Ostatnio zmieniony sob lis 29, 2008 18:33 przez czez, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
na podstawie tego:czez pisze:Nie wiem na podstawie czego uwazasz ze to moje pierwsze TDI... ale to pewnie tez wiesz lepiej.
A tłumacząc to :czez pisze:Wracajac do tematu, ponawiam pytanie:
regenerowac czy kupic nowa ?
od razu zakładasz ze to turbina a mogło sie kilka innych rzeczy sypnąć, co jest bardziej prawdopodobne niz to ze padła turbina.
Posprawdzaj wszystko a jak będziesz pewny to wtedy będziesz sie zastanawiać co zrobić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 150 gości